Nes paklausa padidejo - "rytoj bus dar brangiau"? "aviliux" <aviliux@takas.lt> wrote in message news:j80jnh$sb6$1@trimpas.omnitel.net... > "accu" <accu@takas.tl> wrote in message > news:j7s6qk$10d$1@trimpas.omnitel.net... >> Bet vandenuko ar tik ne WD gavo? O kainas kelia draugiškai… > > > blem nu viena karta reik isisamonint - KAINA nustato ne pardavejas ir ne > pirkejas. O vien tik konjunktura, jei paprasciau - pasiulos ir paklausos > santykis rinkoje. Moralines, emocines, religines, principines, politines, > tautines ir nacionalines nuostatos tame procese dazniausiai turi nykstamai > maza procenta, artejanti i nuli :) > Siuo atveju pakito (sumazejo) pasiula, jei paklausa nesumazejo - kaina kyla. > Tai galioja visiems substitutams (pakaitinems ir panasioms prekiu grupes > prekems). > Taipogi prekems, kuriu gamyboje yra naudojamos problemines prekes. Pvz, > kompu kainos pakils del to, kad HDD kainos pakils. > > Ta pati scenariju gali stebet visose prekiu grupese. Pvz, naftos produktu. > > Del pasiulos: jei pvz, SAMSUNG turi pakankamus pajegumus kad uzpildyt > susidariusi vakuuma, tada jie, atsizvelgdami i likusiu konkurentu (Toshiba? > Fujitsu?) pajegumus ir galimybes, sprendzia - ar jiem labiau apsimoka > prekiaut nekeiciant kainu ir ju apyvarta isaugs, ar pakelt kainas ir nurezt > didesni pelna nuo kiekvienos prekes. Cia isijungia marketingistai ir pagal > prekes pobudi bei daugeli kitu veiksniu sprendzia. > > Nesigilinsiu toliau, bet makroekonomikoj visokiu idomiu bajeriu buna. Pvz, > karta vienoje saly pakilus miltu kainai, tuo paciu duonos kainai, jos > vartojimas isaugo. Kodel? Rodos, juk turetu buti atvirksciai :) Ar zinot > kas atsakyma? >