On 2017.01.05 22:55, Laimis wrote: > O iš metro? Dar kažkokie dempferiai/kojelės apačioj paprastai būna, > ar ne? Depends ką kiloji oran. Per lenktynes pas mane kartais ant kopterio būna ir 40g normaliom sąlygom, crasho metu > 120g, paprastai pakeli ir nieko netaisęs sekantį raundą varai toliau - nes viskas taip padaryta, kad būtų minimaliai lengva ir tvirta (~400g/KW santykis, kitaip ir nesigauna). Tai čia ir iš 50m nukritus greičiausiai pakelsi, su atsuktuvu nukrapštysi žemes ir toliau skrisi. Nu gal propą reiks pakeist :D O jei kalbant apie efektyvius filmavimo rig'us - tai ten visiškai abažūrinės konstrukcijos gaunas pagal svorį. Kartais ir metro užtenka, kad susivyniotų (puikus pavyzdys būtų kokio cinestaro stockinės autofolding kanopos, pakrovus normaliai ir yaw'inant nusileidžiant atrodo net labai delikotniai - ir tai susilanksto gatavai). Kitaip ir neišeina - tvirtumas = svoris, svoris = laikas ore; svoris taip pat blogina skrydžio charakteristikas (ne visas - kartais tai tik į gera, nes turi didesnį disk loading ==> geresnis stabilumas vėjyje), o skraidanti plyta nieko nedžiugina. Ne dėl grožio ten karbonas, 7075T6 aliuminis, visokie custom moulded aramidiniai presuoti šūdniekiai dedami ;-) Tai kai kada ir metro yr per daug, kai kada ir 50m bus dzin, bet parašiutą tysiot yr blogai. > Pavyzdžiui? Double/triple FC (kad ir tas pats gemini jau daug metų yra, PWM multiplexoriai ir išoriniai failsafe irgi ne naujiena), daugiau rotorių ("tikrą" failsafe gali turėt jau su 6 varikliais Y6 konfigūracijoje, jei neperkrauni (nekalbu apie failsafe kai aukojamas yaw - visokie ten eksperimentiniai ir tik universitetuose egzistuojantys quad su trim varikliais ar besisukantis flat hexa), rezerviniai akumai, computer vision (šic jau ir stockiniuos fantomuos paskutiniuos ir antram incpaire yra), preflight procedūros, nu ir kas svarbiausia - pEloto trainingas. Joks hardwarinis failsafe ar AI nepadės, jei už stickų laiko koks glušas, kokių pas mus absoliuti dauguma (užtenka nuvaryt į centrą vakarop :D )