Nu OK, tebūnie, valio kad sumažėjo (nors tiek neaptvertų nuo briedžių teritorijų pilna, tiek drąsiau nei bet kada prie kišenės prisiklijavusių 5cm diametro kinišką atšvaituką pėsčiųjų nestinga, tiek nikuja nemokančių vairuot vištų bei gaidžių, katrie prie vairo rašo SMS, dažosi, žiūri filmus ir t.t., nes gi jų mašinoj pilna saugumo įrangos - pisai cruise controlą ir niekuo rūpintis nereikia, o ekstrinėj situacijoj tada ne tik reakcijos laikas ir laikas sprendimo priėmimui figūruos, bet ir papildomas laikas susivokt "kur aš - ai ble, gi aš vairuoju!!!"), tik ar dabar būtina specialiai padidint 20km/h greitį, kad avarijų tikimybes atstatyt į Brežnevo laikų lygį? Juo labiau, kad jei rimtai šnekėt, kadaise tokį pakankamai rimtą straipsnį su visokiais tyrimais, formulėm ir grafikais skaičiau, tai ten išvada buvo, kad avaringumą mažiau įtakoja greičio padidinimas ar sumažinimas, tarkim, 10 km/h, negu bendrame sraute atsirandantys individai, kurie bando atitinkamai 10km/h lėčiau ar greičiau važiuot. Turėdami "saikingą" maksimalų greitį ir kažkokiu būdu užtikrindami, kad jo visi laikytųsi, mes niekaip negalim priverst visų eismo dalyvių nevažiuot lėčiau (tam tikri apribojimai galimi, bet ne ant tiek, kad max leistinas greitis 130, min - 120), o tokių kurie bijos greitkely spaust "nežmoniškus", pvz., 150km/h (ar automobiliai tiek netrauks, ar nekomfortiškas važiavimas bus, ar kuro sąnaudos neprotingai didės (o gi mes norim išsaugot žemę :-)) bus nemažai ir tikrai daugiau, nei nevažiuojančių 120 ar 130. Turėtumėm kelių juostų autobanus ir be galo sąmoningus vairuotojus - problemos gal ir nebūtų, o dabar gi tiesiog užprogramuotos situacijos, kai senuką su Moskvičium minantį ant 100 lenks mergaitė komfortiškai besijaučianti 110-120 ribose, iš paskos darban važiuojantis vadybininkas su apynauju golfu lauks kol galės įsibėgėt iki leistinų 150, paskui jį nervuosis džigitas su 170 išvyniojančiu bėmsu (sorry už stereotipą :-)). -- Caponi Mitsubishi Space Star '01 1.8 GDI Toyota Corolla '07 1.6i Honda CRV '08 2.0 i-VTEC "vedarinis" <vedarai@kaip.gerai> wrote in message news:ojg7cv$6o9$1@trimpas.omnitel.net... > Šiaip tikimybė padaryt avariją dar ir kaip sumažėjo: tiek dėl > aktyvaus saugumo progreso (šviesos, padangos, stabdžiai, esp, > avarinio stabdymo sistemos etc.) , tiek dėl pėsčiųjų, kurių dabar > be atšvaito beveik nesutiksi, tiek dėl nuo briedžių aptvertų > kelio ruožų. > > > > "Caponi" <caponi@caponi.lt> Wrote in message: >> Tikimybė užsimušt ar net rimčiau susižalot prie to paties greičio >> vienareikšmiškai sumažėjo dėl progreso automobilių saugumo srity. >> Bet vat tikimybė padaryt avariją ar su Moskvičium, ar su R8 iš esmės >> nepakito, bo eilnio vadylos reakcija tikrai neevoliucionavo, pėstieji >> nepatapo atsargesni, briedžiam pakelės miškuose px kas dabar valdžioj. >> >> >> -- >> Caponi >> Mitsubishi Space Star '01 1.8 GDI >> Toyota Corolla '07 1.6i >> Honda CRV '08 2.0 i-VTEC