Glebas rašė: > Mano "kaprizas" irgi visiškai pagrįstas, jeigu aplinkybės tokios, jog > išlaipintas nebegalėsiu pasinaudoti paslauga, nes jos nebebus. Čia kaip > pvz. Važiuodamas be bilieto (ar su negaliojančiu) tu ir taip neturi teisės naudotis paslauga, todėl išlaipinimas — visiškai pagrįstas. Kažkas panašaus būtų pareikšti, kad ištraukus iš mano burnos bandelę (už kurią nesumokėjau), nebegalėsiu pasinaudoti kavinės paslauga parduoti man suvalgyti bandelę. Kiek kitaip būtų kitais taisyklių pažeidimo atvejais, pvz. dėl bagažo dydžio. Tačiau ir tokiu atveju, numatoma, kad neturėjai teisės važiuoti (vežti bagažo), nes nepirkai papildomo bilieto. > Taip ir darydavau. Ir rašydavo autobuse. Nebūdavo jokių problemų. > Ir teko matyti kaip tikrai kultūringai besielgusį vyrą (jis ėjo link > durų, bet kontrolieriam pasirodė, kad per lėtai) tikrai chamiškai ir > grubiai pabandę tempti kotrolieriai gavo po stuktelėjimą marmūzėn > tiesiog cyptelėjo kažką ir išlipo palikę ramybėje... Tai tu pats pripažįsti, pateisini jėgos (o ne teisingumo) kultą. Būdamas nuoseklus turėtum liaupsinti kontrolierius, kurie sukaltų tokį ir dar tau kaltų į marmūzę, kad gailiai cyptum (čia tai bent kontrolieriai!) > Aų tiesiog klausiu - nafig naudoti jėgą,jei 90% atveju to daryti nereikia. > Tai kokio velnio tuom yra grąsinama ir rėkiama, kad kitų galimybių nėra? > Protokolui surašyti 20 min? gal reiktų priimti mokančius rašyti, ar kaip > čia... 99% atvejų, kai nepaklūstama, jėgos naudoti nereikia? Tiek laiko tikrai užtruktų surašyti protokolus visiems pažeidėjams (kurių gali būti daugiau nei 3). > Pareikalauti gali. Dar kartą kartoju. Bet jeigu tikrai normaliai > kalbama, jei ieškoma kompromiso, gal gali abi pusės į tai eiti? Kompromisas ir jo ieškojimas autobuse dėl akivaizdžių pažeidimų (kuriuos turi teisę ir pareigą nustatyti kontrolierius) yra BULLSHIT. Konstatuojamas pažeidimo faktas ir viskas. Gali iki pažaliavimo aiškinti, teisintis (net nejausdamas, kaip tai trukdo ir beprasmiška), kad tu nenorėjai, netyčia, ir t.t. Tai nieko jau ne(be)keičia. Net jei kontrolieriai yra neteisūs, tavo vienintelė logiška galimybė gintis yra tik skundžiant jų sprendimą. Todėl visiškai suprantama, kad su tavimi nesicackinama mandagiais pokalbiais apie orą, sumažintas pensijas, sunkų gyvenimą, beieškant kompromiso. Laukia dar visas autobusas, kurį reikia patikrinti ir neužlaikyti pačio autobuso, nekelti ten sumaišties, turgaus. Todėl vienintelis kompromisas, kuris įmanomas, teisėtas ir logiškas, tai paklusti teisėtiems reikalavimams. > >> Nu blyn, lyrinės istorijos yra BULLSHIT. Arba turi bilietą, arba ne. >> Gali bandyti apeliuoti į kontrolieriaus sąžinę, gailestingumą, >> supratingumą (versdamas jį neatlikti pareigų) bet neturėtum to >> reikalauti, nes tai yra kvaila, nepagrįsta. > > Ne bullshit, blemba. Rask man prašau 22:00 kur Vilniuje nusipirkti > bilietą, išskyrus autobuse. Tai ką dabar. Rask tu dabar Vilniaus gatvėje 22:00 mano piniginę, kai ją palikau namie ar pamečiau... O važiuoti, tai reikia. > Nėra tokių vietų, nėra elementariai. > Rašyti skundą, kad vairuotojas nepardavė, nes jam tai yra privaloma? O kodėl jis nepardavė? Jei tikrai visais atvejai privalėjo turėti ir parduoti, tai tu nesi kaltas ir tokioje situacijoje būtum teisus. Nors vis tiek neturi teisės važiuoti be bilieto, todėl neturėtum verkti dėl išlaipinimo. Rašyti skundą ir skųsti baudą. Arba paverkti ir papykti ant kontrolierių, kurie yra teisūs tave išlaipindami, jei tu nesiteiki ginčyti jų veiksmų. > Plius vėl sakau - nesiginčyjamai rašomas protokolas. Nafig išmesti iš > autobuso? > >> >> TAIP. Nes išlipti tu privalai, jei tavęs teisėtai reikalauja. >> > Oi blemba...nu kiek kartų tą patį kartoti galima? > Na nelipu. Rašykite man autobuse. Privalai išlipti, nes tavęs teisėtai reikalauja. Jei atsisakai, tai ištempia prievarta. Ne tavo teisė nurodinėti ar pageidauti, kaip ir kur jie turi rašyti protokolą. Todėl į tavo šūkavimus ir reikalavimus ir žiūrima atitinkamai — lipk lauk. > > 45. Kontrolierius turi teisę: > > 45.1. išlaipinti iš autobuso/troleibuso keleivį be bilieto, jeigu jis > atsisako jį įsigyti; > > 45.2. išlaipinti iš autobuso/troleibuso keleivį, važiavusį be