mie, kunigai priesaiką duoda jauni. o ką, jei jie tiesiog dar pakankamai nesubrendę galutinai apsipręsti, jei laikui bėgant jų požiūris kinta? be to, jiems, kaip ir visiems tikintiesiems, nuolat kalama, kad savo abejones reikia tiesiog įveikti - t.y. jie tempiami į vieną pusę, be galimybės rinktis. nes pasirinkęs priešingą variantą vis tiek liksi daugiau ar mažiau kaltas. kai įsivažiuoji į tokius neva teigiamus dalykus (gi ne į nusikaltimus, o į tarnavimą Dievui - taigi kaip gražu, jergutėliau), paskui reikia labai daug drąsos ir pasiryžimo tai nutraukti, pvz. išeiti iš kažkelinto seminarijos kurso. reikia į valias prisižiūrėti bažnyčios vyresnybės darbelių ir veidmainystės, kad pagaliau aiškiai suvoktum, jog ta auka, kurios iš tavęs reikalauja kunigystė, yra beprasmiška. iš atsiliepimų po straipsniu "Kauno dienoj" matau, kad po palme buvo nuoširdus, žmonių mylimas, geras kunigas. tik vargu ar norintis nuoširdžiai kunigauti žmogus gali susitaikyti su tuo, kas vyksta bažnyčios UABe (kaip po palme kažkada pavadino), ir su savo pojūčiu, kad abejonių to UABo taisyklėmis jame pačiame randasi daugiau negu įsitikinimo jų reikalingumu. verčiau jau garbingai prisipažinti: aš suklydau, pasirinkau ne tą kelią, negu veidmainiauti. kunigas davė priesaiką. bet ar tik ne tam ji ir reikalinga, ta priesaika, kad paskui būtų galima abejojantį paspausti, pagąsdinti: tu prisiekei, tu būsi visų pasmerktas. aš manau, kad po palmės kunigystės metimą suvesti vien į įsimylėjimą pernelyg primityvu, nes iš tiesų šaknys yra gilesnės - tai pačios bažnyčios sugedimas. prieš kurį laiką (gal Šiauliuose?) nuskambėjo istorija apie kunigą, turintį dvi dukras ir jas auginantį. sužinoję apie tai bažnyčios vadovai jį ištrėmė kunigauti kažkur net iš Lietuvos. kad negalėtų susitikti su dukromis ir jų motina. argi tai normalu? bažnyčia nori, kad tas kunigas veidmainiautų, kad paliktų savo vaikus - kam, kokiu tikslu? gal tai bandymas išsaugoti "bažnyčios garbę"? jei taip, tai nevykęs, žmonės vis tiek viską sužino. o toks sprendimas nežmoniškas, bažnyčios vadovybė turėjo tiesiog išmesti jį iš kunigų, jei pats nesugeba to padaryti, ir tegu eina savo vaikų auginti. kaip po palme :) o Noė, mieste, visai ne stipri, ji užguita savo problemų ir dėl to įsikibusi į tikėjimą, kaip skęstantis į šiaudą. ir tegu laikosi, niekas į jos šiaudą nesikėsintų, jei ji nebūtų tokia agresyvi. bet pykčio joje tiek, kad kelioms raganoms užtektų. visi kartais supykstame - ir aš, ir tu - bet Noės širdyje, rodos, nuolat didžiausias keršto katilas verda. va dabar jai taip magėjo pavaryti ant po palmės, kad neiškentė, pavarė. manau, kad ji ant po palmės pyksta ne tiek dėl tos mestos kunigystės ar kitų tikėjimo paklydimų, kiek dėl jo priekaištų jai kaip katalikei. ji jaučia, kad tie priekaištai pagrįsti, dėl to ir tūžta. kaip ir ant manęs, beje. kažkada žiūrėjau filmą apie El Grecą, tai ten senas Ticianas jį mokė: žmonės klaus tavęs apie juos, bet niekada nesakyk jiems per daug tiesos, nes jie to neatleis. Ticiano pamokymo iliustraciją turim čia pat :) -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16612