Tema: rašai tiesą ir tik tiesą bei sąmones ir tik sąmones
Autorius: xX
Data: 2010-03-11 21:02:51

miela Noe, taip ir maniau, kad esi fundamentalistė, bet tikiuosi, kad ne
teroristė. Taip, klausei apie centrą, bet visai pamiršau tavo klausimą,
o tu pamanei, kad nuleidau jį negirdomis. Taigi apie "centrą" ir jo
nebuvimą galima būtų visą dieną ir net dalį nakties šnekėti (kitą
dalį nakties galima nešnekėti), bet jei trumpinti, tai, mano manymu,
trumpinys galėtų skambėti taip  - atsisakius centro sąvokos tiesiog
viskas apsiverčia ir atsistoja į savo vietas. Jei rimtai paanalizuotume
bet kurios civilizacijos CV (curiculum vitae), rastume ten daugybę
"sąvokinių paklydimų"; juk sąvokos "kažką" įprasmina, o po to tą
"kažką" ir reiškia, o įprasmina tai iliuzijas iš paprasčiausios
inercijos, įprasmina norus, o ne galimybes, lūkesčius, bet ne
ateisiančią tikrovę. Pati gi žinai, miela Noe, kaip buvo su nekilnojamu
"turtu" - daug kam žydrieji "praturtėjimo"(="centro") lūkesčiai tapo
žiauriausia "nuskurdimo"(="diktatūros") realybe. Tokiomis "=" tenoriu
pasakyti, kad manymas apie "centrą" ar net centrus implikuoja
"tvirtarankio" valdymo būtinybę. Taigi centras yra vienas iš
"sąvokinių paklydimų", K.Poperio pavadintas "trečiuoju pasauliu",
kuris, beje, yra visai realus, nors sudarančios sąvokos yra
neapčiuopiamos. Panašiai ir centralizuotos, kaip taisyklė - vienadievės
(bet ne vienadienės) religijos - intencijinio/trokštamo gėrio jose ne
daugiau nei realaus blogio - pati matai. Bet tai nereiškia, kad visus
gėrio troškimo frontus reikia uždaryti, dešimt Dievo įsakymų
suplėšyti, o teokritikams užčiaupti burnas. Kritikai kritikuoja
atskirumus, o ne bendrumus. lašara patvirtintų, kad apskritimas savo
vienmačiame "viduje" centro neturi, nors iliuzija, ant kurios daug kas
pasimauna, sako ką kita. Tik siauras matymas įžvelgia pasaulyje centrus,
jį praplėtus centrai išnyksta ir įsijungus saviorganizacijai subujoja
becentrė Visata ar/ir Globalus Protas.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17452