Beje, dėkui, kad jūs abu man, lodariui, ištraukėte LVAT nutartį. Taip, argumentuota išsamiai. Vertinu, jo ši konkreti LVAT nutartis tvarkinga ir pagrįsta, leidžiu įgyvendinti. :) "KEdas" <news.omnitel.net@-trinti-katalogai.net> wrote in message news:hhftmc$aul$1@trimpas.omnitel.net... > On 2009.12.30 17:53, Linas Petkevičius wrote: > > Nu jolki palki... > > > > http://www.lvat.lt:81/?item=nutartFast&lang=1 > > Nuinaku lvat puslapis: dažniau nekrauna nei krauna, parsisiunčiau failą > „nuasmeninta“, kuris, pasirodo, yra m$.doc formato, html teksto nėra. > Lino duotas puslapis veikia 81 portu, todėl google nepasiekiamas, o > nuorodos į jį iš pagrindinio irgi neradau. > > Štai nutartis: > Administracinė byla Nr. N575-1387/2009 > Procesinio sprendimo kategorija 45.4.7 > (S) > > > LIETUVOS VYRIAUSIASIS ADMINISTRACINIS TEISMAS > > N U T A R I M A S > LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU > > 2009 m. gruodžio 28 d. > Vilnius > > Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija, > susidedanti iš teisėjų Antano Ablingio, Ričardo Piličiausko (pranešėjas) > ir Virgilijaus Valančiaus (kolegijos pirmininkas), teismo posėdyje > rašytinio proceso tvarka išnagrinėjo E. V. apeliacinį skundą dėl Kauno > apygardos administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. nutarties E. V. > administracinio teisės pažeidimo byloje. > > Teisėjų kolegija > > n u s t a t ė : > I. > > Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos > Patrulių rinktinės pareigūnas 2007 m. gegužės 9 d. surašė E. V. > administracinio teisės pažeidimo protokolą, kuriame nurodė, kad 2007 m. > gegužės 9 d. apie 21 val. K. Baršausko gatvėje, Kaune, E. V. , > pažeisdamas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio > 8 d. įsakymu Nr. 3-241 patvirtintus Techninius reikalavimus naudojamoms > kelių transporto priemonėms bei Kelių eismo taisyklių (toliau – ir KET) > 273 punkto reikalavimus, vairavo automobilį Subaru Impreza, valstybinis > numeris (duomenys neskelbtini) kurio priekiniai šoniniai langų stiklai > padengti šviesos laidumą mažinančia plėvele. Padaryta veika protokole > kvalifikuota pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų > kodekso (toliau – ir ATPK) 123 straipsnio 1 dalį. > Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Eismo > priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus (toliau – ir Kauno > miesto VPK VP EPT AVS) viršininkas 2007 m. gegužės 22 d. nutarimu E. V. > pagal ATPK 123 straipsnio 1 dalį skyrė 125 litų baudą. > > II. > > Kauno apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs E. V. skundą, 2007 > m. liepos 23 d. nutarimu panaikino Kauno miesto VPK VP EPT AVS > viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimą ir administracinio teisės > pažeidimo bylą nutraukė. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, > išnagrinėjęs Kauno miesto VPK VP EPT AVS apeliacinį skundą, 2008 m. > balandžio 10 d. nutartimi panaikino Kauno apygardos administracinio > teismo 2007 m. liepos 23 d. nutartį ir grąžino bylą pirmosios > instancijos teismui nagrinėti iš naujo. > Kauno apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs bylą iš naujo, > 2008 m. birželio 6 d. nutartimi atmetė E. V. skundą ir paliko Kauno > miesto VPK VP EPT AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimą > nepakeistą. Teismas nurodė, kad apklausti liudytojai policijos > pareigūnai L. M. ir P. D. nurodė, jog, apžiūrint automobilį vizualiai, > buvo nustatyta, kad ant automobilio stiklių yra užklijuota plėvelė, nes > atidarius stiklą matėsi atplyšęs dešinės pusės viršutinis kampas. > Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu > Nr. 3-241 patvirtintuose Techniniuose