kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo galimybes: 1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y. naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti patekti ir perimti prieso oro erdve. 2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant, Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra, sitas naujas pakankamai.. 3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas "afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti pagreiti). 4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras, pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas. 5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka. 6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui. Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :) del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim greicius: Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau nedidelis skirtumas. Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature, o cia labai geras dalykas. dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos "afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"... tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet panasu kad dar visa tai testineje stadijoje... nu va, paskaiciau wiki :))