Kaip siela negali būti nuodėminga? Kur tuomet būtų tavo laisvė rinktis? Juk nesirenki vien šventų dalykų. Žinoma, ji sukurta Dievo, bet būtent dėl to tu ir esi laisva priimti Jį arba atmesti; Jis negali tavęs suvaržyti. Ir būtent dėl tos laisvės įvyko "rojaus" praradimas - pirmiau ta harmonija su Dievu buvo prarasta viduje (maištu, nepaklusnumu), o vėliau "materializavosi" pagal Kvailutę ir išorėje. Tačiau Dievas žmogaus nepalieka (o štai dabar, pastaruoju metu piktasis man stengiasi įteigti, kad Dievas gali mane palikti, apleisti, ir tai yra baisu. Netikintiems tokie dalykai nepažįstami, nebent psichologiškai, kaip kokios nelaimės laukimas ar nuojauta. Bet aš laikaus, nors ir klupinėdama griuvinėdama). Dievas pažadėjo, mes esame pažado vaikai, kaip kad čia neseniai kalbėjomės apie vergų palikuonis ir gyvus pažadu. Kristus ateina kaip kitas, kurį tu irgi laisvu noru priimi arba ne. Šventoji Dvasia, kuri "ima iš to, kas Kristaus" (taigi Ji negali tau kuždėti priešingų Kristaus mokymui dalykų) gyvena mumyse (arba negyvena, jei mes sunkia nuodėme Ją išvarom). Apskritai mūsų dvasioje gyvena visa Švč. Trejybė, nes nei Šventoji Dvasia, nei Kristus neatskiriami nuo Dievo Tėvo. Tie mano žodžiai daug kam mirtinai įkyrėję, be prasmės, nes ji niekada jiems ir neatsiskleidė. Nežinau, kokiais žodžiais reikia kalbėti. Tekalba pati Dievo Dvasia sielose tų, kuriuos ji pasirinks. Aš čia labai menkas ir net prastas įrankis. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19351