O lietuviai tikrai galetu imti ir uzsukti dujas kaliningradui? On 1/9/19 13:13, Gintas wrote: > Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu galimu veiksmu. Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas pajamas. Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica) reikalingas. > > > schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net... > Audrys rašė: > >> Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo >> islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu >> smegenelems suprast. > > Vienas toks energetikos ministras teigė: > > „Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito > sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal > formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie > kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant > dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva, > tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes > būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus, > techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“ > > Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos > mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir > pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia... > Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir > prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi > tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą > ekonominę politiką... > > Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino > ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant, > transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl > išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti > vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra. > Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai > nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net > ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas > kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai > pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki... > > Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant > propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra > skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti > pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie > jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių > Indepence'ų ir terminalų, saugyklų... > Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų > pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt > kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa > viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę. >