On 2017-07-08 15:05, cD-r0m wrote: > apie "legal binding contract", pirko kas parašyta ir nutraukus sutartį > imsis eBay rekomenduojamų veiksmų. Viskas teisingai. Kai kalbame apie dviejų šalių sutartį ir viena iš šalių apsižioplina pati ir tai pripažįsta, tai ji vis tiek turėtų laikytis sutarties sąlygų arba ją nutraukti tik pagal toje sutartyje aprašytas sąlygas (aišku, jei jos nenusižengia imperatyvioms teisės normoms). Kitų variantų nėra. Bet visokios techninės klaidos, sukčiai, vagystės, force majeure, kai kažkokia trečia šalis ar stichija nutraukia sutartinių santykių įprastą eigą, tada jau reikia gilintis kas ir kaip. Amazonas faktiškai yra trečia šalis, kuri visada dalyvauja pirkimo - pardavimo sandoriuose ir atsako už viską (teisės norminių aktų ribose), kas vyksta jo marketplace. O nesutarus pirkėjui ir pardavėjui, įsikiša ir kompensuoja pirkėjo patirtus nuostolius. Ale, kaip koks draudimas veikia. Ką jis paskui daro su tais sukčiais ar nesąžiningais pardavėjais, istorija nutyli, bet matyt kažką daro, kai tai įmanoma. Arba tiesiog nurašo sau į nuostolius. Pvz. klasikinis techninės klaidos atvejis, tai kai bankomatas tau vietoje 50 EUR išduoda 500 EUR. Techninė klaida ir tiek. Bet turbūt bet kuris nesutrikusio mąstymo asmuo iškart suvoks, jog reikia apie tai pranešti bankui ir pinigus grąžinti. Klasikinis oferta - akceptas pavyzdys, tai žmogus su vežimėliu prekybos centre. Prekės guli lentynos (oferta), pirkėjas paima prekę nuo lentynos ir deda į vežimėlį (akivaizdžiais veiksmais išreikšta valia sudaryti pirkimo-pardavimo sutartį, aka akceptas). Todėl nuvykus prie kasos yra tik pirkėjo patvirtinamas sandoris sumokant pinigus. Būtent todėl prekybos centras susidurtų su problemomis, jei atsisakytų prie kasos prekę parduoti už lentynoje nurodytą kainą. Aišku, jei pirkėjas linkęs apginti savo teises. Prieš kokių 10-11 metų viename prekybos centre Belgijoje apturėjau panašią situaciją. Pirkau kavos aparatą, kuris tame prekybos centre įprastai kainavo 549 EUR, bet jie padarė akciją ir netyčia vietoje 449 EUR parašė 349 EUR. Aišku, man iš kur žinoti, jog tai klaida, na tiesiog labai gera kaina ir tiek, tai aš jį ilgai negalvodamas ir pasikroviau į vežimą :] Prie kasos viskas paaiškėjo ir jie norėjo "gražiuoju" man to aparato neparduoti arba kad sumokėčiau 449 EUR. Be abejo, su manimi jie ablomalis su tokiais norais, nes aš ne tik kad nuvedžiau nustebusį prekybos centro administracijos atstovą prie lentynos su kaina, bet ir jo akivaizdoje ją nufotkinau su mobilniku :) Tai dar jie ten truputį tarpusavyje pakalbėjo, kažkur telefonu paskambino ir pardavė man tą aparatą už 349 EUR :) Ir dar man išeinant padėkojo už tai, kad perku pas juos :]