Tema: Skaitytojų pasi žasi. Šimtas trečioji savaitė
Autorius: ups!
Data: 2012-04-12 20:59:35

CC pamokslas labai laiku. Palaidojom Kėdainių močiutę. Tąkart, kai
negalėjau per Didįjį Penktadienį išvažiuoti, - turėjau keist
akumuliatorių, paskambinau kunigui, kad  gal reiktų atidėti kitai dienai
tą ligonio sakramentą, jis man atsakė: "Jokiu būdu, aš pats nuvyksiu,
tik paprašykit  daktaro ar seselės, kad ją įspėtų, kad ji būtų
pasiruošusi laisva valia priimti." (Anksčiau šį sakramentą vadino 
"paskutiniu patepimu"). Dėl to esu jam be galo dėkinga, nes, atrodo, kad
močiutės siela/dvasia  tik to ir laukė.  O sulaukus,  ankstyvą  Velykų
prisikėlimo rytą,  ramiai iškeliavo...  į dausas.  Jei kas nors jums
sako, kad visi geri žmonės jau savaime eina į dangų, - tai  nėra 
tiesa. Močiutė buvo kone šventoji. Optimistė, jumoristė, niekada nei
vieno niekuo nekaltindavo, (o tai, ko gero, ir yra  jos pačios  nekaltumo
išraiška)  kitam galėjo paskutinius marškinius atiduoti. Visais
atžvilgiais dora moteris). Ir visgi ji ko gero nebūtų nuėjusi į
Dangų, jei nebūtų bent prieš mirtį pasakius Jėzui TAIP. Juk su
Jėzumi buvo nukryžiuoti dar du latrai, nelabai geri žmonės. Bet vienas
iš jų kreipėsi į Jėzų, kad užtartų jį Danguje. Tai ir buvo
tikėjimo Jėzumi išraiška. Ir Jėzus jam atsakė, kad dar šiandien tu
būsi su manim Rojuje. Ar panašiai.  

Dar prieš metus  Mociutė  dažnai stebėdavosi, kodėl jos tokie geri
vaikai, bet kažkodėl nesutaria. Manau, kad ji vargšė nesuprato, jog
dėl to gali būti kaltas jos pačios nesusitaikymas su Dievu, kurį ji
paliko savo gyvenimo nuošaly. Ji nesuprato, kad  gal būt ji pati yra  tos
dvasinės šaknys, kurios bando gerti vandenį iš išdžiūvusio
šaltinio,.. o dėl to ir šakos ima džiūti. Bet štai vos tik ji
priėmė paskutinį sakramentą, susitaikymą, pasakė Jėzui TAIP viskas
staiga pasikeitė.

 Visas laidotuves nuo pat pašarvojimo  gaubė kažkokia  šventa ramybė.
Gražios buvo duotos abi dienos. Labai skoningai dekoruota šarvojimo salė
su Gyvenimo medžio motyvais (kalvystės šedevras)  greta  unikalios
Kėdainių medinės bažnyčios.   Nepaprastai gražias giesmes,
angeliškais balsais  giedojo dvi jaunos vienuolės, švelniai pritardamos
sau  jonika. Tikrai galima buvo jausti Šventąją dvasią plasdant... vyko
tikras susitaikymo su Dievu ir visų su visais stebuklas...  prigužėjo 
daug giminaičių ir kitų ilgo močiutės gyvenimo pakeleivių.  Visi
jautėsi palaiminti. Taip sutapo, kad ir mano internetu susirastas kunigas
Tomas buvo iš tos pačios bažnyčios ir kitądien aukojo mišias.  

Taigi, įsitikinau, žmogus išteisinamas ne už gerus darbus, bet
tikėjimu. Jei gautume išgelbėjimą už gerus darbus, kaip geri žmonės,
tai Jėzus būtų numiręs veltui. Kristus mus išvadavo, kad būtume
laisvi priimti Dievo malonę. Tie, kurie tiki, kad už gerus darbus gaus
Dangų, viso to tikisi tik per savo pastangas ir tarsi atmeta Dievo malonę
ir stengiasi apsivalyti patys. Tai Senojo Testamento nuostatos. Žmonės
nuo Dievo malonės atpuola bandydami save išgelbėti kitaip, nei per
Jėzaus mirtį ir prisikėlimą. Remdamiesi savo pastangomis gyventi
krikščioniškai ir įveikti pagundas, būtinai patiriame nesėkmę.
Negalime pasikliausti nei savo energija, nei savo kūniška prigimtimi, o
tik mumyse esančia Šventaja Dvasia. Pasikliaudami savoi jėgomis
atpuolame nuo Dievo malonės. Dievas duoda dovanai. Tereikia, kad Jis mus
pasiektų.   Kaltė ir netikėjimas trukdo. Labiausiai išlaisvina
suvokimas, kad nebereikia stengtis ir tereikia Juo pasitikėti, jam save
patikėti ir daryti ką jis sako. Kai sakome, kad be Dievo nieko negalime,
darome Jam garbę. Ir tada  atsiduriame viename lygmenyje. Atsakomybę už
mūsų gyvenima pasiima Jėzus. Pasak apaštalo Pauliaus, laikydamiesi
įstatymo, paniekiname Dievo malonę. O kai atsisakome savo pastangų,
užleidžiame kelią Dievui, todėl patiriame begalinę laisvę.
Pasitikėjimas Jėzumi, yra visos krikščionybės asmė. Tai paprasta, bet
tik šis kelias yra tikras. Jei jis mus palaiko, vadinasi gali išspręsti
ir visus mūsų rūpesčius. Ilsėkimės Dieve... Amen.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19564