Tema: Re: Telefono garantija
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2016-01-14 08:17:02
Dar tik pora niuansų pridėčiau:
"Sony" oficialiai leidžia gamintojui keisti OS ir savo puslapyje duoda
instrukcijas bei įrankius tam atlikti.
Mažareikšmis gedimas gali būti pripažįstamas net ir tada, kai dėl jo prekės
negalima naudoti pagal tiesioginę paskirtį.
"Cube" wrote in message news:n76pep$ie7$1@trimpas.omnitel.net...
Na, po teismus pasitampyti galima, nors čia nėra toks vienareikšmiškas
atvejis, teismas gali nuspręsti ir pardavėjo naudai.
Dabar dėl konkrečių argumentų - tai, kad perrašyta programinė įranga -
garantijos nepanaikina. T.y. gamintojo atžvilgiu gal čia ir neleistinas
veiksmas, bet čia turi viršenybę ne gamintojo nuomonė, o Lietuvos
įstatymai, kurie sako, kad garantija negalioja tik jei gedimas kilo dėl
tokių gamintojo nurodymų pažeidimo. O čia gedimas visai nesusijęs su
programine įranga.
Dėl mažo laikotarpio iki garantijos pabaigos - šitas argumentas turi
racijos. Nes pirkėjas gali nutraukti sutartį, jei jau pardavimo metu
prekė buvo nekokybiška. Pagal įstatymą pasakyta, kad jei gedimai
išaiškėja per 6 mėn nuo pardavimo dienos, tai laikoma, kad jie jau buvo
ir pirkimo metu. O jei vėliau - čia įrodinėjimo klausimas. Tai jei
sugedo vėliau - galima teigti, kad pardavimo metu buvo kokybiška.
Ir pats rimčiausias argumentas dėl mažareikšmiškumo. Įstatyme taip
tikrai yra pasakyta, taigi čia ginčas tik ar šis gedimas iš tiesų
mažareikšmis. Šiuolaikiniai telefonai turi daugiau bendro su
kompiuteriais, nei su senoviniais telefonais, kurių pagrindinė paskirtis
buvo perduoti garsą, tai tikrai galima sakyti, kad garsiakalbio gedimas
- mažareikšmis. Dar būtų galima pasiremti ir detalių kaina, kuri irgi
rodo, kad pakeisti pigūs komponentai, lyginant su viso telefono kaina.
Tai yra tikimybė, kad teismas nuspręs, kad gedimas - mažareikšmis.