Tema: Re: volvo vs bora
Autorius: Invertuota panda
Data: 2014-12-22 14:16:29
On Mon, 22 Dec 2014 09:42:04 +0200, Linas Petkevičius wrote:

> Skaiciuojama visaip. Tai vienas is budu, bet rezultata duoda tu
> paskaiciavimu visuma, plius ziurimi ankstesni rezultatai ir vartotoju
> tipo pasikeitimo itaka. Nes pats supranti, jeigu kokioje salyje X
> apdrausti BMW750 vairuotojui iki 35 metu kainuoja 3000 EUR (iki 25 išvis
> nedraudžiama), nuo 50 metu - 200 EUR, o FIESTA draudimas stabiliai
> kainuoja 500 EUR, tai 10 kartu didesnis FIESTU avaringumas,
> neatsizvelgiant į kitus kriterijus nelabai ką i reiškia.

Tai ka tu parasei yra viso labo kazkieno sudarytos dirbtines taisykles 
(kaip ir nuo kubaturos, spalvos, pimpalo ilgio ar dar ko nors) kurios 
gali buti geros, gali buti ir blogos, bet nebutinai turi kazka bendro su 
realiom rizikom. Ir toli grazu nera skaidrios beigi neturi daug bendro su 
tuo apie ka as rasiau.

Griztant prie ten kur pradejau: fricai kazkada pries pora desimtmeciu 
mete ta skirstyma pagal kilowatus ir perejo prie gerokai skaidresnio 
beigi teisingesnio skyrstymo pagal realia nuostoliu statistika.

Gaunama tarifa is esmes apsprendzia 3 komponentai: beavarinio stazo klase 
(registruojama centralizuotai), automobilio rizikos klase (centralizuotai 
skaiciuojama pagal paskutiniu 3 metu statistika) beigi regionaline klase 
(tarkim vilniuje kalamasi zymiai dazniau nei alytuje).

Dar yra kruva visokiu smulkiu nuolaideliu priklausomai nuo to ar turi 
nuosava buta ar nuomoji, kiek nuvaziuoji kilometru ir pan, bet radikaliai 
jos esmes nebekeicia. Draudimo kontoros konkuruoja tarifais, kritimo 
rizikos klasem politika nutikus ivykiams etc.

Bet ar vazinet 750 ar Fiesta jokio esminio skirtumo nera jei ju 
statistines rizikos klases vienodos. Netiki - nueik pas kokia fliukiska 
draudimo kontora ir pasiskaiciuok. Esmini svori sudaro asmeninis 
"beavaringumo" stazo koeficientas kuris kinta tarp 240% ir 30%. Jis is 
esmes ir apsprendzia kiek moki. Po to masinos rizikos klase ir galu gale 
regionine.

Taip kad jei snargliai staiga sugalvos lakstyt ir dauzytis su 750, tai 
neuzilgo ju tarifai pakils iki max 240% ir/arba netgi praras savo 
sviezias teises, o 750 rizikos klase saus i debesis. Ir probelema 
automatiskai ir skaidriai susireguliuos savaime.

Kaip pavyzdys is praktikos kaip tai veikia: kai pirkau savo 320 jis buvo 
dar pobrangis, levai publikai neiperkamas, o CA draudimo rizikos 
kategorija buvo 14, t.y. mazesne nei visokiu ten fiestu ar golpu tdi.

Veliau eme pigti, pradejo pirkt visokie "turkeliai su briliantinu ir 
beisbolkem", o kategorija nusmuko iki 18. T.y. uz tos pacios masinos 
draudima as dabar moku zymiai dagiau nei anksciau. Juokingiausia, kad 
silpnesniu 316 ar 318 rizikos klase buvo dar blogesne, nes jie lengviau 
ikandam minetiems "turkeliams".

-- 
kthxbai.