Vaje vaje, kaip viskas žinoma, kaip viskas katalikų jau seniai atremta ir paneigta! Nebėra prasmės vėl visko iš naujo blusinėti. Reikalas tas, kad protestantas (tenesupyksta ant manęs protestantai), nepriklausydamas Bažnyčios pilnatvei, nė n e g a l i suvokti Kristaus Aukos esmės (Katalikų Bažnyčioje ši Auka v i s a d a buvo viena ir ta pati, tik sudabartinama kunigo, - vis dėlto nepigu suprasti. Kaiseris, kaip ir įprasta protestantams, smūgiuoja į orą - tvirtina tai, kas visiems žinoma, bet kaip tai praktiškai įgyvendinama, nesuvokia, nepasiekia gelmės. Nesuvokia Kristaus ir Bažnyčios vienovės slėpinio. Nesupranta krikšto sakramento esmės, ypač to, kaip jis veikia visoje Bažnyčioje kaip bendruomenėje; kartais kaltinimai tiesiog virsta šmeižtu: „katalikui nėra taip svarbu tikėti Evangelija, svarbu yra tikinčia širdimi dalyvauti Mišiose“. O kas yra Mišios? Ar tai nėra pati Evangelija? Gyva Evangelija? Taip pat jau iki kraujo įkyrėjusi giesmė apie „gerus darbus“. Niekas iš katalikų niekada nesikliauja vien savo gerais darbais laimėti išganymą - protestantai tiesiog nesuvokia Jokūbo laiško minčių apie tikėjimą ir darbus („Ar žinai, neišmintingas žmogau, kad tikėjimas be darbų nevaisingas? Argi ne darbais buvo nuteisintas mūsų tėvas Abraomas, aukodamas savo sūnų Izaoką?“; t.p. „Matote, kad žmogus nuteisinamas darbais, o ne vienu tikėjimu“). Ne veltui Liuteris norėjo išmesti šį laišką iš Naujojo Testamento. Ir daugybė kitų dalykų, liudijančių paviršutinišką supratimą, sakyčiau, gnomišką tikėjimo sampratą, nes protestantai, raidiškai arba primityviai laikydamiesi Šventojo Rašto, n e s t a t o visos Bažnyčios rūmo. Palyginkite, kokią didingą Šv. Rašto sampratą turėjo katalikai - visa tai atsispindi kad ir senųjų (Tridento) Mišių skaitiniuose - ir kaip dabar viskas išparceliuota, susmulkinta, sumenkinta! Aš ir galvoju - kam dabar vėl kone per prievartą brukama toji anemiška ir mažvaikiška ideologija? Ir vargu ar verta stebėtis, kaip greit atsiranda tokių, kurie gerte sugeria visas kvailystes, pristatomas kaip pažangias! Antai Rama pirmam komentare rašo: „jaukiausia bažnyčioje , kai nepuoli tūptis-klauptis-žegnotis-daužytis į krūtinę“ , nors ŠR daugybę kartų rašoma apie klaupimąsi (prieš DIEVĄ taigi, ne prieš savo uošvę): „Pajūryje suklaupę visi pasimeldėme“; „Petras liepė visiems išeiti ir atsiklaupęs ėmė melstis“ (iš Apd), „...parpuolė kniūbsčias ir pagarbino“ (Išėjimo 4, 30). Šis nenoras klauptis ir pagarbinti Kūrėją kilo iš protestantizmo, tiksliau, iš velniško išdidumo, iš nenoro pripažinti savo kaltę. Daugelis katalikų dabar argumentuoja šiuolaikinių adeptų įpirštais štampais: „protestantai daug padėjo“, „negyvi ritualai“ ir pan. O tikėjimą griaunantys suprotestantėję kunigai laikomi už autoritetą). Nebesiplėsdama dėl ritualų priminsiu, jog nereikėtų vienakryptiškai visko vertinti - o gal ritualai gyvi, gal vis dėlto tu nesugebi jų suvokti? -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16585