Tema: Re: Gal kam zalio vairuotojo?
Autorius: Audrius
Data: 2014-03-31 18:46:04
Gerai. Be pykciu. Apie reikala.
"Zalio jaunimo" kategorijai, gal ir optimistiskai, bet saves nepriskiriu.
Ne del amziaus, o del patirties.
Darbas sunkiasvore z.u. technika, tampant kad ir Case Maxum traktorium 
priekabas su 16-18 tonu grudu, darbas javu kombainu, prikabinamais 
sakniavaisiu kombainais, ekskavatoriumi - irgi didziule patirtis.
Ypac - kai dirbi ne asfaltuotose aikstelese, o dirbamuose laukuose su 
ivairaus laipsnio nuolydziais, esant vos ne nuliniam sukibimui ant slapio 
paslijusio dirvozemio ir pan. Darbas sakiniu krautuvu, tvirtinimo dirzu 
metymas - irgi ieina i sia patirti. Aisku - as jau penkerius metus, nuo 
2009-uju vasaros, nebeturejau panasios praktikos, bet siokie tokie 
igudziai - lieka. Patikek - vaziuot siauromis knibzdanciomis Danijos 
kurortinio miestelio gatvelemis su 2,80 - 3,60m plocio transportineje 
padetyje kultivatorium, purkstuvu ar nuo asies atgal styranciu per 5 metrus 
7 korpusu plugu - irgi nebloga patirtis. Taip pat dar begale kitokiu, 
z.u.technikos sriciai budingu patirciu.
Toliau - zalias jaunimas ateina vos pramokes sukiot vaira ir, duokdie, jei 
teko - kazka is nuogirdu apie dokumentacija, istatymines bazes, reglamentus, 
konvencijas ir pan. Geriausiu atveju jie apie tai tik girdejo. Kol tai taps 
ziniomis, padedanciomis formuoti teisingus profesinius igudzius - praeis 
daug laiko, o daznas ir iki pensijos neperpranta, "kam jam sita biliberda".
Tai cia - trinantis po Lietuva, nesusiduriant su TIR muitiniu tranzitu ar 
uzsienio kalbu poreikiu. Budavo dienu, kai, atlikdamas einamasias uzduotis, 
per diena dar po 5-8 Carnet TIR uzpildydavau, su 2-10 muitiniu kodu 
kiekviename, iskaitant ir visa paketa pridedamu dokumentu ala packing 
list'ai, vertimai, paaiskinimai, detalios specifikacijos. Nekalbant jau apie 
elementariu vietinio vezimo vaztarasciu ar CMR pildyma, kurie man atrodo 
juokingi del turimos patirties, o jaunimui - sukelia galvos skausma.
O kur dar kad ir teorines, bet zinios apie uzsienio saliu fiskalines 
rinkliavas, eismo ribojimus, galu gale - to paties darbo ir poilsio rezimo 
zinios ir gebejimas teisingai paskirstyti ir kontroliuoti savo laika.
Tai tiek greitu pavirsutinisku pastebejimu.
Praktika parodys - siandien popiet sudaryta darbo sutartis (be jokiu 
ipareigojimu isdirbti nustatyta laika, jokiu vekseliu ar kitokiu panasaus 
stiliaus ipareigojimu /saugikliu).
Sia savaite susiruosiu, apsitvarkau namuose, o pirmadieni - jau prie vairo. 
Tada ir bus aiskiau.


"magnus_dux" <tomas@NOSPAMpurniskes.lt> wrote in message 
news:lhbf6d$8hj$1@trimpas.omnitel.net...
> Nesuprantu kam pykti, eina pas mus jaunimas tik baiges mokslus, aisku 
> kazkiek atkrenta, bet didzioji dalis lieka. Bet uztat po to iskart galima 
> viena bet kur siusti ir vaziuoja, ir problemu nebuna. Del pinigu aisku as 
> tiksliai nezinau 100proc. gal ipareigoja dirbti kazkiek laiko, jei 
> anksciau iseisi reiks grazinti kazkokia suma pinigu.
> On 2014.03.31 10:32, Audrius wrote:
>> Savo tevui tokius pasiulymus dalink, beviltiskas protinguoli (bet tik po 
>> to,
>> kai rasyt ismoksi)!
>>
>> "magnus_dux" <tomas@NOSPAMpurniskes.lt> wrote in message
>> news:lhb2a2$rjm$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Nu galiu pasiult 3men kieme mokymai uz kuriuos po to reiks susimoketi.
>>> T.p. tuo metu su vairuotoju instruktoriu pora reisiu i EU ir RUS. Po to
>>> egzaminas, ir jei viskas tvarkoje tampo pilnateisiu vairuotoju.
>>
>>
>