Tema: Re: Dujotiekis "suges"?
Autorius: Bone Daddy
Data: 2019-01-09 14:35:24
Kas gali patikėt, kad rusai, Kremlius ir jo vatiniai ypatingai rūpinasi, 
kad Lietuva už ką nors nepermokėtų?

On 2019.01.09 14:23, mishkin wrote:
> O lietuviai tikrai galetu imti ir uzsukti dujas kaliningradui?
> 
> 
> On 1/9/19 13:13, Gintas wrote:
>> Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, 
>> kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad 
>> ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu 
>> galimu veiksmu.  Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad 
>> prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas 
>> pajamas.  Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, 
>> uztikrinant  sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is 
>> musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas 
>> uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant 
>> skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man  
>> nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad 
>> racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet 
>> saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica)  
>> reikalingas.
>>
>>
>> schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net...
>> Audrys rašė:
>>
>>> Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo
>>> islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu
>>> smegenelems suprast.
>>
>> Vienas toks energetikos ministras teigė:
>>
>> „Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito
>> sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal
>> formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie
>> kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant
>> dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva,
>> tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes
>> būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus,
>> techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“
>>
>> Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos
>> mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir
>> pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia...
>> Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir
>> prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi
>> tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą
>> ekonominę politiką...
>>
>> Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino
>> ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant,
>> transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl
>> išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti
>> vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra.
>> Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai
>> nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net
>> ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas
>> kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai
>> pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki...
>>
>> Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant
>> propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra
>> skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti
>> pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie
>> jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių
>> Indepence'ų ir terminalų, saugyklų...
>> Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų
>> pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt
>> kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa
>> viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę.
>>
>