eina sau, bet tu "siaip" gaudais.. is kur tokios zinios? On 2009-03-15 14:41:07 +0200, "siaip" <s@s.s> said: > kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika > neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo > galimybes: > > 1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y. > naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti > patekti ir perimti prieso oro erdve. > 2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant, > Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu > saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra, > sitas naujas pakankamai.. > 3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau > absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai > naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas > "afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine > lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti > pagreiti). > 4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus > su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras, > pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas. > 5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista > kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept > Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas > pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba > seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali > fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti > savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka. > 6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai > sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo > nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi > padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi > nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip > tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui. > Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :) > > del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim > greicius: > > Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau > nedidelis skirtumas. > > Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature, o cia labai geras dalykas. > dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos > "afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to > radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as > suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga > laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"... > tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet > panasu kad dar visa tai testineje stadijoje... > > nu va, paskaiciau wiki :))