Tema: EGLĖ SAKALAUSKAITĖ. Apie žmogaus kūno (ne)tobulumą
Autorius: s - laumei raganai
Data: 2010-01-15 16:24:49

na, ką gi, jūsų komentarus įdėmus ir detalus. šiek tiek atsliepėt į
mano truputį provokuojančias pastabas, šiek tiek pridėjot pati
prisipažinsiu, negalėčiau užtikrintai paneigti kūno ir sielos (ar ,
dar, kaip siūlo po palme, dvasios) perskyros; šiomis sąvokomis, šiuo
dualizmu operuoja ilgametė tam tkros filosofijos, teologijos, o ypač
teosofijos tradicija. Ji kaip savitas kalbinis žaidimas turi savo raciją,
formuoja tam tikrą gyvenimo formą, pasaulėžiūrą, netgi "pasaulį".
aš jį šiek tiek suprantu, bet jis ne mano. negaliu priimti jo (šios
skirties) kaip neabejotino, savaime suprantamo atsparos taško.
pasikartosiu, mano intencija kalbant apie kūbną būtų išsiversti be
šio dualizmo, kažkaip iš jo ištrūkti, pažvelgti kitu kampu.
neslėpsiu, dagiausia čia kliaujuosi wittgensteino įžvalgomis, taip pat
merleau-ponty ir deleuzo. wittgensteinas mano galva buvo intensyviausias
praėjusio amžiaus mąstytojas, tačiau ir juo negalima veinareikšmiškai
kliautis. filosofavimą taip ir suoprantu, kai niekas nepriimama kaip
neginčytina, kaip jau neabejotina ir savaime suprantama; šiuo atveju -
tai skirtis tarp kūno ir sielos; ar net pats sielos
egzistavimaspripažįstu, tai gal nelabai susiję su šio srraipsnio tema
ir veikiau daugiau man pačiam svarbūs dalykai; tad čia apie tai
liausiuos;
kažkodėl man vis primetat negatyvumą, kaip pirminį impulsą reaguojant
į įį tekstą, kažkokią asmeninę nuoskaudą, nesėkmę, prastą miegą
ar pan., kitaip tariant, atvirai ar užuolankomis naudojate argumentum ad
homini. gal ir suteikiau ta šiek tiek pagrindo, bet, dėkodamas, už
jūsų gražų ir kruopštų laišką, vis dėlto norėčiau perkelti
kalbą nuo asmeniškumų į pačią teksto temą. juolab,kad ir ivsė savo
komentaru tai skatina.
abejojama, ar verta gydyti žmones ir pateikiami kažkokie migloti
veislės gerovės argumentai, paremti evoliucijos ar progreso mitu; nuo
žmogaus, individo kaip tikslo, kuriam ir turi tarnauti gydytojai,
pereinama prie spekuliacijų apie veislės kokybę, etc. kur viskas gan iš
piršto laužta; nuo kas prie kiek kainuoja ir pan. čia, manau, svarbu tam
tikra trapi, bet principinė, netgi lemtinga riba; kuri tokiame svarstyme
ir yra peržengiama.
vieną kartą sutikus, kad dėl veislės gerumo nereikia gelbėti
( =reikia atsikratyti) šio ar kito individo (su apgaulinga šneka apie jo
paties gerove atc.), per=engiamas pats asmens kaip tikslo paties savaime
principas ir jau toliau, kur bus ta riba, kur reikia sustoti- visai
nebeaišku; vieną kartą nužudžius (išdavus), toliau jau lengviau ir
pigiau ir ciniškiau... ir atikrai atsiras argumentų, kodėl nevertėtų
išsaugoti ir to ir ano paliegesnio, kol galų gale paaiškės, kad be
kelių vos ne robotų, beveik nelieka nė vieno, kam tiktų gyventi (ar
neturite nė vieno kokio sumauto negražaus spuogo, ar kryptelėjimo? ar
gali spėti, kad tavo vaikas nepaveldės gal iš prosenelių kokio
negerumo); kai atsisakoma tokio principo, pereinama į tokios kalkuliacijos
perspektyvą, viskas iš esmės tampa galima ir nebėra stabdžių; todėl
čia ir reaguoju, o ne dėl asmeniškumų.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17317