Tema: Re: Ar turėčiau jaudintis dėl pažeidėjo jausmų?
Autorius: RaR
Data: 2016-12-02 08:44:18
Nežinau, man atrodo geriau nieko nerodyti - greičiausiai tave 
geranoriškai praleis, bet nereikia norėti, kad kažkaip staigiai 
reaguotų, spraustųsi į kažkokį tarpą. Tą posūkį gali įjungti jeigu 
matai, kad jis iš tikrųjų gali persirikuoti į dešinę be jokio vargo sau, 
bet to vis nedaro. Ir šiaip jau magistralėje įspėti antraeilininką nieko 
blogo - arba tiesiog užsimiršo, arba piktybinis. Čia kalba buvo apie 
norą priversti lįsti į tarpą tarp fūrų. Įlis ir praleis - padėkok jam, o 
jei ne - jis turi pilną teisę užbaigti savo manevrą taip, kaip 
suplanavo, tegu suplanavo ir neoptimaliai.


2016-12-02 08:33, Lapinas rašė:
> Visiškai sutinku. Tik nemanau, kad mirktelėjimas šviesomis yra agresijos
> forma ir į tai reikia reaguoti darant visokia nesąmones.
> Aš dažniausiai parodau kairį posūkį, bet vat lig šiol galvoju ar visokie
> kodekai nuo tokio raginimo pralesti sustandėja ar ne?
>
> "RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message news:o1r3f7$7qv$1@trimpas.omnitel.net...
>> Viskas yra protingumo ribose. Jeigu tikrai yra pakankamai didelis
>> atstumas - įlendi į tą tarpą ir praleidi, bet jeigu mažas, reikia
>> daryti staigius manevrus - pristabdymą, staigų pasukimą (vis dar
>> pamatau tokių išsigandusių), tuomet to daryti nevertėtų tiek gerbiant
>> save, tiek ir dėl elementaraus saugumo. Bet čia daugumoje buvo apie
>> tuos mirksinčius ir limpančius ant bamperio. Nors mirksėjimą daug kas
>> iš taip darančių priima kaip elementarų įspėjimą, dauguma tų, kam
>> mirksi, priima kaip agresiją (traukis iš kelio, kelme), ir taip
>> priimančių vis daugiau, nes žmonės vis daugiau važinėja po Vakarus, o
>> ten tas "mirksėjimas" nepropaguojamas. Lipimas ant bamperio yra ne tik
>> agresijos išraiška, bet ir sudaro didelį pavojų, ypač kai greičiai
>> dideli, tai ir taisyklių pažeidimas. Ir vis dažniau tokie veiksmai
>> iššaukia atsakomąją reakciją atvirkščią nei tikisi užpakaly važiuojantis.
>>
>> O šiaip, kaip jau rašiau, abi pusės kalba apie kraštutinius atvejus,
>> kurių realiame gyvenime, laimei, vis mažėja ir vairavimo kultūra pas
>> mus tikrai smarkiai pakilusi lyginant su tuo kas buvo anksčiau.
>> Pasitaiko ir žioplių (ar piktybinių trukdytojų) ir agresyvių, greitį
>> viršijančių, bet kokias įmanomais būdais aplenkti siekiančių
>> vairuotojų. Pirmuosius galiu suprasti - nieko čia nepakeisi, antrieji
>> paprastai pirmi nepradeda, tik reaguoja į vairavimą, kurį palaiko
>> agresyviu, o tretieji tai rimtai nervina ir dažniau sukelia rimtesnį
>> pavojų.
>>
>> Šiaip čia yra elementarios žmogiškos reakcijos - jeigu kartu su
>> moterimi prieisi prie durų, tikriausiai atidarysi ir ją praleisi, bet
>> jei ji priėjusi pradės rėkti "Praleisk mane pirmą, nematai kad aš
>> moteris!", tai gali pasielgti ir atvirkščiai. Tas pats ir su vairavimu
>> - dažniausiai tave geranoriškai praleis, bet jei pradėsi reikalauti
>> tave praleisti, tai dažnai susilauksi priešingos reakcijos.
>>
>>
>>
>> 2016-12-02 06:15, lapinas rašė:
>>>
>>> Labai geras pavyzdys, dėkui. Tiesa, jau nuklydome nuo pagrindinės
>>> sąlygos: greičio viršijimo, bet...
>>> Ket įpareigoja važiuoti dešiniausia eismo juosta, tai tas
>>> besirengiantis lėčiau lenkti fūrą teisus, neteisus, teisus
>>> morališkai, neteisus pagal panetkes? Kaip pačiam atrodo?
>>>
>>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message
>>> news:o1prr8$tg4$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> Na gerai, paprastas atvejis - viskas tiksliai pagal tavo pavyzdį.
>>>> Važiuoji už mašinos, kuri ką tik pralenkė fūrą. Už 50 m kita fūra,
>>>> važiuojanti 100 km/h, judu judate 110 km/h, nors tu norėtum važiuoti
>>>> 130
>>>> km/h. Tu norėtum kad jis persirikiuotų už fūros ir praleistų tave, o
>>>> jis
>>>> to nedaro. Tavo bėdos - pagreitėsi ne dabar, o už kelių šimtų metrų,
>>>> juos važiuosi kiek mažesniu greičiu nei norėtum. O tas priešais tave
>>>> turi rinktis ar važiuoti kaip važiavęs, ar kažkiek pristabdyti,
>>>> persirikiuoti, kažkiek važiuoti už fūros lėčiau, vėl persirikiuoti,
>>>> pagreitėti iki savo kruizinio greičio. Tai kyla klausimas - kas tu
>>>> toks,
>>>> kad tas kitas turėtų atlikinėti visas tas apeigas vien tam, kad tu
>>>> sutaupytum kelias sekundes, nors greičiausiai tos sekundės išgaruos
>>>> prisivijus kitą lenkiantįjį?
>>>>
>>>> Juk lygiai taip pat kaip važiuojančiam 130 km/h maišo važiuojantis 110
>>>> km/h, taip anam maišo važiuojantis 90 km/h (šiaip dar daugiau, nes
>>>> santykis didesnis). Ir šiuo atveju nėra taisyklės, kad viršesnis tas,
>>>> kas greičiau važiuoja, viršesnis tas, kas važiuoja priekyje, nes jam
>>>> niekas netrukdo daryti manevrą.
>>>>
>>>> 2016-12-01 19:15, Lapinas rašė:
>>>>> OK, tu sunkesnis, aš pasitraukiu.
>>>>>
>>>>> Kalba eina apie komfortą ir streso mažinimą kelyje, nu bet jei jūs
>>>>> esate visatos centras, tai tada prašom. Nesuprantu tokio požiūrio.
>>>>> Jei aš pamatyčiau tuntą iš paskos, tai spustelčiau iki tunto
>>>>> greičio ir pralenkčiau sekančia, dar sekančią, dar sekančią ir
>>>>> visas kitas fūras, o tada į dešinę ir važiuočiau savo kruiziniu
>>>>> greičiu. Nu bet jei tikslas pamokyt visus arelius, tai jo, galinis
>>>>> priešrūkinis, stabdymas, blet, pamiršau ką dar ten "mokytojai"
>>>>> naudoja, nu ir vsio takoje.
>>>>>
>>>>> "RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message
>>>>> news:o1pkd5$r15$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>> Tik pyst, ir tas nesirikiuojantis į 50 m tarpą pamato, kad horizonte
>>>>>> nesimato mašinų, kurias jis turės praleisti pabaigos. Jeigu neįlis į
>>>>>> tarpą, visi esantys toje kolonoje sugaiš po 30 s papildomai. Jeigu
>>>>>> įlis,
>>>>>> jis sugaiš bent 2 min papildomai, ir neaišku ar iki to laiko
>>>>>> neatvažiuos
>>>>>> daugiau, trukdančių jam išlįsti iš po antros fūros. Vis tiek jis
>>>>>> blogas,
>>>>>> kad aplenks iš karto ir antrą fūrą?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2016-12-01 18:27, Lapinas rašė:
>>>>>>> Glazomieru.
>>>>>>> Pvz. važiuoju leistinu greičiu autostradoj. Matau, kad prieky
>>>>>>> fūra o už jos lėtesnė už mane mašina, rikiuojuos į antrą juostą.
>>>>>>> Fūros greitis ~100, mano 130
>>>>>>> Matau, kad kai pralenksiu mašiną važiuojančią už fūros, ji
>>>>>>> nestabdydama, netrukdomai galės rikiuotis į antrą juostą
>>>>>>> nestabdydama ir neatsitrenkus į fūrą.
>>>>>>>
>>>>>>> Kai priartėju per kokį 15 metrų iki mašinos, kuri važiuoja už
>>>>>>> fūros, ši ima rikiuotis man prieš nosį.
