Tema: Paslaugų sutarties nutraukimas
Autorius: GS
Data: 2014-12-05 12:31:31
Bandant perimti klientus iš konkuruojančios įmonės, tie rodo sutartį, 
beje neterminuotą, su įrašyta prievole pranešti apie nutraukimą prieš 
tris mėnesius. Kas link tų trijų mėnesių, tai tas laikotarpis lengvai 
nuginčijamas remiantis LAT išaiškinimais.
Pagal LAT išaiškinimą, Civilinio kodekso 6.721 straipsnio 1 dalyje 
numatyta kliento pagal atlygintinių paslaugų sutartį teisė bet kada 
nutraukti sutartį, t. y. klientas neprivalo įrodinėti sutarties 
pažeidimo fakto, o gali pats nuspręsti, kada atsisakyti jam teikiamų 
paslaugų ir nutraukti sutartį. "...Kliento teisė atsisakyti bet kuriuo 
momentu nuo teikiamų paslaugų aiškintina tuo, kad paslaugos gali būti 
teikiamos tik esant kliento sutikimui. Klientui išreiškus valią 
atsisakyti nuo paslaugų, jų teikėjas turi nutraukti tokių paslaugų 
teikimą..."
Tokiu atveju svarbu, kad klientas paslaugos teikėjui praneštų apie 
sutarties nutraukimą. Įstatyme pranešimo forma nereglamentuota, todėl 
tinkamu pranešimu gali būti pripažinti ir kliento (paslaugų gavėjo) 
veiksmai.
Reali situacija tokia, kad klientai nežino, kaip pranešti. Klientų 
aptarnavimo centro nėra, įmonės atstovai telefonu nepasiekiami, pagal 
įmonės registracijos vietą registruotų laiškų niekas nepriima (gyvena su 
įmone nesusiję asmenys). Kaip gi atsisakyti paslaugų, kad paskui 
nekaltintų dėl nemokėjimo už paslaugas?