Tema: Re: Apie patriotizma
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-07-18 18:38:41
Kai buvau Osvencime tai gidas pasakojo, kad Osvencimo gyventojai dirbo 
Lenku ukininku laukuose.Zydams saugiau buvo Osvencime, negu lenku laukuose

Kokiais 1970 metais, mums vaikams, pasakojo toks Kuprenas, grizes is 
Lenkijos mirties stovyklu, kad vokieciai buvo pasitrauke ir kaliniai 
isbadejo ilgam palikti be maisto. Is stovyklos jie bijojo pasitraukti, 
nes juos butu iszude lenkai, kuriu laukuose jie dirbdavo. Uzejus rusams 
buvo tycia privirta kalnai mesos ir jos prisivalge kaliniai cia pat 
mirdavo.  Todel as labiau tikiu, kad nufotografuoti kalnai lavonu yra 
politruku darbo rezultatas ir tik po fotosesijos palaidoti.

PS
Cia galite pasiziureti dokumentu kopijas kaip mirties stovyklos buvo 
pervezamos i Rusija. O Lenkijos mirties stovykla Osvencime buvo 
draugiskai palikta Lenkijai toliau Lenkijos tautines problemas spresti.
obozrevatel.com/blogs/09123-nemetskie-lagerya-razbirali-i-ispolzovali-v-
sisteme-gulag--dokument.htm
-
Klausimas: kur buvo geresnes salygos: Osvencime ar Sibire?


"Kanibalų sala: kaip vienoje siaubingiausių Stalino kalinių stovyklų žuvo 
beveik 5 tūkst. žmonių"
delfi.lt/news/daily/world/kanibalu-sala-kaip-vienoje-siaubingiausiu-
stalino-kaliniu-stovyklu-zuvo-beveik-5-tukst-zmoniu.d?id=78567211#
Slaptosios milicijos vadovas Genrichas Jagoda ir Gulago sistemos vadovas 
Matvėjus Bermanas sugalvojo brutalų socialinės inžinerijos projektą, 
kurio tikslas buvo mažiausiai 2 mln. žmonių apgyvendinti atokiose Sibiro 
ir sovietinio Kazachstano platybėse. Anot jų idėjos, „naujakuriai“ 
milijonus hektarų žemės turėjo paversti dirbama žeme ir per dvejus metus 
sukurti savarankiškai gyvenančias bendruomenes. Iš dalies šiuo planu buvo 
siekiama pridengti badą Ukrainoje ir kitose šalies dalyse.
„Kartą iš Mirties salos į mūsų namus buvo atgabenta viena moteris, - 1989 
metais pasakojo šiauriniame Obės krante įsikūrusio Nazino kaimo gyventoja 
Feofila Bylina.  Ji turėjo būti išvežta į kitą stovyklą... Moteris pas 
mus turėjo pernakvoti, ir aš pamačiau, kad jai buvo nupjaustytos 
blauzdos. Aš jos paklausiau apie tai ir ji atsakė: „Jie man tai padarė 
Mirties saloje. Nupjaustė blauzdas ir jas išvirė“. Jai buvo nupjauti visi 
blauzdų raumenys. Dėl to jai šąlo kojos ir moteris vyniojo jas 
skarmalais. Tačiau ji galėjo pati vaikščioti. Ji atrodė kaip senutė, nors 
jai tebuvo per 40 metų“.
Sovietų dokumentuose, kurie saugomi Gulago muziejuje Tomske, užfiksuotos 
kai kurių nusikaltėlių, patekusių į Nazino salą, apklausos. Vienas buvo 
paklaustas, ar valgė „žmogaus mėsą“. 
„Ne, tai netiesa, - atsakė jis.  Valgiau tik kepenis ir širdis“.
Paprašytas papasakoti smulkiau, jis atsakė: „Buvo labai paprasta. Tai 
tarsi šašlykas. Iš karklo šakų pasidarėme iešmus, supjaustėme organus 
gabaliukais, suvėrėme ant iešmų ir pasikepėme virš ugnies“.
„Rinkausi tuos, kurie dar būdavo gyvi, bet jau arti mirties, - pridūrė 
jis.  Buvo akivaizdu, kad jie netrukus mirs  po dienos ar dviejų jie bus 
nebegyvi. Taigi jiems mirti tokiu būdu buvo lengviau. Dabar. Greitai. 
Nesikankinant dar dvi ar tris dienas“.
Kiti pasakojo apie moteris, kurios būdavo pririšamos prie medžių. Vyrai 
nupjaudavo joms krūtis, blauzdas ir kitas kūno dalis.
....
V. Veličkos ataskaita Maskvoje sukėlė tikrą sensaciją. Pats V. Velička 
buvo atleistas iš pareigų partijoje. Vėliau jis tapo žurnalistu ir 
Antrojo pasaulinio karo metais sulaukė šlovės kaip karo korespondentas, 
lydėjęs Raudonąją armiją iki pat Berlyno. Po karo jis parašė kelias 
knygas, kuriose liaupsino sovietų vyriausybės bandymus keisti Sibirą. 
Tačiau apie Kanibalų salą jis daugiau niekada neužsiminė.

Pokaryje zmoniu naikinimo mastas sumazejo, nes mazai liko ka naikinti

"Vaizdai iš Sibiro: ekskavatoriaus perskrostas karstas ir ant kalinių 
kaulų statomi gyvenamieji namai"
3w delfi.lt/news/daily/lithuania/vaizdai-is-sibiro-ekskavatoriaus-
perskrostas-karstas-ir-ant-kaliniu-kaulu-statomi-gyvenamieji-namai.d?
id=61601577
- Didžiausią gėdą daro oficialios delegacijos ir įvairios grupės, kurios 
važiuoja palėbauti į Sibirą. Ten gyvenantys lietuviai negali suprasti, 
kam reikia važiuoti kokiai dešimčiai žmonių, kai klausimą gali išspręsti 
vienas arba du, trys atstovai. Vietinių bendruomenių nariai ir vadovai 
turi gerai paplušėti tokių „vizitų“ metu. Jie visada su nerimu laukia 
tokių „svečių“, nes turi daug rūpesčių juos priimdami...
-
Apsakyme „Miestas ant kalno“ iš rinkinio „Kolymos sąsiuviniai“ Varlamas 
Šalamovas aprašo kaip vadinamieji blatnieji (užkietėję kriminaliniai 
nusikaltėliai) už kūniškus malonumus išbadėjusioms moterims mokėdavo 
duona. Bet kaip mokėdavo?! „Honoraru“ būdavo toks duonos kiekis, kokį 
moteris pajėgdavo suvalgyti, kol plačios širdies maitintojas naudodavosi 
jos kūnu.
„Aš tą duoną  pasakojo autoriui vienas iš blatnųjų  iš anksto užšaldau 
sniege ir kišu jai į burną  įšalusios daug nesuvalgys... Einu atgal  ir 
duonos davinys sveikas.“ Ne mažiau pritrenkiantis ir kitas epizodas, 
aprašytas Levo Razgono knygoje „Neišgalvota“. Kartą autorius, jau 
išlaisvintas iš lagerio, bet paliktas dirbti jame sanitaru, taigi jau 
spėjęs pamiršti badmetį, neturėjo apetito, tačiau grąžinti savo davinį į 
virtuvę laikė firmine kvailyste.
Pamatęs lagerio kiemą šluojančią jauną merginą, dar visai mergytę, L. 
Razgonas pakvietė ją valgyti. Ji lėtai ir mėgaudamasi kiekvienu šaukštu 
valgė kalėjimo viralą, o baigusi pasisuko į geradėją abejingu veidu. „Man 
atsigulti ar kaip?“- paklausė ji. Kai kalbos dovaną praradęs ir nieko 
nesuprasdamas, L. Razgonas pažiūrėjo į mergaitę, ši pasakė: „Manęs be 
šito nemaitina...“
Išbadėjusiam žmogui, kuriam elementarus orumas yra neleistina prabanga, 
beprotiškai skani yra tiek šleikšti duona perpus su pjuvenomis, tiek 
skysta kalėjimo balanda.






> On 7/15/2018 10:21 PM, Vidas Makauskas wrote:
>> Apie rusus nieko negaliu pasakyti,
> 
> yra zinoma, kad rusu vergai buvo antrarusiai, todel vokieciai neimdavo
> rusu vergu i savo ukius, o atiduodavo lenkams.