Silpnai. I erlica nei kiek nepanasu, primena pasakas apie kasceju ir raudonkepuraite. "Gintas" <gintas@omnitel.net> wrote in message news:ieag7m$i83$1@trimpas.omnitel.net... > Autorius: Pernai turėjau istorinio humoro kursą universitete. Viena iš > užduočių buvo parašyti kažką panašaus į Erlicko kūrybą, bet su istorine > tematiką. Taigi pristatau Jūsų teismui savo šedevrą :D > > > Sąmokslo teorija arba didžiausia Vytauto D. gėda > > > Na ar begali būti didesnė gėda beveik karaliui – nukristi nuo arklio ir > užsimušti? Bet papasakosiu aš jums apie kitą Vytauto D. gėdą. > > Nuobodžiavo, savo gyvenimą susitvarkęs, Vytautas D. ramiai ir laimingai. Tik > dėl senų archajinių tradicijų ir sportinio intereso nuolat kariavo su Ordinu > ir ruskiais (kaip vėliau matysim, nepamiršę skriaudų anie atkeršys Lietuvai > XX a.). > > Tai štai, į ramų V. Didžiojo gyvenimą įsiveržia Tochtamyšas, kurį pats > Vytautas D. dėl panašaus skambesio ir paprastesnio tarimo vadino Myžnium T. > Įsiveržė Myžnius su pasiūlymu sužaisti tolimuosiuose rytuose, kaip vėliau > matysim, Vytautui vos neteko sužaisti po žeme. > > Aišku, Vytautas D. neveltui D., dėl azartiškos prigimties ir Napoleono > komplekso sutiko pakariauti. Pasikvietęs senus žaidimų draugus lenkus, > vokiečius, rusus išsiruošė į žygį. Nepamirškim to fakto, kad pagonišką V. > Didžiojo galvą paglostė ir gilų reveransą, paskelbdamas kryžiaus žygį, > padarė popiežius. Kas leido pritraukti daugybę bepročių – fanatiškų > krikščionių iš Vakarų, kurie laikė sau už garbę sužaisti šitoj aikštelėj > kartu su krikščionybės „skleidėju“ V. Didžiuoju. > > Su visu šituo internacionalu Vytautas D. kažkaip nusibeldė į dabar pusiau > oranžinį, pusiau mėlyną miestą Kijevą. Iš ten pasuko prie visų šveplių > siaubo – upės Vorsklos. > > Po to, kai Vytautas D. buvo išdurtas Edygos, mažybiškai vadinto Egiduks. Ir > pasirodžius kažkokiam Timur-Kotlogai, dėl mėgstamo patiekalo vadintam > Kotletu. Teko internacionalui susikauti su ta puslaukinių kariauna. > > Beje, istoriografijoje neminimas faktas. Suskis Myžnius T., retkarčiais > vadintas Tochtamyšu, sudarė slaptą sutartį su laukiniais broliais ir > pasižadėjo mūšio įkarštyje pabėgti. > > Taigi mūsų nesubrendėlis V. Didysis, su didžiai optimistiškomis mintims > puolė į mūšį, tiksliau, liepė pulti savo kariams. Skerdėsi abi kariaunos > kaip lygus su lygiu, kol stepių bastūnai, pasisavinę Vytauto D. sumanymą, > ėmė apgaulingai trauktis. Aišku bepročiai – fanatikai vakariečiai, nevalos > rusai, kvaileliai lenkai ir visus šiuos bruožus turintys lietuviai ėmė vytis > „kitatikius“, bet anąsyk žirgai prisigėrę sūraus vandens, pozuodami > paveikslui, susivėmė ir jų šeimininkai buvo išskersti. > > Nesivijo totorių tik žemaičiai, Myžniaus T. šaika ir Vytautas D. su > draugeliais. Kodėl nesivijo Myžnius, mes jau žinom. Žemaičiai būtu vijęsi, > bet dėl savo apdainuoto flegmiškumo, nespėjo net susivokt, kas vyksta, ir > apskritai pavėlavo į mūšį. O apie Vytautą reik pasakyti, kad tas 1430 metų > kritimas nuo arklio nebuvo pirmas, kas šįkart jam išgelbėjo gyvybę ir leido > patirti vieną iš didžiausių gėdų – pasitraukimą iš prakišto mūšio. Aišku, > Vytautas D. tikėjosi atsilošti savoj aikštelėj, bet, matomai, tai buvo > atkrintamosios ir antro šanso nebegavo. > > Tikiuos, kad dabar suprantat, kad didžiausi mūsų tautos priešai ne lenkai, > ne žydai ir net ne rusai, o totoriai. Jie kalti, kad Vytautui D. teko > nutraukti iki tol pergalingą žygį viduramžių čempionate. Jie kalti, kad mes > dabar esam maža kompleksuota 3 mln. ir biškiu tautelė, su 65 tūks. km2 > ploto. Jei ne jie, tai dabar Rusija reikalautų milijardinių kompensacijų už > ilgos okupacijos žalą. > >