Šiaip aš čia matau ryškų galių neatitikimą. Mašinos akumuliatorius, kol starteris brūžinasi, elektrą praranda amperais, o fotoelementas - miliamperais. Kad pasijustų kažkokia nauda, fotoelemento plotas turės būti didesnis už garažo stogo plotą. Manau priekabiai peržiūrėk mašinos elektrą, ir vežiokis pvz va tokį http://www.autoservisuiranga.lt/content/view/1151/329/ Tik aišku bent jau kas mėnesį parsinešk namo įkrauti, o tai pamatysi kad išsikrovęs tik tada, kai pabandysi pasinaudoti :) Aišku, mažiausiai rūpesčių yra vežiotis antrą pilnai pakrautą akumuliatorių. rotada rašė: > Ar Lietuvoje dar negamina tų elementų (kitaip - saulės elementai) ? Gal čia Lietuvoj bus pigiau negu atsisiųsti iš DX? > Galvoju, kad mano "Mondeo" reikėtų tokio dalyko, nes: > 1. Garaže nėra elektros, kad dakraudinėti akumą. > 2. Sunkus akumo darbo režimas - kasdien nuvažiuojama mieste apie 20km su ~20 sustojimų su palaukimu (kiekvieną kartą tenka išjungti variklį), o prioe darbo visą dieną mašina stovi po saulėtu dangum (rašoma, kad elementui nebūtina tiesioginė Saulės šviesa - gali būti ir debesuota, tuomet galingumas bus mažesnis). > 3. Manau, kad per tą 20 km tikrai neatsistato tas energijos kiekis, kuris buvo sunaudotas 20 kartų užvesti variklį. > > Manau, jog tą problemą padėtų išspręsti saulės elementas. Kokį rinktis, kokie patarimai tuo klausimu? > Skirčiau 50-100 žaliųjų. > DX yra už 35 $ ir dydis kaip 1/3 A4 formato, bet manau per silpnas (85mA) - be apkrovimo rodo net 21V. > Gal užtektų kokių 5W ir A4 formato dydžio? Kaina apie 70ž. > Kokių turite geresnių, įdomesnių pasiūlymų, patarimų? Gal kas tuom domėjotės ir žinote konkretesnį modelį ar nors WWW? > PS. Tokiems galingumams manau, kad netikslinga dar pirkti už 75$ reguliatorių, kuris apriboja srovę iki 7A ir nutraukia krovimą, kai pasiekiama 14,2V. Ar teisinga mano nuomonė? > > Sigitas >