reikalavimuose naudojamoms kelių > transporto priemonėms yra nurodyta, kad automobilio stiklų, patenkančių > į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu, šviesos > laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. – priekinio stiklo, 70 proc. > – priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų (616 kodo 2 punktas). Bet > koks aukščiau nurodytų stiklų papildomas apdorojimas (tamsinimas, > šviesinimas, apipurškimas, apklijavimas bet kokia plėvele ir t. t.) yra > draudžiamas, išskyrus automobilio priekinio stiklo viršutinę dalį, kuri > gali būti papildomai užtamsinta, tačiau ne plačiau kaip 15 cm (616 kodo > 3 punktas). Automobilių stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo > matomumo lauką 180 laipsnių kampu, papildomai tamsinti leidžiama tik > Vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Techninių reikalavimų 616 kode > taip pat nurodyta, kad šių reikalavimų kontrolė atliekama apžiūrint, > identifikuojant sertifikavimo ženklus arba matuojant. Pagal techninių > reikalavimų 9 punktą, apžiūrėjimas apima objekto vizualinę kontrolę, jei > reikia, panaudojant tam tikrus įrankius arba prietaisus, jo ar jam > gretimų elementų apčiuopimą arba klausos būdą. Todėl policijos > pareigūnui vizualinės kontrolės metu nustačius, kad automobilio nurodyti > stiklai yra papildomai tamsinti plėvele, neturint tam leidimo, šviesos > laidumo matavimas nėra būtinas. Atsižvelgiant į tai, teismas padarė > išvadą, kad E. V. argumentas, jog policijos pareigūnai privalėjo naudoti > atitinkamas matavimo priemones stiklų šviesos laidumui nustatyti, yra > nepagrįstas. Teismas konstatavo, kad skundžiamas Kauno miesto VPK VP EPT > AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimas yra teisėtas ir pagrįstas. > > III. > > Apeliaciniu skundu E. V. prašo panaikinti Kauno apygardos > administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. nutartį ir administracinio > teisės pažeidimo bylą nutraukti. Nurodo, kad jo vairuoto automobilio > Subaru Impreza, valstybinis numeris (duomenys neskelbtini) priekiniai > šoniniai stiklai nebuvo dengti šviesos laidumą mažinančia plėvele, o > tonuoti gamykloje pagal leistiną normą ir atitinka AS2 standartą (AS2 > pažymėjimas reiškia, kad automobilio gamintojas užtonavo gamykloje > stiklus nuo 5 iki 29 proc.). Apeliantas pažymi, kad automobilio durys > yra be stiklų rėmų, todėl esant drėgnam orui stiklų kraštai rasoja. > Protokole nurodytu metu buvo drėgnas oras, šlapia. Vienas iš policijos > pareigūnų net nebuvo priėjęs prie automobilio, jis sėdėjo policijos > pareigūnų automobilyje ir apelianto automobilio neapžiūrėjo. Policijos > pareigūnas, surašydamas administracinio teisės pažeidimo protokolą, > jokio šviesos laidumą matuojančio prietaiso nenaudojo, taip pat nelietė > stiklų, kad galėtų betarpiškai įsitikinti, jog stiklai nepadengti > plėvele. Apelianto nuomone, vadovaujantis Lietuvos policijos generalinio > komisaro 2002 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 600 patvirtintos Policijos > patrulių veiklos instrukcijos 7.3 punktu, policijos pareigūnai negali > vizualiai nustatyti stiklų skaidrumo be specialių priemonių. > > Teisėjų kolegija > > k o n s t a t u o j a : > IV. > > Apeliacinis skundas tenkinamas. > Nagrinėjamo pažeidimo padarymo metu galiojo Lietuvos Respublikos > susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-241 > patvirtinti Techniniai reikalavimai naudojamoms kelių transporto > priemonėms (2006 m. rugpjūčio 23 d. įsakymo Nr. 3-332 redakcija). Pagal > šiuos Techninius reikalavimus naudojamoms transporto priemonėms, > automobilių stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 > laipsnių kampu, šviesos laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. – > priekinio stiklo, 70 proc. – priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų > (616 kodo 2 punktas). Bet koks aukščiau nurodytų stiklų papildomas > apdorojimas (tamsinimas, šviesinimas, apipurškimas, apklijavimas bet > kokia plėvele ir t. t.) buvo draudžiamas, išskyrus automobilio priekinio > stiklo viršutinę dalį, kuri gali būti papildomai užtamsinta, tačiau ne > plačiau kaip 15 cm (616 kodo 3 punktas). > Minėtus automobilio stiklus papildomai tamsinti buvo leidžiama Lietuvos > Respublikos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Pagal Lietuvos > Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. 5 > „Dėl leidimų išdavimo kelių transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos > laidumas mažesnis negu leistina“ patvirtintos Leidimų išdavimo kelių > transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos laidumas mažesnis negu > leistina, instrukcijos (toliau – ir Instrukcija) 3 punktą (Lietuvos > Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. > 268 redakcija), kelių transporto priemonių, kuriomis naudojasi Lietuvos > Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkas ir jo > pavaduotojai, Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas bei ministrai, > taip pat priklausančių Vidaus reikalų ministerijai, Generalinei > prokuratūrai, Valstybės saugumo departamentui ir jų pavaldiems > padaliniams, Specialiųjų tyrimų tarnybai, Antrajam operatyvinių tarnybų > departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos, karo policijai, > Muitinės departamento prie Finansų ministerijos ir teritorinių muitinių > operatyviniams padaliniams, greitajai medicinos pagalbai ir ūkio > subjektams, turintiems inkasavimo pažymėjimus, stiklų šviesos laidumas > gali būti ir mažesnis negu leistina. Instrukcijos 5 punkte (Lietuvos > Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 11 d. įsakymo Nr. > 235 redakcija) buvo nustatyta, kad šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms > institucijoms ir ūkio subjektams leidimus tamsinti kelių transporto > priemonių stiklus išduoda Vilniaus miesto vyriausiasis policijos > komisariatas. Taigi ginčui aktualiu laikotarpiu Lietuvos Respublikos > teisės aktai nustatė absoliutų draudimą apklijuoti automobilių stiklus, > patenkančius į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu > (priekiniai, priekiniai šoniniai ir priekinių durų stiklai), bet kokia > plėvele, išskyrus tuos atvejus, kai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų > ministro nustatyta tvarka galėjo būti išduodamas leidimas papildomai > tamsinti langus. Tačiau šio leidimo išdavimo sritis buvo labai ribota ir > beveik visų privačių asmenų valdomų bei naudojamų transporto priemonių, > t. y. didžiosios dalies transporto priemonių, priekinių, priekinių > šoninių ir priekinių durų langų stiklų apklijavimas bet kokia plėvele > buvo draudžiamas. > Iš esmės tapatus teisinis reguliavimas nustatytas ir šiuo metu > galiojančiuose Techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų > priekabų reikalavimuose, kurie patvirtinti Valstybinės kelių transporto > inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 > d. įsakymu Nr. 2B-290 (2008 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 2B-509 > redakcija). Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų > reikalavimų 616 kodo 2 punkte (Valstybinės kelių transporto inspekcijos > prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 19 d. įsakymo > Nr. 2B-509 redakcija) nustatyta, kad draudžiamas bet koks stiklų, > patenkančių į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių kampu, > papildomas apdorojimas (tamsinimas, šviesinimas, apipurškimas, > apklijavimas bet kokia plėvele ir t. t.), išskyrus, kad transporto > priemonės priekinio stiklo viršutinė dalis gali būti papildomai > užtamsinta (ne plačiau kaip 15 cm nuo iš transporto priemonės salono > matomo stiklo viršutinio krašto). Dėl šios priežasties nėra pagrindo > šioje byloje vadovautis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 8 > straipsnio 2 dalimi ir pasisakyti dėl šiuo metu galiojančių teisės aktų > taikymo. > Lietuvos Respublikos Konstitucinio akto „Dėl Lietuvos Respublikos > narystės Europos Sąjungoje“ (kuris yra Konstitucijos sudedamoji dalis) 2 > dalyje nustatyta, kad Europos Sąjungos teisės normos yra sudedamoji > Lietuvos Respublikos teisinės sistemos dalis ir kad jeigu tai kyla iš > sutarčių, kuriomis grindžiama Europos Sąjunga, Europos Sąjungos teisės > normos taikomos tiesiogiai, o teisės normų kolizijos atveju, jos turi > viršenybę prieš Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus. > Konstitucinis Teismas yra išaiškinęs, kad šiose nuostatose yra expressis > verbis nustatyta kolizijos taisyklė, įtvirtinanti Europos Sąjungos > teisės aktų taikymo pirmenybę tais atvejais, kai Europos Sąjungos teisės > nuostatos, kylančios iš sutarčių, kuriomis grindžiama Europos Sąjunga, > konkuruoja su teisiniu reguliavimu, nustatytu Lietuvos nacionaliniuose > teisės aktuose (nesvarbu, kokia jų teisinė galia), išskyrus pačią > Konstituciją (Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 14 d., 2006 m. gruodžio > 21 d. nutarimai). Todėl Techniniai reikalavimai naudojamoms kelių > transporto priemonėms negalėtų būti taikomi, jei būtų nustatomas jų > prieštaravimas atitinkamoms Europos Sąjungos teisės normoms, tarp jų ir > toms, kurios yra tiesiogiai įtvirtintos pačioje Sutartyje dėl Europos > Sąjungos veikimo (toliau – ir ES veikimo sutartis; iki 2009 m. gruodžio > 1 d., t. y. Lisabonos sutarties įsigaliojimo, ši sutartis vadinosi > Europos Bendrijos steigimo sutartimi (toliau – ir EB sutartis). > ES veikimo sutarties suvestinės redakcijos 34 straipsnis (EB sutarties > ex 28 straipsnis) nustato, kad „valstybių narių tarpusavio prekyboje > uždraudžiami kiekybiniai importo apribojimai ir visos lygiaverčio > poveikio priemonės“. Ši nuostata galiojo ir inkriminuojamo pažeidimo > padarymo dieną (EB sutarties 28 straipsnis). > Teisingumo Teismas laisvą prekių judėjimą yra apibūdinęs kaip vieną > pagrindinių Europos Bendrijos teisės principų (Teisingumo Teismo 2003 m. > birželio 12 d. sprendimas Eugen Schmidberger ir kt. byloje, Nr. > C-112/00, 51 par.), o pats EB sutarties 28 straipsnis yra taikomas > tiesiogiai (Teisingumo Teismo 1977 m. kovo 22 d. sprendimas Ianelli > byloje, Nr. C–74/76). Teisingumo Teismo praktikoje kiekybiniais > apribojimais laikomos bet kokios priemonės, kuriomis visiškai ar iš > dalies ribojamas importas ar eksportas, o bet kokia valstybių narių > prekybos taisyklė, galinti tiesiogiai ar netiesiogiai, faktiškai ar > potencialiai riboti prekybą Bendrijos viduje, turi būti vertinama kaip > priemonė, turinti lygiavertį poveikį kaip ir kiekybiniai apribojimai > (Teisingumo Teismo 1974 m. liepos 11 d. sprendimas Dassonlille byloje, > Nr. C‑8/74). > Taikydamas Europos Sąjungos teisės normas, teismas privalo vadovautis > Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais ir preliminariais > nutarimais (Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo > (toliau – ir ABTĮ) 4 straipsnio 3 dalis). Todėl nagrinėjamoje byloje > pažymėtinas Teisingumo Teismo 2008 m. balandžio 10 d. sprendimas byloje > Europos Bendrijų Komisija prieš Portugalijos Respubliką Nr. C-265/06. > Šioje byloje Teisingumo Teismas nagrinėjo, ar teisės aktais