Tema: Re: Vėl apie institucijų „darbą“ :(
Autorius: Martozo
Data: 2009-12-21 09:48:22
> "KEdas" <news.omnitel.net@-trinti-katalogai.net> wrote in message news:hgi1ma$8v4$1@trimpas.omnitel.net...
> On 2009.12.18 23:44, Martozo wrote:
>> Tu pasirašinėji el. paštą ar pridedamus dokumentus? Kieno išduotas sertifikatas ir kokiu formatu pasirašinėji?
> 
> Pasirašinėju el. paštą. Iš www.rcsc.lt gavau saugų USB raktą su 
> sertifikatu.

Pasiklausiau išmanančių žmonių. Jų komentaras yra toks (pažodžiui daug maž ką sakė):
Viešojo administravimo įstatyme nustatyta, kad skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklės. 25 straipsnis:
25. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas sudaromas taip, kad prašymą gavusi institucija galėtų:
25.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;
25.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
25.3. atpažinti prašymo turinį;
25.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

Jei pasirašinėsi paštą (o ne siunčiamus dokumentus), formaliai institucija gali teigti (pagrįstumą aišku tektų aiškintis), kad buvo neužtikrinti 25.1, 25.2, 25.3 punktai. Jei siųsi pasirašytą paštą, ir jau jame bus sudėti nurodymai kaip be papildomų mokamų programinių priemonių galima patikrinti pasirašytų dokumentų turinį - institucija bus neteisi.

Atrodo nuo kitų metų gruodžio 1 d. bus privalomas (teikiant dokumentus institucijoms) ADOC formato naudojimas, taip kad bus daugiau aiškumų kokį formatą naudoti.