ne, Griunewalda prisiminiau del jo šiurpoko natūralizmo, fizinės kančios pabrėžimo, tos pačios mėsos ir kraujo, dėl kurio čia užvirė ginčai. ne tiek dėl paties siužeto. nemanau, kad Renesanse buvo priimta tapyti vien saldžiai, "atsargiai", bet pas italus vargu ar tokį kraupų nukryžiavimą rastume, tai jau specifinis šiauriečių matymas. apgaulė - tam tikra prasme, taip, visa tai apgaulė vienu tikslu. žvelgiant į krikščionybę kaip į ideologiją ir valdžios įrankį - taip masėms buvo skiepijamos tikėjimo tiesos. kūrinys turėjo juos įtikinti, priblokšti... kaip ir visa bažnyčios architektūra, vidaus erdvė, dekoras, paveikslai, vitražai... kaip ten buvo sakoma - biblija beraščiams... o nesusikalbejimo priezastis man atrodo ne simpatijos ar antipatijos Ž/A paveikslui, o tai, kad kūrinyje pastebim skirtingus dalykus. juk menas - dailė, teatras yra kažkokio sąlygiško vaizdo - istorijos kūrimas. o gal turėjote omenyje Ž./A kažkokius pasikartojimus, matytus siužetus ir pan.? dėl to daug ginčytis negaliu, nežinau -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19633