Na, manau, tauta vis dar yra soke. Atsikratem okupacijos ir komunizmo, bet kapitalizmas pasirode irgi ne toks saldus. O dabar dar kelis metus putesis sprogo spekuliaciniu investiciju burbulas. Trecio kelio zmones nemato, gal todel ir apatija. Kitas dalykas, kad demokratija daugumai zmoniu buvo praktiskai numesta "is virsaus" - tik grupele zmoniu gan ilgai uz ja kovojo, kita bent kiek aktyvesne dalis tik pastovejo susikibusi uz rankuciu ir ir imete koki biuleteni i balsadeze. Supratimas, kad demokratineje visuomeneje reikia orientuotis situacijoje ir kovoti uz savo teises ateina letai. Kol dauguma net nespejo suvokti kas vyksta, kone visas turtas, o tuo paciu ir dauguma valdzios susikoncentravo saujeles zmoniu rankose. Jei vel neistiks kokia katastrofa, laukia ilgas ir skausmingas demokratines visuomenes "is apacios" formavimosi kelias. "CodeC" <code@code.cc> wrote in message news:hhodqf$598$1@trimpas.omnitel.net... > RaR wrote: >> Na, tai naturali reakcija - kai daugiau nieko negali padaryti, tai ir >> verki. Bet jei tas verkimas tau nekainuoja nei dideliu fiziniu nei >> materialiniu pastangu, jis gali buti kazkiek ir naudingas - pats nieko >> neprarandi, o gal isgirdes verkima kas nors ir pasigailes. > > as tai butent i si klausima senai nesugebu sau atsakyt: kas ir kodel > Lietuvoje itakoja tokia masine zmoniu apatija ir bejigiskuma pasirupinti > bent savo gerove. lyg ir matosi keletas galimu variantu: > > 1. daugumai vis dar yra pakankamai gerai, kad pradetu kazka patys keisti. > bet kaip tada paaiskinti emigracija? > 2. dauguma yra smarkiai paveikti praeities ar, todel nemoka patys kazka > realiai pakeisti. tada gydytojas - kas - laikas ? > 3. kazkas sugeba meistriskai valdyti minias, formuoti minios nuomone ir > netiesiogiai priversti minia gyventi pagal kazkam naudinga tvarka. cia jau > aisku kvepia samokslo teorija, bet kasdien matau vis nauju tam > nepriestaraujanciu faktu. > > vis delto, kad ir kuri varianta pasirinksi, atrodo biski nerealiai. juk ne > apie keleta zmoniu kalbam. apie visa tauta. kas turejo nutikti su > zmonemis, kad visi (dauguma) negaletu/nemoketu/nenoretu savo rankom kazka > pakeisti, issikovoti sau. dabar gi vyksta emigracija, zmoniu grupiu > susipriesinimas, dominuoja destruktyvus mastymas ir poziuris (pats > neturiu/negaliu, tai dar ir kitam neleisiu/pakenksiu). kaip ten bebutu, > tautos ateiciai, tai niekuo geru nekvepia IMO. juk ateitis bus tokia, > kokia ja sukurs dabartiniai vaikai. o ka gali sukurti mase, kuri nuo > mazens mato prispjaudytas ir prirukytas smelio dezes darzeliuose, kieme > priparkuota pulka masinu, pro langa - kito daugiabucio siena, pagrindinis > zaislas kompas, pagrindinis valgis pica su kokakola ir bonkute 'vitaminu'. > tai cia dar speju vidutinio sluoksnio atstovo gyvenima nuopiesiau. o yra > tikriausiai nemazai kurie tik svajoja apie visa ta anksciau sumineta > 'geri'. > taip pagalvojus, gal tada prie ankstesniu triju variantu atsiranda > ketvirtas: > > 4. tie, kurie linke buti neprotaujanciais vergais, cia yra gerai, ir jie > nieko niekada nepakeis. o tie kurie kazka stengiasi pakeisti ir sau > pasiekti, mato beviltiska situacija, ir is cia bega. > > > >> >> "netavoreikalas" <reikalas@ne.tavo> wrote in message >> news:hhi96j$c4p$1@trimpas.omnitel.net... >>> o as ir nenoriu pasakyti kad jie beteisiai. va butent, jie turi tiek >>> teisiu kiek patys issikovoja, yra verti tokio atlyginimo kiek sugeba ir >>> kiek kazkas sutinka moket. niekas nedraudzia nei tau, nei man, nei >>> maksimos kasininkui eiti dirbti pvz statybininku, mechaniku, bankininku, >>> vadybininku, teisininku, buhalteriu. valstybe ir maksima nei vienam >>> nedraudzia pasirinkti profesijos ir atlyginimo. jei kasininku dirbant >>> uzdirbi per mazai - eik dirbti toki darba uz kuri moka daugiau. o tai >>> kad maksima kuria darbo vietas ir moka atlyginimus yra kaip tik >>> sveikintina. kitas dalykas, kad jei niekas neitu dirbti kasininku uz >>> minimuma arba atsirastu profsajunga, kuri sugebetu issikovoti geresnes >>> darbo salygas ar didesnius atlyginimus - prasom. bet tai, kad kazko >>> nepadarai pats, neatsiras