Tema: Re: transporto priemonių stabdymas
Autorius: monaxas
Data: 2014-05-01 22:20:13
Nu ir?

"tOMZY" <tomas@TRINTIpremjeras.lt> wrote in message 
news:ljt40h$bui$1@trimpas.omnitel.net...
> Žiūriu, pagal įstatymus daug institucijų turi teisę stabdyt ir tikrint 
> transporto priemones.  Dėl policijos, muitinės, pasieniečių (VSAT), 
> gamtosaugininkų klausimų nekyla, -
> kad gausi baudą jei nestosi, kai stabdo uniformuoti policijos, muitinės 
> arba VSAT pareigūnai, nurodo ir ATPK 130 str.
> kad gausi baudą jei nestosi, kai stabdo uniformuotas aplinkos apsaugos 
> valstybinės kontrolės pareigūnas, nurodo ATPK 51(17) str.
>
> bet štai stabdyt ir tikrint gali ir civiliokai Kelių transporto 
> inspekcija:
>
> KELIŲ TRANSPORTO KODEKSAS
>
> 14 straipsnis. Kelių transporto kontrolės įgaliojimai 1. Valstybinės kelių 
> transporto inspekcijos kelių transporto kontrolės įgaliojimus nustato šis 
> kodeksas, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, 
> Keleivinio kelių transporto kontrolės nuostatai, patvirtinti Susisiekimo 
> ministerijos, ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos nuostatai.
> 2. Valstybinės kelių transporto inspekcijos pareigūnai turi teisę 
> sustabdyti krovinines ir keleivines kelių transporto priemones, nurodyti 
> važiuoti paskui specialiąją transporto priemonę iki patikrinimo ar 
> stovėjimo vietos, jas pasverti, tikrinti jų matmenis, apipavidalinimą, 
> techninę būklę, privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą, 
> ekipažo dokumentus, keleiviams, bagažui ir kroviniams vežti privalomus 
> dokumentus, tarp jų keleivių bilietus ir bagažo kvitus, važtaraščius. Šie 
> pareigūnai taip pat turi teisę tikrinti, ar laikomasi ekipažo darbo ir 
> poilsio režimo, ar nesinaudojama įtaisais, pakeičiančiais darbo ir poilsio 
> režimo apskaitos prietaisų rodmenis ir (ar) duomenis. Kontrolės teisę 
> turintys pareigūnai, nustatę pažeidimus, turi teisę siųsti transporto 
> priemonę į techninės apžiūros stotį ar tachografų dirbtuvę, uždrausti 
> transporto priemonei toliau važiuoti ir laikinai paimti transporto 
> priemonės registravimo dokumentą, kol bus pašalinti pažeidimai, taip pat 
> gauti iš keleivių paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu.
> 3. Savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų kelių transporto 
> kontrolės tarnybų įgaliojimus nustato šis kodeksas, Lietuvos Respublikos 
> viešojo administravimo įstatymas, Keleivinio kelių transporto kontrolės 
> nuostatai, patvirtinti Susisiekimo ministerijos, ir šių tarnybų nuostatai.
> 4. Savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų kelių transporto 
> kontrolės tarnybų pareigūnai turi teisę savo ir gretimų savivaldybių 
> teritorijose sustabdyti ir tikrinti lengvuosius automobilius taksi ir 
> kitas keleivines kelių transporto priemones, vežančias keleivius vietinio 
> ir tolimojo susisiekimo maršrutais, ir šių priemonių ekipažo dokumentus, 
> tarp jų keleiviams ir bagažui vežti privalomus dokumentus, keleivių 
> bilietus ir bagažo kvitus, taip pat turi teisę tikrinti, ar laikomasi 
> ekipažo darbo ir poilsio režimo. Kontrolės teisę turintys pareigūnai, 
> nustatę pažeidimus, turi teisę uždrausti transporto priemonei toliau 
> važiuoti ir laikinai paimti transporto priemonės registravimo dokumentą, 
> kol bus pašalinti pažeidimai, taip pat gauti iš keleivių reikalingus 
> paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu.
> 5. Vežėjų arba jų įgaliotų juridinių asmenų atliekamos kelių transporto 
> kontrolės įgaliojimus nustato šis kodeksas, Keleivinio kelių transporto 
> kontrolės nuostatai, patvirtinti Susisiekimo ministerijos, ir jų įstatai 
> (nuostatai).
