Tema: Re: Salies BVP ir salies skolos skaiciavimas
Autorius: RaR
Data: 2011-08-11 13:22:15
Ok. Euras yra sukurtas kaip kitokia valiuta nei dabartinės atskirų šalių 
valiutos. Euras sukurtas būti stabilia atsiskaitymo priemone, praktiškai 
be kitų funkcijų. Vienintelė jo ekonomikos reguliavimo funkcija - 
palaikyti stabiliai mažą infliacija. Jis nekurtas kaip ekonomikos 
skatinimo ar biudžeto gelbėjimo priemonė. Visų pirma dėl to, kad 
eurozona neturi vieno biudžeto, o yra atskiri šalių biudžetai. Todėl ir 
nustatyti šalių biudžeto deficito bei skolos limitai, todėl pagal 
įstatus ECB negali(-ėjo?) supirkinėti šalių-narių obligacijų.

Kai ECB pradeda gelbėti šalių biudžetus, gaunasi didelis lėšų permetimas 
iš vienų šalių į kitas, vienodu dydžiu nuvertėja ir tos šalies valiuta, 
kuri nesuduria galų, ir tos, kurios ekonomika klesti. Siekiant, kad to 
nebūtų, vokiečiai prieš įsivesdami eurą ir įsivedė Konstitucijos 
straipsnį, draudžiantį gelbėti kitų eurozonos šalių biudžetus. Bet, nors 
nuostatos buvo priimtos, jų palaikymo mechanizmo praktiškai nebuvo. O 
dabar ir dominuojantys ekonomistai spaudžia (dažnai talkindami 
investitorių interesams), ir dabartiniai politikai siekia eurą padaryti 
biudžetų gelbėjimo priemone. Kas iš tokio jovalo su viena valiuta ir 
daugybe skirtingų biudžetų gausis - visiškai neaišku, akivaizdu tik kad 
stipresnės ekonomikos šalims, o ypač jų piliečiams, tokia valiuta ir 
toks CB visiškai nenaudingas, neaišku ar naudingas ir silpnesnių šalių 
ekonomikoms. Vieni skatinami būti amžinais eksportuotojais ir 
kreditoriais, kiti - importuotojais ir skolininkais.

O Graikijos, Airijos, Portugalijos, Ispanijos, Italijos vyriausybės 
galėjo elgtis taip, kaip elgėsi Baltijos šalys ir daugybė šalių 
pasaulyje savo valiutas pririšusios prie kitų valiutų ar iš viso 
naudojančios kitų šalių valiutas. T.y. stengtis balansuoti biudžetą ir 
protingai riboti savo skolą. Tiesą sakant, tokios šalys tiesiog neturi 
kitos išeities, nes didėjanti skola ir prastėjančios ekonominės 
perspektyvos kerta per kredito reitingus ir skolintis darosi vis 
sunkiau. Todėl esi priverstas išlaidas koreliuoti su pajamomis. Na, bet 
jei ekonomiškai stiprių eurozonos šalių vadovai nenori išlaikyti 
stabilaus euro, neleidžia bankrutuoti nevykusioms vyriausybėms ir tuo 
pačiu savo mokesčių mokėtojų pinigais gelbėja neatsakingus investuotojus 
- jų valia. Taip jie gali ne sustiprinti eurą ir ES, o paskatinti 
dezintegracines nuotaikas ekonomiškai stiprių eurozonos šalių viduje.




2011.08.06 22:48, eMJei rašė:
> Ograikija, italija , ispnaija, siu oatveju ir kitos nepaminetos, turi
> viena esmini bruoza - jos nevykdo pilnos moentarines politikos, nes to
> atsisake SAVO NORU priimdami EURA.
>
> Taigi graikijos bankrotas atrodo vienaip o didziuju ekonomiku, PILNAI
> vykdanciu savo monetarine politika (JAV, Japonija, Sveicarija, UK,
> Austrlaija, kanada, ir kt) visiskai kitaip. Sios valstybes tik del
> politiniu motyvu gali atsisakyti ispirkti obligacijas, nes surinkti
> klaviaturoje trilijona ar du ar desimt ir jais ispirkt visas
> obligacijas, nulis problemu. Zinoma po to seka ekonomines, finansines,
> politines pasekmes, BET MES KALBAM TIK APIE OBLIGACIJU ISPIRKIMA.
>
> Vokietija kaip suprantu bakrutuoti gali kaip graikija, nes euro ji
> nekontrioliuoja , kaip kad japonai savo jiena ar amerikonai doleri.