Tegu buna, kad aiskino metodas toks - man tinka. Nors esu girdejes ir daugiau, bet kai ne teises teoretikas... Bet lieka klausimai. 1. Kaip visdelto Konstitucija isiaiskinama, kodel moterys atleidziamos nuo privalomosios tarnybos. Principas savaime aisku nepraeis, nes siuo atveju „lex clara non sunt interpretanda“ (aiskios teises normos aiskinti nereikia) negalioja. 2. Dabar moterys atleidziamos pagal straipsni, kur jos viename sarase su neveiksniais, fiziskai nesveikais bei pagyvenusiais zmonemis. Kitu kateoriju ten nera. Ar tai truputi nesikerta su lygybe, nepadaromos moterys biski antrarusemis? 3. Teises teorija nera stiprioji mano puse, bet visgi girdejau, mes germanu (gal siek tiek napoleono) teises itakoje, maziausiai turbut comon law ir dar maziau paveikti kokio sariato ar mecelio teisiniu sistemu. Ir yra valstybes, kurios bent jau sioje srityje smarkiai itakojamos germanu teises per paskutinius 50 m linksta link visuotines karines prievoles. Tai yra teorija ta pati, bet aiskinimas priesingas? "Glebas" wrote in message news:ojv6ss$qfn$1@trimpas.omnitel.net... 2017-07-09 21:16, Linas Petkevičius rašė: > Nezinau. heh :) net savo archyvą atsiverčiau :) manau į Lino klausimą atsakytų va šitas dalykas: 2004 m. gegužės 25 d., 2004 m. gruodžio 13 d. ir 2006 m. kovo 28 d. Konstitucinio teismo nutarimuose yra yra konstatuota: "Konstitucijos dvasia – tai tos vertybės ir siekiai, kuriuos Tauta Konstitucijoje įtvirtino pasirinkusi tam tikrą jos nuostatų tekstinę formą, kalbinę išraišką, nustačiusi tam tikras Konstitucijos normas, eksplicitiškai arba implicitiškai įtvirtinusi tam tikrą konstitucinį teisinį reguliavimą". "Konstitucijos raidės negalima aiškinti ar taikyti taip, kad būtų paneigiama Konstitucijos dvasia, kuri gali būti suvokta tik konstitucinį teisinį reguliavimą matant kaip visumą ir tik įvertinus Konstitucijos, kaip visuomenės sutarties ir aukščiausios teisinės galios akto, paskirtį". "Konstitucijos raidės negalima aiškinti ar taikyti taip, kad būtų paneigiama Konstitucijos dvasia, Konstitucijos negalima aiškinti vien pažodžiui, vien taikant lingvistinį (verbalinį) metodą. Aiškinant Konstituciją privalu taikyti įvairius teisės aiškinimo metodus: sisteminį, bendrųjų teisės principų, loginį, teleologinį, įstatymų leidėjo ketinimų, precedentų, istorinį, lyginamąjį ir kt." Iš patirties - su konstitucininkais mokslininkais ir esamais ar buvusiais teisėjais labai labai sunku ginčytis :D