Svarstoma ir galimybė „Independence“ išplukdyti į kitus žemynus, jeigu dujų vartojimas Lietuvoje toliau mažėtų, o brangaus įrenginio išlaikymas likusiems šalies dujų vartotojams taptų nepakeliama finansine našta. Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/Ekonomika/tikroji-sgd-terminalo-klaipedoje-istorija-i-dalis-/265064 © Lietuvos žinios P.S Superinis projektas: nuomojame kol sumokame baveik trigubai daugiau nei naujas kainuoja, paskui dar issiperkam už daugiau nei puses naujo kainos ir ....... ISPLUKDOM :) "Salas" <salas@inbox.lt> schrieb im Newsbeitrag news:bf34d333-b58e-c77a-dc17-954653bf1a31@inbox.lt... > "Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems > nedraugisku lietuviu galimu veiksmu." > > " Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant > sauguma ..... Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" > > > :D > Ble ble > > > > > On 2019-01-09 13:13, Gintas wrote: >> Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu galimu veiksmu. Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas pajamas. Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica) reikalingas. >> >> >> schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net... >> Audrys rašė: >> >>> Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo >>> islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu >>> smegenelems suprast. >> >> Vienas toks energetikos ministras teigė: >> >> „Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito >> sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal >> formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie >> kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant >> dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva, >> tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes >> būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus, >> techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“ >> >> Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos >> mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir >> pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia... >> Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir >> prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi >> tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą >> ekonominę politiką... >> >> Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino >> ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant, >> transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl >> išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti >> vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra. >> Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai >> nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net >> ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas >> kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai >> pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki... >> >> Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant >> propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra >> skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti >> pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie >> jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių >> Indepence'ų ir terminalų, saugyklų... >> Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų >> pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt >> kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa >> viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę. >> >