Tema: Re: Oneplus One
Autorius: Bronco
Data: 2014-08-05 17:59:21
On 2014-08-05 12:40, vedarinis wrote:
> Kiek aš supratau, tai tas invaitinis marketingas turėjo būt kaip
> tramplinas geram startui kol įsibėgės gamyba, o tada jau neva kiekvienas
> galės nusipirkt. Bet ar taip buvo planuota sąmoningai, ar kažkurioj
> stadijoj kažkas pastrigo, bet ryškiai šiuo metu telefono nėra parduodama
> tiek, kiek galėtų būti.

Panašiai ir aš pagalvojau. Jei tai jų toks startupo stilius, bala 
nematė, pakėlė triukšmą, o tai gerai marketingo tikslams pasiekti. Netgi 
tokie pikti komentarai, kaip mano ir daugelio kitų autorių įvairiuose 
forumuose ir straipsniuose, jiems vis tiek yra pliusas, nes tai irgi 
reklama :) Bet jei jie ir toliau tokiu stiliumi varys, tai nieko gero iš 
to ilgalaikėje perspektyvoje nesigaus.

Pvz. paanalizuokim situaciją dabar. Tarkim, jie ten užsakinėja juos pas 
gamintoją partijomis po 5000 vnt., tiek ir dalina invaitų. Tarkim jie 
galvoja, šituos 5000 parduosim ir jei viskas eis gerai, užsakysim iškart 
10 000 vnt., jei ir tuos parduosim, 20 000 vnt. ir taip toliau... Ok, 
tarkim, jei jų lūkesčiai VISIŠKAI sutampa su realiais rinkos poreikiais, 
tai kaip ir OK viskas, o jei ne? O jei tarkim, jau po pirmos partijos tą 
telefoną norėjo nusipirkti kokie 250 000 žmonių? Po antros partijos, 1 
000 000 žmonių? Kada jie su pasiūla pasivys rinkoje susiformavusią 
paklausą? Teisingas atsakymas - arba niekada, arba labai greitu laiku 
turės vis tiek telefonų perteklių, nes dar pusmetis ir tas jų FLAGMANAS 
jau tokiu nebus. Antras kelias - ir toliau laikytis tokios 
konservatyvios gamybos ir prekybos kiekio požiūriu taktikos ir finale 
nuostolių nebus, bet iš potencialaus įmanomo pelno jie susirinks tik 
kokių 10-20%, kas pagal biznio logiką yra fail'as.

Antras minusas iš tokios sistemos, jog realiai telefono kaina gaunasi 
DIDESNĖ, nei jie juos parduoda, nes veikia ekonomikos dėsniai ir jei yra 
deficitas, invaitai automatiškai įgauna rinkos kainą ir juos žmonės 
pradeda pardavinėti. Gaunasi, jog pati invaitų sistema veikia priešinga 
kryptimi, nei norėtų įmonė ją įvedusi. Faktiškai, tai jie patys padėjo 
pamatus tarpininkavimui, nors galėjo patys tiesiogiai viską parduoti be 
tarpininkų.

Trečias minusas - jei TELEFONAS FLAGMANAS, tai pagrindiniai pirkėjai 
turėtų būti vidutinio ir aukštesnio socialinio sluoksnio atstovai, o kas 
gavosi? Būtent tas pirkėjų sluoksnis ir įsigis mažiausią kiekį šio 
gaminio, nes tai nesolidu, nerimta, erzina ir jiems nėra laiko užsiimti 
tokiais žaidimais. Reiškia, ilgainiui apie gaminį, ar net pačią firmą, 
nusistovės maždaug tokia nuomonė, kaip aš rašiau - "brand'as ir 
produktas mokiniams ir studentams".