Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu galimu veiksmu. Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas pajamas. Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica) reikalingas. schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net... Audrys rašė: > Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo > islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu > smegenelems suprast. Vienas toks energetikos ministras teigė: „Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva, tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus, techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“ Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia... Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą ekonominę politiką... Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant, transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra. Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki... Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių Indepence'ų ir terminalų, saugyklų... Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę.