Caponi rašė: > Nu kreditkes paminejau tiesiog kaip analogija - konfidencialiu duomenu > metimas i viesa erdve naudojantis paslauga, kurios teikejas is esmes uz > nieka neatsako ir vienintele apsauga yra paties kliento uzdetas > slaptazodis (OK, tebunie ilgesnis nei 4 simboliai, bet visgi), manau Analogiją tai aš supratau, bet ji labai toli nuo realybės. Net ir viešai pasidėdamas savo koduotą failą tu praktiškai niekuo nerizikuoji. NIEKUO. Su koduotu failu tu apskritai nieko negali daryti; tai šiukšlių krūva. Labai jau hipotetiniais atvejais, kai bet kokia info apie tavo info yra labai labai reikšminga, tai gal dar euristikai galėtų pasitarnauti failo dydis, spėliojant ką gi tu ten galėjai pasidėti (visą archyvą ar tik vieną failą), tačiau ir tai dar visiškai nebūtinai, nes gali įvilkti savo duomenis į fiksuoto dydžio koduotą konteinerį. Va tokios praktiškosios techninės detalės... > zodi. As nesakiau, kad taip negalima elgtis, bet niekaip nesuprantu > kodel nepasirinkt saugesniu sprendimu ir dar issisiepus irodinet, kad > namu vartotojams pasizaidimui skirti servisai yra nevjabennos vertes > verslui, turinciam tiesiogine to zodzio prasme brangiu duomenu? Gaunasi O taip iš savo pasaulėračio; kiek žinai vidutinių ir smulkių uab'ų, ne šaraškino kontorų, kurios backup'ina duomenis į RAID6, kelias skirtingas fizines vietas ir kurios tikslingai orientuotųsi į duomenų saugyklas? Mano rutulys, kažkiek paremtas praktika ir intuicija, man kužda, kad tokių yra mažuma ar mažiau, ne likusiųjų. Imant statistinį nedidelį-vidutinį uab'ą, spėju, visų pirma tenka nusistebėti/džiaugtis, jei: - serveriukai su buhalterija apskritai nesivolioja buhalterei po kojomis, yra ne PC su codegen'o PSU ir turi raid'us, ups'us; - daromos atsarginės kopijos ir net reguliariai (o ne buhalterė pasidarė kopiją prieš metus ar pusę); - kopijos daromos į atskirą nas'ą ir laikomos bent keliose skirtingose vietose/pastatuose. Tokiame kontekste, verslui ir nemokami debesų servisai yra tikrai vertingi. > Nesu niekaip susijes su Baltneta (tiesiog ju pavadinimas pirmas i galva > sove, kai pagalvojau, kas is didesniu lietuvisku kontoru galetu sitoj > srity kazka pasiulyt), bet ju paslaugos pristatymas yra panasiau i tai, > ko gali tiketis verslo klientas - > http://www.balt.net/lt/paslaugos/duomenu-centru-paslaugos/duomenu-saugykla, > zinoma, realiam vaizdui reiketu sutarti pasiskaityt, bet bent aprasyme > as matau, kad jie kazka zada padaryt, o ne "duosim 10GB vietos ir toliau Aprašymas labai panašus ir TEO. Tai mažai ką reiškia. > viskas mums px, o jei noresim, tai viska istrinsim" - pvz Baltneta raso > "Nelaimės atveju Baltneta Online Backup suteikia galimybę atstatyti > duomenis per kelias minutes", o tas pats Teo pliurpia apie 99% paslaugos > pasiekiamuma, t.y. visa darbo diena ju saugykla gali but offlaine. Turi Tai bent užkibai... O Baltneta garantuoja savo ar net trečių šalių tiekėjų ryšį su trimis devynetukais? Ne? Tai ko vertas šis parašymas? Dar mažiau, nei konkretus TEO paslaugos pasiekiamumo skaičiukas sutartyje. Be to, jei dar nežinojai, tai pačiame pačiausiame Baltijos ir Baltnetos duomenų centre, pasak vieno vadovų: „bus užtikrinamas 99,982 proc. pateikiamumas (angl. availability)“. Tai čia teoriškai, nes taip spaudai teigė rinkodaros vadovas... Todėl hipotetiškai irgi turėtum rūkyti kelias valandas vietoje galimybės atstatyti duomenis per kelias minutes. O jei striginėja ryšys (o jis striginėja; kalbu, kaip buvęs Baltnet'os ir kitų tiekėjų klientas), tai gali tekti palūkėti ir kelis pusvalandžius... Taigi, reikia skaityti sutartį ir aš esu beveik tikras, kad ten nebus jokių stebuklų ir svaigimų apie atsakomybę dėl nuostolių ir duomenų praradimų. Nes kitose sutartyse matau beveik analogišką dvasią TEO ir kt. sutartims: http://webzona.lt/lt/sutartis 5.2.3. Baltneta neatsako už žalą, kilusią dėl siunčiamos arba gaunamos informacijos patikimumo, praradimo, vėlavimo ir pan., kurią Klientas gali tiesiogiai ar netiesiogiai patirti naudodamasis Baltnetos duomenų perdavimo tinklu komerciniais ar nekomerciniais tikslais; Už pradelstą laiką, ko gero, gausi kompensaciją proporcingai nesuteiktų paslaugų laiko įkainiams (gal net visus 20 Lt)... :-) > Baltneta ir veiklos draudima, kuo taip rupinosi LP, ir 24/7 help deska, Vau, koks draudimas (beje nuo netyčinės žalos; abejoju ar prarasti duomenys lengvai ir savaime patenka į šią kategoriją). Net 500 k€. O kur gi rEAlūs vIArslo duomenys, kurie rEAliai kainuoja? Nieko neturiu prieš Baltnetą (kiek teko turėti reikalų, tai galiu atsiliepti iš esmės teigiamai), bet su tuo draudimu, tai čia veikiausiai monkės biznis. Galų gale, reikia suvokti paprastą dalyką: niekas negarantuos jokio VIP duomenų saugumo ir pasiekiamumo, nuostolių kompensavimo, jei paslauga tevertinama keliais šimtais lt per mėnesį. Net jei ir keliais tūkstančiais. Tai aš čia lenkiu link to, kad tikrai gali pasirinkti kokybę už didesnę kainą, bet tikros garantijos/draudimas *kainuoja* adekvačiai, todėl naivu yra tikėtis tų lozunginių „duomenų saugumo ir konfidencialumo“ užtikrinimo/garantijų. Tos garantijos labiau gaunasi savaime (išplaukia iš paslaugos techninių-technologinių niuansų), nei yra realiai užtikrinamos.