Tema: Re: Visa electron ir gryni?
Autorius: Laimis
Data: 2012-08-16 13:20:36
Laurynas rašė:
> "Laimis" <wiela@centras.lt> paraðë naujienø
> praneðime:k0ib06$98i$1@trimpas.omnitel.net...
>
> man atrodo, jog perskolina ir einamojoje esanèias lëðas, todël bankroto
> atveju, kaip Snoro, gautum tik 100 000 Eur.

100 kEu yra daugiau *indėlių* draudimas, bet draudžiamos ir sąskaitos
lėšos. O banko sąskaita, kaip ir banko indėlis, reglamentuoti CK
(6.892+; 6.913+). Bankas lyg ir galėtų disponuoti sąskaitos lėšomis, bet
tokiu būdu, kad netrukdytų klientui ir ar tik neišplaukia pagal 6.920,
kad už disponavimą reikėtų mokėti palūkanas ("Bankas moka klientui
sutartyje nustatytas palūkanas už naudojimąsi sąskaitoje esančiomis
lėšomis, jeigu banko sąskaitos sutartis nenustato ko kita."). Todėl
reikia skaityti banko sutartį; vienoje jų matau punktą apie tai, kad už
sąskaitoje esančias lėšas bankas moka palūkanas, *tik* jei lėšų suma
viršija tam tikrą sumą. Konkretaus banko operacijų įkainiuose palūkanos
už sąskaitos likutį - ZERO (palūkanos nemokamos), o kito banko, matau,
0,25% nuo 100 kLt. Ir tai gana logiška; vargu ar bankams labai paranku,
kai indėlių ir taip kaip šieno, smulkmeniškai ir giliai
perskolinti/judinti einamųjų sąskaitų lėšas, nes reikėtų gana
netrivialiai/smulkmeniškai rūpintis chaotišku balansu ir rezervu (tik
bac koks kiaušinių ar cukraus (pa)brangimo scam'as ir bankas nervingai
rūko nagus grauždamas iš kur čia greitai pasiskolinus (už palūkanas!),
kad padengti einamąjį deficitą, susidariusį Norfos kasų eilėse...
Todėl tai (nemokamos palūkanos už sąskaitų likutį), atsižvelgiant į CK,
jau galėtų būti rodiklis, kad sąskaitų lėšomis bankai paprastai
nedisponuoja.
Va kas tikai logiška, kad kad banko sąskaitos operacijos (pervedimai,
įskaitymai, atsiskaitymai/mokėjimai ir kt.) yra paslaugos, už kurias
bankai ima mokestį. Šiuos du dalykus ("naudojuosi banko paslaugomis" ir
"jie gyvatės naudojasi mano pinigais ir dar aš turiu jiems mokėti")
reikėtų aiškiai atskirti.
Nors reikia akylai (pa)stebėti skandinaviškų bankų koncentraciją ir dėl
to kylančius kartelio pavojus...