> 6. Vežėjų arba jų įgaliotų juridinių asmenų transporto kontrolę vykdantys 
> darbuotojai turi teisę sustabdyti keleivines kelių transporto priemones ir 
> tikrinti šių priemonių ekipažų dokumentus, tarp jų keleiviams ir bagažui 
> vežti privalomus dokumentus, keleivių bilietus ir bagažo kvitus.
>
>
> Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 str. 5 d.
>
> 5. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos 
> vairuotojas privalo su savimi turėti ir policijos, Valstybinės kelių 
> transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos, aplinkos apsaugos 
> valstybinės kontrolės institucijų, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie 
> Vidaus reikalų ministerijos ar muitinės pareigūno reikalavimu pateikti 
> galiojantį vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registravimo, 
> privalomosios techninės apžiūros dokumentus, transporto priemonių 
> valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą) ir 
> kitus Lietuvos Respublikos įstatymų bei KET nustatytus dokumentus, taip 
> pat leisti jiems patikrinti vairavimo ir poilsio trukmei nustatyti 
> įteisintų prietaisų rodmenis. Lietuvos Respublikoje išduoto vairuotojo 
> pažymėjimo nereikia turėti asmenims, turintiems Europos Sąjungos 
> valstybėse narėse ir Europos laisvosios prekybos asociacijos šalyse 
> išduotus galiojančius vairuotojo pažymėjimus. 1926 metų Paryžiaus 
> konvencijos dėl automobilių eismo, 1949 metų Ženevos konvencijos dėl kelių 
> eismo ir 1968 metų Vienos konvencijos dėl kelių eismo reikalavimus 
> atitinkantys nacionaliniai ir tarptautiniai vairuotojo pažymėjimai 
> galioja, jei asmuo nėra nuolatinis Lietuvos Respublikos gyventojas. Šie 
> užsienio valstybėse išduoti vairuotojo pažymėjimai nepripažįstami, jei jų 
> turėtojai nėra sukakę šio įstatymo nustatyto amžiaus arba jei vairuotojo 
> pažymėjimai buvo išduoti asmenims, kuriems atimta teisė vairuoti 
> transporto priemones ar kurie nustatyta tvarka nesusigrąžino teisės 
> vairuoti po to, kai ji buvo atimta. Be to, nepripažįstami vairuotojo 
> pažymėjimai, išduoti asmenims, kuriems vairuotojo pažymėjimo galiojimas 
> yra apribotas, sustabdytas ar vairuotojo pažymėjimas atimtas jį 
> išdavusioje valstybėje.
>
> -----------------------------
>
> O klausimas štai koks - jei ATPK nėra straipsnių, kurie konkrečiai 
> reglamentuotų atsakomybę už nesustojimą, kai stabdo Kelių transporto 
> kontrolieriai,  tai kaip čia gaunasi - jie turi teisę stabdyt, bet 
> vairuotojai turi teisę nestot? Tuo labiau, kad jie neturi normalių 
> uniformų, tik liemenes geriausiu atveju.
> ATPK yra tik straipsnis, kalbantis apie atsakomybę už VKTI teisėtų 
> nurodymų nevykdymą ir labai nedideles baudas:
>
> 137(1) straipsnis. Kliudymas Valstybinės kelių transporto inspekcijos ar 
> transporto kontrolės pareigūnams atlikti jiems pavestas pareigas arba jų 
> teisėtų reikalavimų nevykdymas
> Kliudymas Valstybinės kelių transporto inspekcijos pareigūnams atlikti 
> jiems pavestas pareigas, taip pat Valstybinės kelių transporto inspekcijos 
> ar transporto kontrolės pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymas –
> užtraukia baudą piliečiams iki vieno šimto litų, transporto priemonių 
> vairuotojams, vairuotojams-konduktoriams, konduktoriams ir vežėjams – nuo 
> dviejų šimtų penkiasdešimties iki penkių šimtų litų.
> Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio 
> straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –
> užtraukia baudą transporto priemonių vairuotojams, 
> vairuotojams-konduktoriams, konduktoriams ir vežėjams – nuo penkių šimtų 
> iki vieno tūkstančio litų.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>