Tema: Re: P-parkas
Autorius: Cube
Data: 2011-11-14 13:27:31
On 2011.11.14 10:20, Baterijus wrote:
> O punktas apie baudą daro pačią ofertą negaliojančia?
> Kitaip sakant, ar P-parkas gali per antstolius išsireikalauti ne baudą, o
> nesumokėtą mokestį teigdamas, jog klientas akceptavo ofertą savo
> konkliudentiniu veiksmu (įvažiuodamas į parkingą)?

Pirmiausia tai net jei skaitytume, kad tokia sutartis sudaryta, bauda
negaliotų vien dėl to, kad čia vartojimo sutartis, o ten numatyta kad
atsakomybė negal būti neproporcingai didelė, o kai stovėjimo kaina 5 lt,
o bauda - 50 Lt akivaizdu, kad per didelė. Ir nepainiokim - čia civilinė
atsakomybė už sutarties nesilaikymą, o ne bauda už ket pažeidimą - ji
savo ruožtų eina, jei ten ženklas, tai teoriškai gautum ir baudą pagal
atpk plius dar ir civilinė atsakomybė aikštelės sąvininkui. Tai jokiame
civiliniame sandoryje bauda nėra dešimt kartų didesnė už sutarties sumą.

Bet svarbiausias dalykas tai yra pats sutarties sudarymas. Kodėl visos
sutartys nesudaromos konkliudentiniais veiksmais? Todėl, kad jei norėsi
mane patraukti atsakomybėn, turi įrodyti, kad aš sutartį sudariau ir
sutikau su visomis jos sąlygomis. Nu tokiose paprastose sutartyse tai
viskas aišku - paėmiau prekę, sumokėjau pinigus, tai mano veiksmai ir
rodo, kad sudariau sutartį pirkti prekę už tokią kainą. O va kur
atsiranda visokios papildomos sąlygos, ten ir atsiranda rašytinė forma,
nes jokie mano veiksmai neparodo, kad aš sutikau su tomis sąlygomis.
Geriausiu atveju, jei prie įvažiavimo stovi ženklas, kad parkavimas
mokamas, galima įrodyti, kad sudariau stovėjimo sutartį įstatymo
numatytomis sąlygomis.

Todėl jei tau atsiunčia reikalavimą sumokėti baudą, nes pas juos kažkur
stovi lenta, ant kurios parašyta, kad tas, kas įvažiuoja į jų aikštelę
moka 50 Lt baudą, gali atrašyti, kad prieš tai prašom man sumokėti 100
Lt baudą, nes pas mane ant pašto dėžutės irgi stovi lenta, ant kurios
parašyta, kad tas, kas atsiunčia man registruota laišką, privalo
sumokėti 100 Lt laiško skaitymo mokestį. Atsiuntėt laišką, vadinasi
konkliudentiniais veiksmais sutarėt sutartį - o visos sąlygos pas mane
ant pašto dėžutės iškabintos - galėjot susipažinti. Tai vat teisėtumo
atžvilgiu čia lygiaverčiai reikalavimai.