Kaip supratau, tavo klausimo esmė yra Dievo regėjimo būdai. Iš tiesų teigiama, pvz.,1Tim 6,16, kad Dievas „gyvena neprieinamoje šviesoje, kurio joks žmogus neregėjo ir negali regėti“. Arba Evang. pagal Joną: „Dievo niekas niekada nėra matęs, tiktai viengimis Sūnus - Dievas (...) mums jį atskleidė“. Tačiau pats Dievas gali apsireikšti žmonėms įvairiais būdais - vienam žmogui, bendruomenei, istorijoje. Jis, kaip tobulas pedagogas, apsireiškia žmonėms pakopomis. Vienaip jis kalba Senajame Testamente, kitaip Naujajame (per Sūnų). Turbūt esi skaitęs, cėce, kad NT (1Kor 13,12) pasakyta, jog „dabar mes regime lyg veidrodyje, mįslingu pavidalu, o tuomet (po mirties) regėsime akis į akį“. Galėčiau pasakyti, kad Izraelio pranašų ir Jėzaus veikla tam tikru aspektu panaši. Pranašai tam tikru būdu, t.y. simboliniais veiksmais priartindavo ateitį, „atverdavo ją“, panašiai kaip ir Jėzus, dabar jo veiklos nebeaiškinsiu. Pranašo Amoso Dievo regėjimas buvo dvasinis („Pamačiau Viešpatį, stovintį prie aukuro“), jis neregėjo Dievo „be uždangos“, taip sakant:). Ir dabar mes Dievą pažįstame/regime tiek, kiek esame tyri. 1Jn laiške sakoma, kad „nė vienas nusidėjėlis jo neregėjo ir nepažino“. T. p. ir tikrovė mums atsiveria tiek, kiek pažįstame Dievą. Tikrovė (Dievo sukurtoji) negali būti nei asmuo, nei poliasmuo, jos negalima sudievinti, tai yra ne kas kita kaip panteizmas. Tikrovę kuria ir pats žmogus, nes jis yra laisvas. Tačiau žmogaus laisvė, tiek, kiek ji skiriasi nuo Dievo laisvės, yra tik laisvė nusidėti, t.y. nelaisvė. Tikrovės baimė yra nelaisvė. Tai tiek, kiek žinojau, parašiau. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17191