Tema: Re: Klebonas kariuomeneje
Autorius: Bronco
Data: 2017-07-11 17:47:05
On 2017-07-11 16:31, Linas Petkevičius wrote:
> O pagal isaiskinima, gaunasi, kad tai privilegija. Tiksliau ten kalba 
> apie klebonus, bet motyvai, kurie remiamasi tinka ir moteru atveju.

Na, ok, prisiprašėt :]

Reiškia taip:

"...konstitucinis statusas nepaneigia Konstitucijos 29 straipsnyje 
įtvirtinto draudimo diskriminuoti asmenis ir teikti jiems privilegijas 
inter alia dėl tikėjimo, taigi pagal Konstituciją bažnyčių bei religinių 
organizacijų tradiciškumas nėra pagrindas jų narius, inter alia 
dvasininkus, konstitucinių pareigų vykdymo aspektu traktuoti skirtingai 
negu kitus piliečius".

Viskas super korektiška, nėra prie ko prikibti. Pritariu 100%.


"Nagrinėjamos konstitucinės justicijos bylos kontekste pažymėtina, jog 
valstybės neutralumas ir pasaulietiškumas reiškia ir tai, kad pagal 
Konstituciją žmogaus tikėjimas negali būti pagrindas atleisti jį nuo 
konstitucinių piliečio pareigų valstybei, inter alia nuo Konstitucijos 
139 straipsnio 2 dalyje įtvirtintos pareigos atlikti karo arba 
alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą."

Vėl +++

"Kaip minėta, pagal Konstitucijos 139 straipsnio 2 dalį įstatymu galima 
nustatyti tik tokias atleidimo nuo konstitucinės piliečių pareigos 
atlikti karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą sąlygas, kurios 
būtų susijusios su objektyviomis aplinkybėmis, dėl kurių jie negali 
atlikti šios pareigos. Šios bylos kontekste pažymėtina, kad buvimas 
bažnyčios ar religinės organizacijos dvasininku (t. y. tam tikras su 
tikėjimu susijęs asmens socialinis statusas) nėra susijęs su tokiomis 
aplinkybėmis, dėl kurių piliečiai minėtos pareigos objektyviai negalėtų 
atlikti ir kuriomis jų atleidimas nuo šios pareigos galėtų būti 
konstituciškai pateisinamas, ypač atsižvelgiant į tai, kad pagal 
Konstituciją karo tarnyba asmenims, kurie dėl savo religinių ar kitų 
įsitikinimų negali jos atlikti, turi būti pakeista alternatyviąja krašto 
apsaugos tarnyba, taip pat į tai, kad pareigos atlikti karo arba 
alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą vykdymas dėl svarbių priežasčių 
gali būti atidėtas.

Vadinasi, pagal Konstitucijos 139 straipsnio 2 dalį bažnyčios ar 
religinės organizacijos dvasininko statusas nėra pagrindas atleisti 
asmenį nuo konstitucinės jo, kaip piliečio, pareigos atlikti karo arba 
alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą."

KT gerai varo, juodaskverniai sėdi nepaCenkinti :]


"Konstatuotina, kad Karo prievolės įstatymo 3 straipsnio 7 punkte 
nustatytu teisiniu reguliavimu, pagal kurį nuo karo prievolės, t. y. 
konstitucinės piliečių pareigos atlikti karo arba alternatyviąją krašto 
apsaugos tarnybą, atleidžiama nesant konstituciškai pateisinamo 
pagrindo, pažeidžiamas iš Konstitucijos 139 straipsnio 2 dalies kylantis 
reikalavimas įstatymu nustatyti tik tokias atleidimo nuo konstitucinės 
piliečių pareigos atlikti karo arba alternatyviąją krašto apsaugos 
tarnybą sąlygas, kurios būtų susijusios su objektyviomis aplinkybėmis, 
dėl kurių jie negali atlikti šios pareigos. Konstatuotina ir tai, kad 
tokiu teisiniu reguliavimu tradicinių Lietuvoje religinių bendruomenių 
ir bendrijų dvasininkai yra konstituciškai nepagrįstai išskiriami iš 
kitų piliečių, taigi jis vertintinas ir kaip pažeidžiantis Konstitucijos 
29 straipsnyje įtvirtintą asmenų lygiateisiškumo principą."

"Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus, darytina išvada, kad Karo 
prievolės įstatymo 3 straipsnio 7 punktas prieštarauja Konstitucijos 29 
straipsniui, 139 straipsnio 2 daliai."

Ką ir reikėjo įrodyti :)

O dabar dėl tavo šios situacijos sugretinimo su moterimis. Moterų 
atleidimo atvejis nėra tapatus atvejui su dvasininkais, nes:

1. "moteriška lytis" nėra tikėjimas, įsitikinimai ar socialinė grupė, 
tai objektyvus biologinis požymis;

2. pagal Konstitucija negalima nei diskriminuoti nei suteikti 
privilegijų asmenis ar jų grupėms, kai tai pažeidžia lygiateisiškumo 
principą. Tai faktas. Bet teisės ir pareigos asmenų grupėms priskiriamus 
pagal objektyvius tų asmenų ar jų grupių požymius, pvz. grupė vaikai, 
kuri išskiriama pagal objektyvius amžiaus kriterijus. Vyrų ir moterų 
grupės irgi turi objektyvius biologinius kriterijus, todėl negalime 
kalbėti apie kažkurios grupės narių diskriminavimą ar privilegijavimą, 
kai vienodos teisės ar pareigos suteikiamos visiems tos grupės nariams!

3. dabar panaudojam Klasių logiką pasitikrinimui. Imam klasę "Lietuvos 
piliečiai", išskiriame joje dvi subordinuotas klases "Vyrai" ir 
"Moterys" ir tikrinam ar yra lygiateisiškumo principo pažeidimas 
subordinuotos Klasės ribose.

Ar visos "Moterys" atleistos nuo karo prievolės su galimybe savanoriškai 
šią prievolę atlikti? Atsakymas - taip. Lygiateisiškumo principas 
nepažeistas.

Ar visi "Vyrai" privalo atlikti karo prievolę? Atsakymas - taip (bent 
jau po šito KT išaiškinimo :]). Lygiateisiškumo principas (nuo šiol bus) 
nepažeistas.

Ką ir reikėjo įrodyti.

4. Taip pat KT pabrėžė, jog įstatymų leidėjas pagal Konstituciją turi 
didelę diskrecijos teisę priimant nuostatas dėl karo prievolininkų gretų 
formavimo ir pabrėžė, jog Karo prievolės įstatymas yra ne savitikslis 
teisės norminis aktas, o turi taip reglamentuoti santykius, jog jie kuo 
tiksliau atitiktų valstybės ir piliečių interesus ir užtikrintų 
efektyvią valstybės gynybą! Taip pat pabrėžta, jog tai yra išimtinai 
Įstatymo, o ne Konstitucijos teisinio reguliavimo sritis. T.y. jei 
staiga prireikus dėl OBJEKTYVIŲ dalykų į privalomąją karo tarnybą būtų 
šaukiamos ir visos moterys, tai neprieštarautų Konstitucijai.

Reziumuojant, nugalėjo teisė ir sveikas protas. Respect KT! :)