bilieto, > siekiant surašyti administracinės teisės pažeidimo protokolą ar > administracinį nurodymą; > > Kodėl tada neapeliuoti į 45.1, kad aš neatsisakau įsigyti bilieto. Nu Gal todėl, kad tas punktas taikomas tada, kai tu (ką tik) įlipęs atsisakai įsigyti bilietą...? (tai yra visiškai kita situacija, kai tu jau važiuoji be bilieto) > Daug kartų grąsino aiškintis per valdžią...būtų buvę smagu padiskutuoti, > neapskundė... Vargu ar tektų diskutuoti, o ne ant kilimėlio aiškintis ir nuobaudą gauti... > >> O kokie gi tie būdai? Elementarūs. Kaip ir policijos. Sustabdo mat >> naktį, nepaleidžia (o aš taip skubu pas uošvienę, paskutinį kartą, kad >> net teises namie palikau...), protokolą formina, baudos vietoje neima... > > Na, ok. Už dokumentų palikimą namuose yra straipsnis. Surašo ir važiuoju > toliau. > Čia irgi - surašo ir važiuoju toliau, nėra problemos. Nėra problemos. Tave (už)laiko protokolui surašyti, o palaukęs kito autobuso važiuoji toliau. Tai, kad autobusas pirmas ar paskutinis nieko nereiškia, nes bet kokiu atveju tave teisėtai užlaiko neatsižvelgdami į tai kaip ir kur tu skubi ar dar kokių lyrinių istorijų papasakosi. > Autobusiukai gali stovėti stotelėje su įjungtais švyturėliais. > Nors kartą matei? Pasikeis KET ir stovės be švyturėlių ar įsijungs įvyturėlius. Tada tau jau nebemaišys, bus viskas ok? > Bet nereikia tampyti žmonių, kai to tikrai nereikia, o jie tai > pakankamai dažnai daro. Kalba tik apie tai. Jeigu jie taip dažnai darytų ir žmonės iš tikrųjų su tuo nesitaikstytų, tai jie taip dažnai nebedarytų. Todėl čia kyla visiškai pagrįstas klausimas ar jie iš tikrųjų taip dažnai daro (ar tik dramatizuojama ir iš kelių šiurkštesnių atvejų apibendrinama) ar žmonės nesiskundžia. > > > >> Taigi pats sakai, tegu stabdo, tikrina. Autobusas stovi, nes koks >> žlobas pažeidėjas įsikibęs nenori išlipti, ar pradėjo skeryčiotis, >> muštis, nes jis mat nori (nes turi teisę) išlipti o jo prievarta >> neleidžia. > > Stop. Apie keleivio mušimasi nerašiau. Neprisigalvok. Rašiau apie > kultūringą ir pagarbų bendravimą. Jokio bendravimo apie orą. Sausai formaliai mandagus — jūsų bilietėlis. Ačiū (ar linktelėjimas). Jūsų bilietėlis? Neturite? Eikite su manimi, išlipsime, surašysime protokolą. Kita vertus, aš neprisigalvoju, čia gi tu pareiškei, kad tau neįdomu kaip ir kur jie rašys protokolą, bet tu niekur neisi ir tau protokolą turi atnešti. Eisi, mielasis, eisi, nes tavęs teisėtai reikalauja ir ištemps. Va ir grumtynės, muštynės (buvo gi kultūringas vyriškis, kuris dūdon davė atgal)... > Autobuse dar nebuvo tekę matyti daugiau kaip 3 pagautų zuikių. > Kontrolierių būną 3-5. > Koks pusvalandis forminimui? Na, tokiu atveju 15 minučių. Su pasivaikščiojimais iki galo ir pirmyn, turgumi bei lyrinėmis istorijomis, mandagiais pokalbiais apie orą ir ATPK niuansų aiškinimu. Bet tai jau darosi nebeįdomu. Protokolus išrašinėti važiuojančiame autobuse yra visiškas BULLSHIT'as. > Ne. Pats rašai, kad jėga tempti reikia visada, kad išrašyti protokolą. > To ir klausiu - ar būtina tempti, jeigu asmens dokumentai pateikti, > agresijos nėra, sutinkama su pažeidimu ir pasekmėm. Jėga tempti reikia visada, kai atsisakai paklusti teisėtiems reikalavimams. Vienas jų — išlipti protokolo surašymui. > Niekas nieko neskriaudžia, ale kad prie smirdalų jie nelenda, tai faktas :) O kas prie jų turi lysti? Aš gal net galėčiau pabaksnoti į įsakymą (kelių transporto kodeksą), pagal kurį ir tu (vairuotojas) galėtum nepriimti į autobusą tokių ar tokius išlaipinti. http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=410369 22 straipsnis. Ekipažo teisės ir pareigos 1. Ekipažas turi teisę: 1) išlaipinti keleivius, atsisakiusius sumokėti už važiavimą; 2) nepriimti arba išlaipinti neblaivius, su nešvariais drabužiais, su draudžiamu vežti bagažu ar kitaip pažeidžiančius Keleivių ir bagažo vežimo taisykles keleivius artimiausioje bet kurio tipo stotelėje; 3) laikinai nutraukti maršrutinių autobusų eismą nepalankiomis kelio bei meteorologinėmis sąlygomis arba stichinių nelaimių metu, apie tai pranešęs eismo tvarkaraštyje nustatytoms stotims ir leidimą maršrutą aptarnauti išdavusiai tarnybai. Taip darai? Tai kodėl to visų pirma reikalauji iš kitų?