Kai Krankt įsilieja į šitą varguolių klajoklių chorą, pasigirsta sodrūs pustoniai; kai ups! įšoksta, įlieja entuziazmo; kan ir abr atsineša motiniško rūpestingumo, korna gižlumo (išties - kas negerai?), pž visąlaik netiesiogiai ieško satisfakcijos, ivsė užlieja viską žaismingumu, o mie jai antrina, tik su geroku grotesko atspalviu. Smagu, bet visko nesurašysi. Patinka, kai mes vieni kitus suvokiam meniškai ir žaismingai, kaip kad Kranktė mie, stovinčią greitkelyje su bliūdeliu ir belaukiančią varnų. Ai, cc žadėjau parašyti apie bites, nes jis aimanavo, kad bitės jau susispietė medaus paviršiuje. Skaičiau, kad korane bitei liepiama: "Paklusniai eik tavo Viešpaties keliais". Sakoma, kad Dievas dūzgia kartu su bite. Negana to, mokslininkai lig šiol tebesiginčija, kieno produktas yra medus - augalų ar gyvūnų? O gal abiejų kartu? O štai Vergilijus pastebėjo, kad bitė darbininkė yra vienintelė, nepasidavusi "aistrai ir dauginimuisi". Tai žavėjo filosofus, kadangi stoicizmas, krikščionybė, dzenas, kai kurios šamanizmo kryptys in furias ignemgue ruere, ugningą šėlsmą laiko žalingu žmogaus vystymuisi. Priešingai, bitę, vien tik ją valdo proto jėgos. Na, čia įžvelgiama vadinamoji partogenezė ar partenogenezė, vienalytis dauginimasis. Pastorius ir bitininkas E. Heroldas pasakoja legendą, esą bitė, išskrisdama iš rojaus, gavo ypatingą palaiminimą - jai skirta būti "Viešpaties tarnaite", kaip ir Marijai, jos vaškui - skaisčiu gaminiu, Kristaus kūno simboliu. Iš to kilęs paprotys deginti per pamaldas vaškines žvakes. Čia nurašiau kai ką iš knygos "Bitė gydo" ir pagalvojau, kokia vis dėlto baisiai sudėtinga tikrovė ir jos pažinimo būdai - jutiminis, empirinis, racionalusis, intuityvusis, religinis, dvasinis ir kitokie. Visi jie įvairiausiomis kombinacijomis susipynę, kuo tolyn, tuo sudėtingyn, o gal kaip tik atvirkščiai - antai kažkokia driežų rūšis mato visu kūnu. Nedera išaukštinti vien protinio ar mokslinio pažinimo. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19311