Doc rašė: > Aš niekur nešokinėju, o atsakau į tavo argumentą "be legalizuoto > reketo žmonės gyventų blogiau, nes susilpnėjus valdžiai atviro smurto > padaugėja", kurį bandai įrodyti argumentacijos klaidomis "argument > from apocalypse" (jei nebūtų valdžios, būtų labai blogai), kas yra Deja, tai dar vienas istorinis pavyzdys, kuris byloja, kad be stabilios valdžios, režimo ir tvarkos kyla suirutė, padidėja, pasireiškia smurtas. > tas pats kas sakyti, kad "jei nebūtų vergovės, būtų labai blogai"; ir > "appeal to tradition" (kadangi istoriškai susiklostė taip kaip > susiklostė, dabartinė situacija yra geriausia įmanoma ir > neišvengiama), kas yra lygiai tas pats kas gyvenant 18 amžiuje Lygiai taip pat, pats darai tą pačią klaidą (jei jau aš ją darau); jei susiklostė taip, kad Somalyje kilus anarchijai (iš tikrųjų griuvus griežtam režimui-diktatūrai, kuris neabejotinai buvo stagnacijos priežastis) ir atsiradus laisvei, kurios iki tol nebuvo, suaktyvėjo, pradėjo vystytis ekonomika, tai nebūtinai įrodo, kad visa tai kilo ir tęsiasi tik dėl anarchijos. Tai niekaip neįrodo, kad nebūtų dar geresnės situacijos (ir daug aktyvesnio šalies vystymosi visomis prasmėmis), jei dėl anarchijos nebūtų kilęs pilietinis karas, o piliečiai/gyventojai būtų išsirinkę stabilią, įtakingą, remiamą šalies valdžią, kuri palaipsniui pasuktu liberaliuoju/demokratiniu keliu. Pats priimi prieštaringą (net jei ir fenomenalų) Somalio ekonomikos augimo pavyzdį, kaip argumentą („taip susiklostė“ ir „neišvengiama“, „ko ir reikėjo tikėtis“), atmesdamas numanomą/prognozuotiną alternatyvųjį stabilios, tvirtos valdžios scenarijų (kuriam pagrįsti yra aibės istorinių režimų griūties, transformavimosi pavyzdžių) kaip neįmanomą ar neabejotinai prastesnį/blogesnį (nes anot tavęs „smurtinį, prievartinį“). > Kas liečia suirutes - jei faktas, kad atviro smurto padaugėja banditų > gaujoms pradėjus kovoti dėl įtakos zonų ar / ir banditų aukoms Kodėl banditų gaujos randasi ir kodėl jos kovoja dėl įtakos anarchijoje, kurioje, pasak tavęs, turėtų klostytis gerovė? > pradėjus atvirai priešintis banditams, įrodo, kad be legalizuoto Kas ir kaip priešinasi banditams (kalbėdamas apie priešinimąsi banditams bandai išskirti, izoliuoti, poliarizuoti smurto šaltinius, lyg jie būtų tik izoliuotai-apibrėžti, išoriniai, atskirti nuo santvarkos, nukreipti į gyventojus, bet atsisakai suvokti, pamatyti, kad jie kyla (ir) iš vidaus: iš tų pačių gyventojų, iš pačios visuomenės/kultūros, *santvarkos*, t.y. suirutės), jei įvairios niekaip ar labai menkai kontroliuojamos, bemaž niekam neatskaitingos, nepaklūstančios „savisaugos“ grupuotės žudo ir persekioja civilius, prievartauja ir žaloja moteris? Tai vykstantis smurtas suirutėje, smurtiniai konfliktuojančių/kariaujančių pusių susidūrimai, dėl kurių kenčia visa šalis ir dauguma gyventojų. Pats teigi, kad ši santvarka savaime susireguliuos (turėtų susireguliuoti), tačiau atskiros Somalio sritys vistiek yra diktatoriškų, despotiškų grupuočių įtakoje/valdžioje ir savireguliacija (visakeriopai padedant) taip ir neįvyko per 20 metų, tik susiklostė trapus apsišlifavusių ir konfrontuojančių jėgų status quo, ekvilibriumas, kuris, mano nuomone, neabejotinai virs naujais konfliktais ateityje, kol neliks aiškaus (vieno ar kelių; skylant valstybei) nugalėtojo, arba tokia trapi ir vegetuojanti būsena tęsis ir toliau, kol „anarchinis ekonomikos augimas“ pasieks netolimai numanomą įsisotinimą ir apie tolesnę (ir ikšiolinę) pažangą, vystymąsi, nesant stabilumo, bus galima pamiršti... reketo žmonės gyventų blogiau, vergų maištai turėtų "įrodyti", kad > vergovė yra a) morali; b) neišvengiama, ar ne?. Abiem atvejais tai > yra argumentacijos klaida "non sequitur". Aš nesivelsiu į tavo šokinėjančių klausimų logikos žaidimą. Tai tavo stilius/technika diskutuoti atsitraukiant nuo gilesnių įrodymų, pagrindimo, analizės -- pateikti, užmėtyti tolimų, veik nesusijusių analogijų logikos klausimėliais ir iš to daryti apibendrintas išvadas dėl konkrečiųjų teiginių, reiškinių. > Tai kad skaitom, ir ji rodo, kad žmonių gyvenimas pagal daugumą > vertinimo kriterijų reikšmingai pagerėjo tiek lyginant su laikotarpiu > iki valdžios subyrėjimo, tiek lyginant su kaimyninių šalių progresu > per tą patį laikotarpį > (http://www.peterleeson.com/Better_Off_Stateless.pdf). „Although a properly constrained government may be superior to statelessness, it is not true that any government is superior to no government all“. Mano akimis, šis sakinys puikiai apibūdina visos publikacijos esmę. Sunku su tuo nesutikti. Galima tau analogiškai užduoti (logikos) klausimą? Jei po LTSR subyrėjimo atsikūrė Lietuvos valstybė, kurios valdžia, anot tavęs, veikia prievartos metodais ir mechanizmais, tačiau pagal daugumą kriterijų gyvenimo sąlygos pagerėjo, ar tai neįrodo/nereiškia, kad LTSR valdžia/režimas buvo blogas, o atsikūrusi valdžia/santvarka yra dauguma atžvilgių geresnė/pažangesnė...? Neabejoju, kad surastum aibę publikacijų LTSR režimo gerovės paneigimui ir dabartinės santvarkos pažangos pagrindimui iš šių pozicijų. Ir labai sunku būtų (veik neįmanoma) rasti pavyzdžių, rodančių, pagrindžiančių, kad suirutė vietoje šiuolaikinės santvarkos (ar net vietoje LTSR režimo) mūsų valstybei (jos egzistavimui) būtų buvusi palankesnė. Yra ir tokia statistika: http://www.amnestyusa.org/all-countries/somalia/page.do?id=1011237 http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2003/27751.htm