įtvirtintas > absoliutus draudimas ant visų variklinių transporto priemonių priekinių > stiklų ir šoninių stiklų prie keleivių sėdynių klijuoti bet kokios > rūšies šviesos pralaidumą mažinančias spalvotas plėveles trukdo > prekiauti kitoje valstybėje narėje arba valstybėje, kuri yra Europos > ekonominės erdvės susitarimo (toliau – ir EEE susitarimas) šalis, > teisėtai pagaminta ir (arba) parduodama spalvota plėvele, taip galimai > pažeidžiant EB sutarties 28 ir 30 straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir > 13 straipsnius. Kaip nustatė Teisingumo Teismas, minėtas draudimas > taikytas net ir tuo atveju, kai spalvotų plėvelių įprasto šviesos > pralaidumo rodiklis atitinka Jungtinių Tautų Europos ekonominės > komisijos taisyklėje Nr. 43 „Suvienodinti reikalavimai dėl apsauginių > stiklų patvirtinimo ir jų montavimo transporto priemonėse“ (nuoroda į > minėtą taisyklę pateikiama 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvos > 92/22/EEB dėl variklinių transporto priemonių ir jų priekabų apsauginių > stiklų bei stiklinimo medžiagų trečioje konstatuojamojoje dalyje ir II B > priede) nustatytas mažiausias leistinas vertes. Pagal nusistovėjusią ETT > praktiką, bet kokie valstybių narių komercinės teisės aktai, galintys > tiesiogiai ar netiesiogiai, iš tikrųjų ar potencialiai varžyti Bendrijos > vidaus prekybą, laikytini priemone, savo poveikiu lygiaverte > kiekybiniams apribojimams, kurie draudžiami pagal EB sutarties 28 > straipsnį. Teismas pažymėjo, jog suinteresuotosios šalys, prekybininkai > ir privatūs asmenys, žinodami, kad plėveles draudžiama klijuoti ant > priekinių ir šoninių stiklų prie variklinių transporto priemonių > keleivių sėdynių, galbūt praktiškai visiškai nesuinteresuoti jų pirkti. > Ginčytina nuostata daro įtaką beveik visų kitose valstybėse narėse ar > EEE susitarimo šalimis esančiose valstybėse teisėtai gaminamų ir > parduodamų spalvotų plėvelių, skirtų klijuoti ant variklinių transporto > priemonių stiklų, pardavimui valstybėje. Minėtą draudimą teismas > pripažino pertekliniu ir dėl to neproporcingu siekiamiems tikslams, > todėl konstatuota, kad valstybė, uždraudusi klijuoti bet kokias > spalvotas plėveles ant variklinių transporto priemonių stiklų, neįvykdė > įsipareigojimų pagal EB sutarties 28 ir 30 straipsnius bei EEE > susitarimo 11 ir 13 straipsnius. > Kaip minėta, ginčo metu galioję Techniniai reikalavimai naudojamoms > kelių transporto priemonėms, taikant juos kartu su tuo metu galiojusia > Leidimų išdavimo kelių transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos > laidumas mažesnis negu leistina, instrukcija, nustatė absoliutų draudimą > apklijuoti automobilių stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo > matomumo lauką 180 laipsnių kampu (priekiniai, priekiniai šoniniai ir > priekinių durų stiklai), bet kokia plėvele, išskyrus tuos atvejus, kai > Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka galėjo > būti išduodamas leidimas papildomai tamsinti langus. Tačiau šio leidimo > išdavimo sritis buvo labai ribota ir beveik visų privačių asmenų valdomų > bei naudojamų transportų priemonių, t. y. didžiosios dalies transporto > priemonių, priekinių, priekinių šoninių ir priekinių durų langų stiklų > apklijavimas bet kokia plėvele buvo draudžiamas. Šis draudimas buvo > taikomas neatsižvelgiant į plėvelės šviesos pralaidumą. Todėl toks > draudimas, teisėjų kolegijos vertinimu, pakankamai reikšmingai ribojo > kitose valstybėse teisėtai gaminamų ir parduodamų spalvotų plėvelių > prekybą Lietuvos Respublikoje – dėl nustatyto plataus masto draudimo > klijuoti bet kokias plėveles ant motorinių transporto priemonių langų > stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių > kampu, dalis potencialių pirkėjų nebuvo suinteresuoti naudoti ir pirkti > tokias plėveles bei jų nepirko. Tai akivaizdžiai neigiamai veikė šių > prekių įvežimą į Lietuvos Respubliką. Todėl, teisėjų kolegijos > vertinimu, paremtu minėta Teisingumo Teismo praktika, šis draudimas yra > vertintinas kaip ribojantis laisvą prekių, šiuo atveju tokių plėvelių, > judėjimą Bendrijoje ir EB sutarties 28 straipsnio (ES veikimo sutarties > suvestinės redakcijos 34 str.) prasme priskirtinas kiekybiniams > apribojimams lygiaverčio poveikio priemonėms. > Remiantis nusistovėjusia Europos Bendrijų Teisingumo Teismo praktika, > kiekybiniam importo ribojimui lygiavertė priemonė gali būti pateisinama > tik vienu iš EB sutarties 30 straipsnyje išvardytų bendrojo intereso > pagrindų arba vienu iš Teisingumo Teismo praktikoje nustatytų > imperatyviųjų reikalavimų (žr. 1979 m. vasario 20 d. sprendimo > Rewe‑Zentral, vadinamojo Cassis de Dijon, Nr. 120/78, 8 p.) su sąlyga, > kad ir vienu, ir kitu atveju ši priemonė būtų tinkama siekiamo tikslo > įgyvendinimui užtikrinti ir neviršytų to, kas būtina tam tikslui > pasiekti (2003 m. gegužės 8 d. sprendimo ATRAL, Nr. C‑14/02, 64 p.; 2005 > m. lapkričio 10 d. sprendimo Komisija prieš Portugaliją, Nr. C‑432/03, > 42 p.). > Nagrinėjamu atveju nėra nustatyta jokių priežasčių, kurios leistų > pateisinti Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms > 616 kodo 3 punkte įtvirtintą draudimą apklijuoti bet kokia plėvele > stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių > kampu, kuris, kaip minėta, laikytinas ribojančiu laisvą prekių judėjimą > tarp Bendrijos valstybių. Šiuo aspektu pastebėtina, kad šioje byloje > teismas kreipėsi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, > Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, > Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministeriją, Policijos departamentą > prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir sudarė > galimybes pareikšti savo nuomonę (taip pat ir dėl apribojimo > pateisinamumo), tačiau šios institucijos iš esmės nenurodė jokių > konkrečių argumentų ir įrodymų, kurie galėtų visiškai pateisinti > nustatytą prekių laisvo judėjimo apribojimą, ir apsiribojo labiau bendro > pobūdžio teiginiais. > Teisėjų kolegija pastebi, kad įtvirtinant draudimą apklijuoti plėvele > motorinių transporto priemonių langų stiklus, matyt, buvo siekiama > užtikrinti kelių eismo saugumą, kas, pagal Teisingumo Teismo praktiką, > esant tam tikroms sąlygoms galėtų sudaryti pateisinamas kliūtis laisvam > prekių judėjimui (Teisingumo Teismo 1994 m. spalio 5 d. sprendimas Van > Schaik byloje Nr. C-55/93, 19 p.; 2002 m. kovo 21 d. sprendimas Cura > Anlagen byloje Nr. C-451/99, 59 p.). Tačiau nagrinėjamu atveju tai nėra > pakankama priežastis visiškai pateisinti nagrinėjamą apribojimą. > Motorinių transporto priemonių techninių normų derinimu Bendrijos > lygmeniu iš esmės yra siekiama trijų tikslų: kelių eismo saugumo, > aplinkosaugos ir užtikrinti rinką prekybai variklinėmis transporto > priemonėmis pašalinant techninius prekybos apribojimus. Vadovaujantis > 2001 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 2001/92/EB, kurią priimant buvo > atsižvelgta ir į kelių eismo saugumo reikalavimus, priekinių ir > priekinių šoninių transporto priemonės stiklų šviesos laidumas > atitinkamai gali būti 75 ir 70 procentų. Tai leidžia daryti išvadą, kad > net ir siekiant užtikrinti kelių eismo saugumą, galbūt visiškai pakaktų > numatyti reikalavimą, jog ant priekinių, priekinių šoninių ir priekinių > durų stiklų užklijavus atitinkamas (galbūt tam tikrus standartus > atitinkančias) tamsinimo plėveles nebūtų