Tema: Re: va cia tai aparatas
Autorius: Koscejus
Data: 2009-03-17 19:56:48
eina sau, bet tu "siaip" gaudais.. is kur tokios zinios?

On 2009-03-15 14:41:07 +0200, "siaip" <s@s.s> said:

> kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika
> neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo
> galimybes:
> 
> 1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y.
> naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti
> patekti ir perimti prieso oro erdve.
> 2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant,
> Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu
> saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra,
> sitas naujas pakankamai..
> 3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau
> absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai
> naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas
> "afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine
> lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti
> pagreiti).
> 4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus
> su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras,
> pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas.
> 5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista
> kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept
> Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas
> pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba
> seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali
> fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti
> savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka.
> 6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai
> sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo
> nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi
> padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi
> nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip
> tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui.
> Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :)
> 
> del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim
> greicius:
> 
> Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau
> nedidelis skirtumas.
> 
> Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature,  o cia labai geras dalykas.
> dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos
> "afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to
> radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as
> suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga
> laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"...
> tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet
> panasu kad dar visa tai testineje stadijoje...
> 
> nu va, paskaiciau wiki :))