Tema: Re: va cia tai aparatas
Autorius: donisg
Data: 2009-03-17 20:01:37
As dar stebiuosi kaip mes turedami tokius zinovus kam nors karo nepaskelbem :)))

"Koscejus" <kosejas@gmail.com> wrote in message news:gpoo90$uv1$1@trimpas.omnitel.net...
> eina sau, bet tu "siaip" gaudais.. is kur tokios zinios?
> 
> On 2009-03-15 14:41:07 +0200, "siaip" <s@s.s> said:
> 
>> kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika
>> neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo
>> galimybes:
>> 
>> 1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y.
>> naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti
>> patekti ir perimti prieso oro erdve.
>> 2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant,
>> Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu
>> saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra,
>> sitas naujas pakankamai..
>> 3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau
>> absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai
>> naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas
>> "afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine
>> lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti
>> pagreiti).
>> 4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus
>> su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras,
>> pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas.
>> 5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista
>> kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept
>> Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas
>> pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba
>> seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali
>> fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti
>> savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka.
>> 6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai
>> sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo
>> nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi
>> padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi
>> nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip
>> tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui.
>> Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :)
>> 
>> del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim
>> greicius:
>> 
>> Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau
>> nedidelis skirtumas.
>> 
>> Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature,  o cia labai geras dalykas.
>> dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos
>> "afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to
>> radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as
>> suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga
>> laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"...
>> tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet
>> panasu kad dar visa tai testineje stadijoje...
>> 
>> nu va, paskaiciau wiki :))
> 
>