ejs rašė: > ..., preziumujant kad asmuo, vykdantis tik IV, per mėnesį uždirba bent > sumą, lygią MMA. Būtent. Ir minimalaus metinio PSD mokesčio reikalavimas iš tos pačios prezumpcijos. > Tiesa, būta noro įvesti SD ir PSD įmokų lubas, dirbantiems pagal DS? Ir jos būtų buvusios visiškai atskiros nuo IV pajamų mokestinių lubų... > >> Tai dar vienas aspektas, kuris tik patvirtina, kad PSD >> apskaičiuojamas/apskaitomas nepriklausomai, atskirai. > > Tuomet PSD turėtų būti apskaitomas ir mokamas pagal EVRK veiklos rūšis, > bet to irgi nėra. Ne, visiškai ne. Jei skirtingų IV veiklos rūšių apmokestinimas nesiskiria, tai kodėl reikėtų skaidyti apmokestinimą pagal IV veiklos rūšis? Kodėl? Būtų kažkas panašaus, jei kas skirtingai bandytų apskaityti tavo uždirbamą atlyginimą pagal pareigas: (valytojas 0,5, sargas 0,4, sekretorė 0,1). Kita vertus, turbūt statistikai ir dar kažkam kitam, vis tiek yra imperatyvas vykdyti apskaitą atskirai kiekvienai veiklos rūšiai... Ir ten, kur skiriasi GPM tarifai (5/15) IV pajamos apskaitomos/deklaruojamos atskirai. >> Tai dar sykį. Dirbi pagal DS. Alga 4000 Lt. Moki PSD nuo algos. Pagal >> tavo interpretavimą ir įsivaizdavimą, skaičiuojant IV mokėtiną PSD >> mokestį, jo jau nebereikėtų mokėti, NES: 50% · 2000 Lt · 9% >> _yra_mažiau_, nei tu tipo suakumuliavai ir sumokėjai pagal DS (pagal >> tavo teigimą, kad PSD mokestis skaičiuojamas asmeniui). > > kur taip rašiau? > PSD mokamas nuo 5247.2+2000/2 (4000 "ant popieriaus" yra 5247.2 prieš > mokesčius). Žiūrim į įstatymą, kaip tu turėtum skaičiuoti IV PSD mokestį. Jame parašyta, kad šis mokestis negali būti mažesnis, nei 12 MMA *9% per metus, o PSD įmokos skaičiuojamaos nuo_IV_pajamų_. Jei tu teigi, kad tas 12 MMA *9% (ir apskritai PSD) yra įskaitomas iš DS, tai kaip apskaičiuotum mokėtiną IV mokestį? Bandau skaičiuoti: (2000/2)·0,09 = 90 Lt. Arba 1080 Lt metinis. Reikia apskaičiuoti skirtumą, tarp jau sumokėto PSD mokesčio ir šios sumos ir skirtumą sumokėti. Įstatymo formuluotė: 18.5. Pasibaigus kalendoriniams metams, asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17 straipsnio 3 ir 4 dalyse, turi perskaičiuoti už praėjusius kalendorinius metus mokėtinas privalomojo sveikatos draudimo įmokas atsižvelgdami į šio Įstatymo 17 straipsnio 3, 4, 10 ir 11 dalių nuostatas ir ne vėliau kaip iki gegužės 1 dienos sumokėti per praėjusius kalendorinius metus _sumokėtos_privalomojo_sveikatos_ _draudimo_įmokų_sumos_ir_mokėtinos_privalomojo_sveikatos_draudimo_įmokų_ _sumos_skirtumą_. Kaip skaičiuotum skirtumą? : Jei teigi, kad PSD mokestis įskaičiuojamas, akumuliuojamas, tai pagal DS (4000 Lt ant popieriaus) per metus tu jau sumokėjai: 4000 * 0,09 * 12 = 4320 Lt Vadinasi tas skirtumas (jau sumokėto ir mokėtino PSD) yra: 4320 - 1080 Lt = 3240 Lt į tavo kišenę... (tu permokėjai). Nonsensas, ar ne? Jei vis dėl to šioje vietoje tu pripažinsi (ir perskaitysi, kaip parašyta įstatyme), kad apskaičiuojant IV PSD įmokas, reikia skaičiuoti jaus sumokėtas PSD įmokas nuo IV pajamų, tai gauname: 0 - 1080 Lt = - 1080 Lt iš tavo kišenės ir dar pasitikrinant, kad 1080 Lt yra daugiau 12*MMA*0,09, tad minimalaus metinio PSD reikalavimas yra tenkinamas. Šiek tike pamažiname apmokestinamąsias IV pajamas (800 Lt) ir gauname: 0 - 864 = -864 Lt ir tai yra mažiau, nei metinis minimalus PSD (918Lt), todėl iš tavo kišenės 918 Lt. > Todėl, kad šis reikalavimas būtų perteklinis. Ar mokėdamas už 2 asmenis > (tavo teigimu) aš turėčiau teisę būti gydomas 2x geriau? Nesvarbu už kiek asmenų ir kačiukų tu moki, nes tai ne bilietas į kiną. Moki ne už asmenis, o nuo pajamų. Todėl tavo skirtingos veiklos, kurios skirtingai apmokestinamos PSD, nėra skirtingi asmenys, už kuriuos iš tavęs tipo pasiima mokestį. Iš tavęs pasiima PSD nuo tavo pajamų (pagal skirtingų pajamų rūšių skirtingą apmokestinimą) > Mano pagal DS Sumokamas PDS yra gerokai didesnis nei reikalaujamas > minimumas. Ar tas pats būtų dirbant 0,1 etato už 85 Lt / mėn ir vykdant > IV, negaliu žinoti. Tai, jei netingi pasižiūrėti, kur man prieštaravai, tai gal suformuluok prieštaravimą mano teiginiams (ir skaičiavimams) iš naujo, nes ir aš dabar jau pasimečiau, kur ir kam tu prieštarauji... :-) >> Skirtumas tik tas, kad pisulka be parašo apskritai bevertė, kai tuo >> tarpu raštiškas atsakymas turi juridinę galią, kol jos teisėtumo >> nenuginčiji. > > Neturi. Kas durniausia, kad bet koks raštas iš SODROS, VMI, TSPI ir > panašių institucijų, liečiantis įstatymus, o ne šių institucijų vidinius > teisės aktus, yra tik rekomendacija. Jei tame rašte bus parašyta, kad remiantis įstatymais ir t.t. jums apskaičiuota tokia ir tokia mokesčio suma, tai kaip tokio rašto nepavadinsi turinčiu juridinę galią? Jis tau privalomas, nes pagal jį (visų pirma remiantis įstatymais, jų interpretavimu rašte išdėstytais teiginiais) tave ir apmokestin-s(-a). Gali ginčyti tik šios šio rašto ir jo turinio teisėtumą, kas apskritai beviltiška gavus nepasirašytą pisulką.