Tema: Re: Pagaliau nebeleis registruoti metalo laužo
Autorius: Laimis
Data: 2014-01-29 00:44:22
padugne rašė:

> Tai kad bent jau vienoje nemazoje salyje jos irgi to nefiksuoja. Jom
> paciom savaime tai absoliuciai neidomu. Norint kad jos susidometu turi
> padaryt koki nors nusikaltima.

Labai tuo abejoju. Kiek matau praktikos apžvalgas:
http://ec.europa.eu/environment/waste/pdf/study/elv.pdf
(psl 28)

tai DE turi gauti CoD priduodamas į svalkę. O pagal 1999/37/EB 
direktyvą, kuri jau seniai galioja, CoD yra būtinoji išregistravimo sąlyga.
Tai dar labai didelis klausimas ar tikrai DE regitrai tai neįdomu. Ir ar 
jos TP registruose nėra/nesuteka info apie CoD kėbulus.

Tolesnės skaitymo galimybės ribotos, tačiau pats įstatymas (jei tik kas 
nepasikeitė) čia:
http://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/altautov/gesamt.pdf


> Jei tokia sprafke duoda. Pvz tam paciam fliukylende tai savanoriskas
> reikalas. Visiem px ar tu savo masinos liekanas atidavei supresavimui ar

Tikrai? O apie ką, jei teiktumeisi pavertėjauti, rašo minėto įstatymo 4 
ir kt, paragrafai/straipsniai? Kiek man išverčia google'as, tai ten 
matau gana griežtus reikalavimus (must be) CoD išdavimui ir taip pat 
perdirbėjų kompetencijai/registracijai.

> Tai niekuo nesiskiria nuo to, ar tu ta savo lupena parduodi kokiam nors
> atvaziavusiam lenkui ar savartyna turinciai firmai vacekas treid import/
> export, kuri panorejus gali ikist i presa, o panorejus parduot tam paciam
> lenkui su visais dokumentais.

Vis tik manau, kad yra skirtumas, kai parduodi kažkam ir tavęs 
nebejaudina tolimesnis likimas ir kada priduodi TP į svalkę, nes pats 
taip nusprendei. Pridėkim dar atvejus, kai į autorizuotą svalkę esi 
priverstas priduoti ar išregistruoti TP su CoD (nežinau, gal DE tokių 
atvejų ir nėra)
Pagal Lt SEAKĮ pakeitimus nuo Liepos mėn. draudikai turės pranešti 
regitrai apie ekonomiškai netikslingas remontuoti TP ir jos būtų 
privalomai išregistruojamos be teisės registruoti:

„Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą 
žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto 
priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), 
vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos 
žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad 
eismo įvykio metu nukentėjusiam trečiajam asmeniui transporto priemonę 
remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto 
priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto 
priemonių registrui. Tokios transporto priemonės registracija vidaus 
reikalų ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka 
panaikinama ir ši transporto priemonė netenka teisės sugrįžti į Lietuvos 
Respublikos viešąjį eismą.“

Ir nemanyčiau, kad LT praktika būtų labai unikali. Spėčiau, kad panaši 
praktika (gal per TA centrus) — užsidirbti nebeekploatuotinos statusą ir 
skrydį iš registro — egzistuoja ir kitose šalyse.

O minėti direktyvos pakeitimai užkerta kelią tokios TP registravimui 
kitose šalyse.
Viskas gana logiška, praktika panašėja, einama link bendros/vieningos 
sistemos.
Tikrai nemanau, kad priimamas įstatymas ir Regitra grasinasi tikrinti 
kažkokį bendrijos automobilių registrą (bendrą?) ar kitų šalių registrus 
iš lemputės, t.y. realiai neturint tam galimybių ir ieškoti ten kažkokių 
žymų, kurias patys išsigalvojom.
Tau tai nepanašu į bendrą framework'ą, net jei DE praktika ir nėra to 
dalis (kuo aš tiesiog abejoju)?

> O tai kas daugiau be draudimo apie tuos reikalus suzino? Daugiau gi
> niekas.

Išregistracija su draudimu juk nesusijusi. CoD, kiek suprantu ir 
skaitau, išduoti utilizuojant — privalu. Va tik vienas praktinis 
klausimas čia dar neišspręstas: dėl nebetinkamos eksploatuoti (supylus, 
tarkime) TP pardavimo tretiems asmenims (ne utilizacijai). Kaip tada su 
pardavėjo atsakomybe (jei tikrai nereikalaujama jos išregistruoti, kaip 
lavono ir priduoti į svalkę), jei ji atkalta ir nesaugi vėl išrieda į 
kelius.