On 2014-08-05 12:40, vedarinis wrote: > Kiek aš supratau, tai tas invaitinis marketingas turėjo būt kaip > tramplinas geram startui kol įsibėgės gamyba, o tada jau neva kiekvienas > galės nusipirkt. Bet ar taip buvo planuota sąmoningai, ar kažkurioj > stadijoj kažkas pastrigo, bet ryškiai šiuo metu telefono nėra parduodama > tiek, kiek galėtų būti. Panašiai ir aš pagalvojau. Jei tai jų toks startupo stilius, bala nematė, pakėlė triukšmą, o tai gerai marketingo tikslams pasiekti. Netgi tokie pikti komentarai, kaip mano ir daugelio kitų autorių įvairiuose forumuose ir straipsniuose, jiems vis tiek yra pliusas, nes tai irgi reklama :) Bet jei jie ir toliau tokiu stiliumi varys, tai nieko gero iš to ilgalaikėje perspektyvoje nesigaus. Pvz. paanalizuokim situaciją dabar. Tarkim, jie ten užsakinėja juos pas gamintoją partijomis po 5000 vnt., tiek ir dalina invaitų. Tarkim jie galvoja, šituos 5000 parduosim ir jei viskas eis gerai, užsakysim iškart 10 000 vnt., jei ir tuos parduosim, 20 000 vnt. ir taip toliau... Ok, tarkim, jei jų lūkesčiai VISIŠKAI sutampa su realiais rinkos poreikiais, tai kaip ir OK viskas, o jei ne? O jei tarkim, jau po pirmos partijos tą telefoną norėjo nusipirkti kokie 250 000 žmonių? Po antros partijos, 1 000 000 žmonių? Kada jie su pasiūla pasivys rinkoje susiformavusią paklausą? Teisingas atsakymas - arba niekada, arba labai greitu laiku turės vis tiek telefonų perteklių, nes dar pusmetis ir tas jų FLAGMANAS jau tokiu nebus. Antras kelias - ir toliau laikytis tokios konservatyvios gamybos ir prekybos kiekio požiūriu taktikos ir finale nuostolių nebus, bet iš potencialaus įmanomo pelno jie susirinks tik kokių 10-20%, kas pagal biznio logiką yra fail'as. Antras minusas iš tokios sistemos, jog realiai telefono kaina gaunasi DIDESNĖ, nei jie juos parduoda, nes veikia ekonomikos dėsniai ir jei yra deficitas, invaitai automatiškai įgauna rinkos kainą ir juos žmonės pradeda pardavinėti. Gaunasi, jog pati invaitų sistema veikia priešinga kryptimi, nei norėtų įmonė ją įvedusi. Faktiškai, tai jie patys padėjo pamatus tarpininkavimui, nors galėjo patys tiesiogiai viską parduoti be tarpininkų. Trečias minusas - jei TELEFONAS FLAGMANAS, tai pagrindiniai pirkėjai turėtų būti vidutinio ir aukštesnio socialinio sluoksnio atstovai, o kas gavosi? Būtent tas pirkėjų sluoksnis ir įsigis mažiausią kiekį šio gaminio, nes tai nesolidu, nerimta, erzina ir jiems nėra laiko užsiimti tokiais žaidimais. Reiškia, ilgainiui apie gaminį, ar net pačią firmą, nusistovės maždaug tokia nuomonė, kaip aš rašiau - "brand'as ir produktas mokiniams ir studentams".