viršytos stiklų pralaidumo > ribinės vertės. Juolab kad pagal Techninius reikalavimus naudojamoms > kelių transporto priemonėms ir Techninių motorinių transporto priemonių > ir jų priekabų reikalavimus, Lietuvoje iš esmės buvo ir yra galima > naudoti transporto priemonę su gamykliniu būdu tamsintais stiklais, jei > jų pralaidumas nėra mažesnis už nustatytąjį. Todėl plataus masto > absoliutus draudimas klijuoti bet kokias tamsinimo plėveles ant > atitinkamų langų stiklų negali būti pateisinamas dėl jo neproporcingumo > siekiamiems tikslams. Šiuo aspektu dar kartą pabrėžtina, kad valstybės > institucijos, į kurias teismas kreipėsi, nenurodė jokių konkrečių > argumentų ir įrodymų, kurie galėtų visa apimtimi pateisinti nustatytą > prekių laisvo judėjimo apribojimą, ir apsiribojo iš esmės bendro > pobūdžio teiginiais. > Nagrinėjamoje byloje E. V. patrauktas administracinėn atsakomybėn dėl > to, kad 2007 m. gegužės 9 d., apie 21 val., K. Baršausko gatvėje, Kaune, > vairavo automobilį Subaru Impreza (valstybinis numeris (duomenys > neskelbtini) kurio priekiniai šoniniai langų stiklai, administracinio > teisės pažeidimo protokolą surašiusios institucijos teigimu, buvo > padengti šviesos laidumą mažinančia plėvele, tuo pažeidžiant Lietuvos > Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. > 3-241 patvirtintus Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto > priemonėms. Kauno miesto VPK VP EPT AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. > nutarimu apeliantui skirta nuobauda pagal ATPK 123 straipsnio 1 dalį. > Šio nutarimo priėmimo metu galiojusio ATPK 123 straipsnio 1 dalis numatė > atsakomybę už transporto priemonės vairavimą, neturint vidaus reikalų > ministro nustatyta tvarka išduoto leidimo naudotis kelių transporto > priemone su stiklais, kurių šviesos laidumas mažesnis negu leistina. > Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vairuotos transporto > priemonės priekinių šoninių langų stiklų šviesos pralaidumas > nustatinėjamas nebuvo. > Atsižvelgdama į aukščiau išdėstytas aplinkybes ir į Europos Sąjungos > teisės normų viršenybę, teisėjų kolegija sprendžia, kad E. V. , net jei > jo vairuojamos transporto priemonės langų stiklai buvo padengti šviesos > laidumą mažinančia plėvele, negali būti laikomas pažeidusiu Techninius > reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms ir juose įtvirtintą > draudimą papildomai apdoroti bet kokia plėvele automobilių stiklus, > patenkančius į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu, > nes pastarasis draudimas prieštaravo Europos Bendrijos steigimo > sutarties 28 straipsniui. Patikimų duomenų, kad ginčo langų stiklų > šviesos laidumas buvo mažesnis nei leistina, nėra. Remiantis tuo, kas > išdėstyta, Kauno apygardos administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. > nutartis ir Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios > policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus > viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimas naikintini, o administracinio > teisės pažeidimo byla nutraukiama. > Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos > įstatymo 144 straipsnio 3 dalies 2 punktu, teisėjų kolegija > > n u t a r i a : > > E. V. apeliacinį skundą tenkinti. > Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Eismo > priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininko 2007 m. > gegužės 22 d. nutarimą ir Kauno apygardos administracinio teismo 2008 m. > birželio 6 d. nutartį panaikinti. Administracinio teisės pažeidimo bylą > E. V. atžvilgiu nutraukti. > Nutarimas neskundžiamas. > > Teisėjai > Antanas Ablingis > > > Ričardas Piličiauskas > > > Virgilijus Valančius > > >