> - o kokiu salygu pagal istatymus reikia Lietuvoje, kad skelbti "nepaprastaja > padeti"? > O kas tai yra nepaprastoji padetis? Imkim paprasta pavyzdi. Iskasti mano namo pamatus su ekskavatoriumi reikia 400 litu. Ta pati darba per tiek pat laiko padarytu 8 griovkasiai, jiems sumokant po 50 litu. Elementaru iki primytyvumo. Dabar imkime Vilniaus savivaldybes biudzeta. Reikia paskirstyti MILIJARDA. Kokios galimybes? Imames Grigiskiu viaduko statybos uz 29 MILIJONUS. Kiek zmoniu turi darbo? Iki simto. O jeigu moketi po 50 litu 250 dienu metuose tai darbo turetu daugiau kaip 2,000. Ar reikalingas Grigiskiu viadukas? Artimiausiais metais jis yra nereikalingas. O jeigu prisiminti Vilniaus futbolo stadiona. I kur as lenkiu? I tai, kad Vilniaus biudzetas turetu buti sumazintas kelis kartus, nes ten sedintys "politikai" paprasciausiai nesugeba tvarkytis su pinigais. Todel klausiu - ar tikrai reikalinga didinti mokescius? Ar jusu "nepaprastoji padetis" uzrauks pinigu svaistyma. Tikrai ne. Kita "nepaprastosios padeties" tema butu draudimai. Siuo metu DRAUDZIAMA siltinti daugiabuciu namu fasadus; draudziama statytis namus. Oponentai atsakys, kad tai nesamone - susimokek 50-100 tukstanciu ir jokiu draudimu neturesi. Tai korupcija. Lietuviskai tai skamba aiskiau - trunijimas, irimas, byrejimas. Toliau visiems cia igrises komentaru kratinys. Siaip, 2009 07 12 12:37 turiu 1 ha zemes, mano seima neturi kur gyventi, bet statyti zemeje be 1000 leidimu, kurie kainuoja tukstancius negalima, ar ne durniu laivas? Teko isvaziuoti i Vokietija, dabar ten statome namuka, viskas labai paprastai, medziagos pigiau nei durniu kraste, jokiu debiliavotu inspektoriu, va taip. Lietuvoje tukstanciai jaunu seimu, su vaikais be nuosavu butu, pagalbos nuo valstybes nulis, socialinio busto nulis, eiles tukstantines, bet nei dirbti nei statytis neleidzia. Vytautas, 2009 03 19 21:44 Dėl statybos leidimų , čia viskas taip nureglamentuota , kad nors pasiusk. Pats procesas įdingas savo prigimtimi . Pradedant techninių sąlygų sąvadais. Nuo paraiškos pateikimo iki jų gavimo turi būti ne ilgiau kaip 20 dienų. Realiai trunka nuo vieno iki dviejų mėnesių. Paruoštas projektas turi patekti į derinimo komisija. Čia ir prasideda visas cirkas. Pagal istatymą , jei kokios nors žinybos atstovas nesiteikia dalyvauti ,pagal istatymą tūrėtu būti kad jis automatiškai pritaria projektui. Dažniausiai taip nėra. Pats projekto vadovas turi asmeniškai pas tokį veikėją gauti audienciją ir suderinti individualiai. Jei kokiam "derintojui " komisijoje kas nors nepatinka , (nors jis iš principo ar dėl kompetencijos stokos , ar asmeninių paskatų yra neteisus ) projektas be svarstymų yra atmetamas ir už tai asmuo sutrukdęs projekto eigai jokios atsakomybės neneša. Taip pat yra ypaė sureglamentuota projekto sudėtis ,nors dažnai kitų jo dalių iš viso net nereikia. Taip pat ypač sureglamentuota projekto formatai ir formos pateikiamos laikmenose. Projektuotojai turi ieškoti spec programinės įrangos ir t.t. Aplamai norint visas pastabas , ar nesamones surašyti kas pas mus yra gautusi disertacija. -- O kaip sekasi tiems, kuriems dar reikia žemės paskirtį keisti? Ogi niekaip. Aplink Vilniu dirvonuoja ismirusios dykvietes, bet statytis neleidziama. Palyginuimui su Estija. Tem Talino valdzia emesi iniciatyvos skirti tiek zemes aplink sostine nuosavu namu statybos, kad uztektu pusei visos Estijos gyventoju. ??????? *, 2009 02 24 21:04 stebiuosi vis delto lietuvos valdininkija - sunauja...svedijoj visai jokiu projektu nereikia nedideliems gyv.namams ,ant popieriuko sukeverzojai ir nunesiai i komuna(savivaldybe),komunaras apeina kaimynus ir apklausia ,ar niekas nepriestarauja ,kas bus ten ir ten namukas statomas ir viskas,tik laikytis stat .normatyvu reikia,priesgaisrines ir kita. Placiau apie tai "statyba pagal sovietiniu politruku istatymus" 3w biteplius.lt/lt/2forum.showPost s/698732.333-=(1789456189 Vilniaus rajono savivaldybeje mano namelio projekta visokiose komisijose "muilino" visas aukstas statybos biurokratu. Turiu pasakyti, kad vien Vilniaus rajono savivaldybe uzima 5 aukstu nama. Ar nereiketu miestu ir rajonu savivaldybes sujungti? Ir tai turetu buti ne viskas. Ar nepagalvojote, kad leidimu "reikalams" reiketu SAVIVALDYBES stambinti iki APSKRICIU dydzio. Ten tegu ir sedi korumpuota taryba, mintanti siandienine statybu dveseliena. Norit sumazinti parlamentaru skaiciu nuo 141 iki 70. O as siulyciau sustabbinti savivaldyviu tarybas iki apskriciu dydzio ir taip atsikratyti 700 renkamu dykaduoniu. Rusijoje, po proletaru revoliucijos, suvesejo biurokratija taip, kad tik beveik per 10 metu Stalino "troikiu" teismai ja sugebejo isnaikinti. "Teismas leido statyti „Teo” administracinį pastatą" 3w delfi.lt/news/economy/realestate/article.php?id=24887911 "...Buvo įtariama, kad pasinaudojus suklastotais dokumentais buvo siekiama trimis aukštais padidinti planuojamą statyti „Teo LT“ administracinį pastatą ir taip jo vertę padidinti mažiausiai 10 milijonų litų...". Tai esminis viso straipsnio sakinys. Isvada - savivaldybe parazituojanti investicijas organizacija. Pavyzdziui uz kiekviena Akropolio administracinio pastato auksta buvo pareikalauta po 2 milijonus. VP moketi "otkatus" atsisake ir pastate 2 kartus zemesni pastata. Todel leisti-neleisti statyti yra vienintele priezastis - "otkatai".