Tema: Re: Dviratis - kablys vs stogas
Autorius: Audrius K.
Data: 2014-05-03 13:56:44
On 2014-05-02 17:38, Icetom wrote:
>> Kazi, kas bus, kai keisi aerodinaminka kitam auto? Ypac, maziau
>> aptakiam, ir su gerokai galingesniu varikliu?
>
> Su visa pagarba, man vis tik neįtikinamai skamba dėl nepadidėjusių kuro
> sąnaudų važinėjat su bagažine ant stogo.


Esme tame, kad tie skersiniai yra pakankamai aptakus. Kai kurie 
gamintojai juos net tvirtina pastoviai is gamyklos (pvz tuareg). Ir del 
ju pasipriesinimas neisauga daugiau, negu uzdejus valytuva su spoileriu 
prispaudimui.

O jei yra visa bagazine, ji taip pat yra pakankamai aerodinamiska, ir 
galingam varikliui, dirbanciam kelyje kazkur 10% apkrovos, i kuro 
sanaudas tai beveik neatsispindi. Skirtingai nuo silpno variklio, kurio 
apkrova ir taip koks 50%, o ta bagazine dames dar 5-10% apkrovos. Cia 
tas pats, kaip tampyti sunku kemperi su silpnu ir galingu auto. Pvz 
outback (2,5l) tempiant kemperi reikia min 18l/100km, o va su tribeca 
(3l) galima issiversti ir su 15l/100km. Keista, ane? Juk be priekabos 
tribeca ima 1-2l/100km daugiau. Bet tai ne vienos keliones ir ne vienu 
metu skirtingomis salygomis (vejas, greitis) isvada.




O jei auto yra kampuotas (gelandervagenas, jeep, landrover), tai ant 
stogo uzdejus autohome aerodinamine bagazine, pagereja automobilio 
aerodinamines savybes (jei nezinote, tai pasidomekite, kaip atrodo 
autohome bagazine. Speju, kad is cia skaitanciu jos nera mates nei 
vienas). Ir del to naturalu, kad kuro sanaudos mazeja.   Po sios vasaros 
galesiu pasakyti, kaip autohome bagazine itakoja mano auto kuro sanaudas 
- nes mano auto nera labai kampuotas, tai kuro sanaudos neturetu 
sumazeti. Idomu, kiek isaugs - jei isaugs.


  Buvau prieš porą metų
> ecodriving nemokamoje paskaitoje Inchcape salone įdomumo dėlei. Tai
> lektorius Vitoldas Milius minėjo, kad svarbu nusiimti bagažines ir
> laikiklius (jei nevežiojami daiktai).

Tai teorija, deja. Ji suveikia, kai vaziuoji super ekonomisku auto, 
kuriam itaka daro ijungta kondiske. Galingam gali buti net taip, kad 
vien vien kubatura suvalgo ta kuro minimuma, ir vaziuojant be jokiu 
papildomu apkrovu tiesiog variklis sukasi beveik tuscia eiga (kura 
kazkiek riebina, kad veiktu katalizatorius ir t.t.). ijungus kondiske ar 
uzdejus skersinius - apkrova padideja, variklis pradeda dirbti tokiu 
rezimu, kuriam buvo projektuotas dirbti ekonomiskai  - ir del to 
nepastebime kuro sanaudu didejimo :-))

Audrius K.


  O kai dalyvauja eco raliuose ir
> pan. tai jie net užklijuoja visus tarpus tarp kėbulo dalių, kad išlošti
> bent kokį papildomą vieną ar kitą procentą. Tad papildomų elementų
> būvimas (nebent automobilio gamintojas juos specialiai
> pritaikęs-išbandęs aerodiniame tunelyje ir pan. :)) ant kėbulo ir jų
> neįtakojimas didesnėms kuro sąnaudoms man neįtikinimas.
>
> http://www.ecodriving.lt/index.php/lt/ekovairavimas-kas-tai