Nors M. Foucault savo darbuose tiesiogiai nekalba apie nacionalinio kolektyvinio tapatumo konstravimą, vis dėlto jo įţvalgos apie „valdyseną“ gali būti pritaikytos nagrinėjant ţiniasklaidoje, kaip vienoje iš svarbiausių diskursų transliuotojų ir kūrėjų, konstruojamą nacionalinį kolektyvinį identitetą. Remiantis M. Foucault (1991), terminas „valdysena“ (governmentality) traktuojamas „kaip valdymo menas, kuris racionalizuoja galios naudojimą“ (Rimaitë, Rinkevièius, 2008:93). Norėdamas akcentuoti valdymo ir mąstymo sąsajas filosofas sujungia terminus „valdymas“ (gouverner) ir „mąstysena“ (mentalité) į naujadarą – „gouvernmentalité“ („valdysenos“) sąvoką (Lemke 2000). Valdysena nurodo būdus, kaip galima kontroliuoti visuomenę. M. Foucault teigia, kad valdymas yra susijęs ne tik atvirai su asmenų valdymu, bet ir kontroliuojant elgesį („the conduct of conducts“) (Foucault, 2000: 341). Kontroliuoti galima kuriant atitinkamą subjektyvų diskursą, kuris vėliau gali tapti objektyvia tikrove. Per galios „tinklus“ -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19050