nesiginčiju, bobutė gali ir daugiau visko žinoti, pvz., kodėl vištoms nebūtinas gaidys kiaušinių gamyboje, ir daugiau kuo tikėti. Sąsajos? Norint žinoti kažką netrivialaus, jei neakcentuoti kantiškų apriorinių sintetinių sprendinių, tenka tikėti. Iki Lobačvskio buvo tikima, jog dvi lygiagrečios tiesės niekada nesusilies, t.y. visada prasilenks. Lobačevskis, nesvarbu, kad rusas, suabejojo tokia akivaizdžia "tiesa". Iš tų abejonių, galima sakyti, išsivystė visa Einšteino reliatyvumo teorija, kuri yra gyvybinga, nes paaiškina daug iki tol nepaaiškintų fenomenų. Bet jau kažką sužinojus tuo nebereikia tikėti, sužinojus, kad dvi lygiagrečios tiesės kažkur begalybėj (aktualioje, o ne potencialioje) gali susiliesti, nebereikia tikėti, kad jos niekada nesusilies. Taigi, žinojimas prasiplėtė, o tikėjimas šiuo dalyku išnyko, pasidarė nebereikalingas. Bet aš nesakau, kad tikėjimo sumažėjo. Drįsčiau tvirtinti, kad to, ko nežinome ir kuo galime tik tikėti, kad galėtume kažką tyrinėti, tik padaugėjo. Su Higso bozonais ta pati istorija - dar tikima, kad jie yra, o ~ po dviejų metų paaiškės, ar jie taps nebe tikėjimo, bet žinojimo fenomenais, ar ir toliau liks tikėjimo. Va taip, miela Noe. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17294