tau sedint ir verkiant namie ar per >>> televizoriu. >>> kitas dalykas kad apskritai zmones uz save nekovoja nei kiek ir visi >>> dirba uz ta vargana minimuma, uz kuri net pragyvent neimanoma. bet >>> pasiekti geresniu rezultatu velgi negalim verkdami >>> >>> RaR wrote: >>>> Populiarios Lietuvoje primityvaus, XIX a. kapitalizmo idejos. Nieko >>>> nuostabaus, mes ir patys primityvus. Siuolaikinese demokratijos salyse >>>> tie "maximu kasininkai" nera tokie beteisiai - rinkimai, profsajungos >>>> ir t.t. Visose visuomenese kiekviena grupe turi tiek teisiu, kiek >>>> issikovoja (arba jiems iskovoja kitos grupes). O ta "sysiojima i >>>> pampersa" anksciau efektyviai slopino religija - "kentekite dabar, >>>> nesipriesinkite, danguje jums bus atlsilyginta, o mums leiskite gerai >>>> gyventi zemeje". Ne veltui socialistas ir bedievis kazkada pas mus buvo >>>> beveik sinonimai. >>>> >>>> "netavoreikalas" <reikalas@ne.tavo> wrote in message >>>> news:hhhouu$n19$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> na cia oikonomikos grupse tai apie materialine gerove ;) o siaip tai >>>>> sita mintis skirta sveikiems ir galinitems savimi pasirupinti, kurie >>>>> sysioja i pampersa ir jiems viskas blogai. >>>>> dabar jau i offtopica nuvaziuosiu, bet vakar per zinias magzimu >>>>> kasininkai verke, kad juos verte per sventes dirbti. pagalvojau - >>>>> nepatinka eik dirbti kitur. niekas nelaiko ir nevercia zmogaus kazkur >>>>> dirbti. tai, kad negali susirasti darbo kitur yra tik paties problema. >>>>> tie, kurie nori arba turi darba, arba susikuria/susiranda darbo sau, >>>>> arba sukuria darbo vietas kitiems. >>>>> uzjauciu tik neigaliuosius, sergancius ir pan., kurie patys negali >>>>> dirbti, va jiems turi buti skirti socialines apsaugos sistemos >>>>> pinigai. na ir zinoma pensininkai, kurie per savo gyvenima uzsidirbo >>>>> ir kuriems dabar priklauso gauti pensija o ne ismalda. >>>>> >>>>> RaR wrote: >>>>>> Čia, turbūt, klausimas buvo apie materialines vertybes. O šiaip, >>>>>> aišku, daug kas nuo požiūrio į gyvenimą priklauso. Bet vis tiek >>>>>> egzistuoja ligos, įvairios nelaimės ir t.t., kurių žmogus negali >>>>>> kontroliuoti. Tad reikia būti itin stiprios (arba, atvirkščiai, >>>>>> pakrikusios) psichikos, kad džiaugtumeisi gyvenimu netekęs savo >>>>>> vaikų, per gyvenima sukaupto turto (įskaitant ir būstą), susirgęs >>>>>> mirtina ir baisius skausmus keliančia liga ar visam likusiam >>>>>> gyvenimui prikaustytas prie lovos. Aišku, yra tokių žmonių, kaip tas >>>>>> be rankų ir kojų gimęs australas, kuris plaukioja burlente ir daro >>>>>> daug tokių dalykų, kuriais džiaugiasi retas sveikas žmogus. >>>>>> >>>>>> "netavoreikalas" <reikalas@ne.tavo> wrote in message >>>>>> news:hhhmed$jrf$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>> na cia ne ekonominis pagrindimas, bet vistiek: >>>>>>> neseniai pradejau skaityt nebloga knyga. ten kaip tik raso, kad >>>>>>> zmones negyvena gerai del to, kad jie patys to nenori. dauguma yra >>>>>>> patys sau isitikine, kad viskas aplink yra blogai ir tt. zodziu, jie >>>>>>> patys yra save "uzsiprogramave" pasamoneje gyventi blogai :) jei >>>>>>> nori gyventi gerai, reikia save perlipti ir pradeti i viska ziureti >>>>>>> kitaip, paciam suprasti kad turi visko siekti pats, daryti klaidas >>>>>>> ir is ju pasimokyti, >>>>>>> ismokti priimti teisingus ir naudingus sprendimus ir gyventi gerai >>>>>>> ir sekmingai ;) >>>>>>> >>>>>>> nagi kagi wrote: >>>>>>>> Ar gali visas pasaulis gyventi viename pragyvenimo lygyje, pvz >>>>>>>> tokiam, koks yra vidutinis europoje? Ar didziausia perkamaja galia >>>>>>>> turincios valstybes to nusipelne savo rankomis, ar gyvena >>>>>>>> vargstanciu saskaita (atmeskim atvejus, kai pasiseka del iskasenu)? >>>>>>>> Kas keisis, vykstant globalizacijos procesams? Pradzia jau matosi - >>>>>>>> fabrikai perkaliami is Jav, Europos i Kinija. Kinai savo ruoztu del >>>>>>>> to daugiau uzdirba (bet gal ne tiek daugiau kiek noretu). Ar >>>>>>>> globalizacija suveiks susisiekianciu indu principu ir viskas >>>>>>>> susividurkins, ar liks kazkokie poliai ir kodel ? :( >>