>>>>>>>
>>>>>>> Nuryju, karčią piliulę nesiparinu, pristabdau. Mūsų greitis
>>>>>>> ~105-110. Pralenkiam fūrą tokia vorele.
>>>>>>>
>>>>>>> Pyst, matosi sekanti fūra už 50 metrų, važiuojant lėčiau už
>>>>>>> automobilį, paskui kurį važiuoju aš. Jei jis nesirikiuoja (o
>>>>>>> tokių dažnai pasitaiko), tai tada tikrai pamirksiu. Tegu
>>>>>>> sustandėja asilas.
>>>>>>>
>>>>>>> Nu ir dar daug daug pavyzdžių, kai aš, tolerastas, nusiteikęs
>>>>>>> prieš "mokytojus" pats bandau "mokyti".
>>>>>>>
>>>>>>> Bet čia negalioja atkarpai Vilnius-Kaunas, ten kitaip.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> "Aras" <nera@nera.nera> wrote in message
>>>>>>> news:o1papr$mlh$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>> O iš kur tamsta žinai ar specialiai jis trukdo ar ne?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Lapinas" <VKH710@gmail.com> wrote in message
>>>>>>>> news:o1pacp$mdn$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>> Neįsijausk. Aš bybiais nešeriu lakstančių, bet ir nemirksiu jei
>>>>>>>>> žmogus
>>>>>>>>> specialiai netrukdo.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "CodeC" <c@c.c> wrote in message
>>>>>>>>> news:o1pa8o$mak$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>> cia yra sarasiukas tokiu, kurie yra/buna butent tu mirksetoju
>>>>>>>>>> vaidmenyse,
>>>>>>>>>> todel gali aiskint ka nori. tokie kalba supranta tik tada, kai ji
>>>>>>>>>> prasideda "laba diena dokumentus prasom".
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> On 2016.12.01 15:55, RaR wrote:
>>>>>>>>>>> Tai dabar vietoje fūros paimk paprastą automobilį. Kuo jis
>>>>>>>>>>> blogesnis?
>>>>>>>>>>> Gal žmogus bijo viršyti greitį +20, gal nelabai traukia, ar
>>>>>>>>>>> šiaip
>>>>>>>>>>> nesaugiai jaučiasi stipriai paspaudęs. Kodėl jis turėtų lįsti
>>>>>>>>>>> į kažkokį
>>>>>>>>>>> tarpelį tarp fūrų, jeigu sulėtindamas, pesirikiuodamas,
>>>>>>>>>>> važiuodamas už
>>>>>>>>>>> lėtesnės fūros ir laukdamos progos vėl iš jos išlįsti jis beveik
>>>>>>>>>>> neabejotinai sugaiš daugiau laiko nei tas iš paskos kurį laiką
>>>>>>>>>>> prilėtinęs greitį? Priedo su tais persirikiavimais ir naujais
>>>>>>>>>>> lenkimas
>>>>>>>>>>> jis padarys krūvą papildomų manevrų, dėl kurių kažkiek padidės
>>>>>>>>>>> autoįvykio tikimybė, o juk tam prilėtinusiam greitį net jokio
>>>>>>>>>>> manevro
>>>>>>>>>>> nereiks atlikti. Ir dar greičiausiai tam lėčiau važiuojančiam
>>>>>>>>>>> tuos
>>>>>>>>>>> manevrus yra sunkiau atlikti, nes didelė tikimybė, kad jis
>>>>>>>>>>> yra lėtesnės
>>>>>>>>>>> reakcijos/blogesnio regėjimo/mažiau patyręs/vairuoja ne taip
>>>>>>>>>>> gerai
>>>>>>>>>>> vairuojamą automobilį, kaip tas 150+ lakstantis asas. Vėlgi,
>>>>>>>>>>> važinėdamas
>>>>>>>>>>> Vakaruose nemačiau kad kažkas lėtintų greitį ir staiga lįstų
>>>>>>>>>>> į tarpą
>>>>>>>>>>> tarp lėčiau važiuojančių automobilių vien dėl to, kad iš
>>>>>>>>>>> paskos kažkas
>>>>>>>>>>> važiuoja didesniu greičiu. Visi ramiai užbaigia savo
>>>>>>>>>>> manevrus, o iš
>>>>>>>>>>> paskos važiuojantieji taip pat ramiai palaukia.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2016-12-01 15:06, AurimasBar rašė:
>>>>>>>>>>>> tai viskas teisingai, tik gal nelabai į temą. :) ką daryt
>>>>>>>>>>>> kai tave
>>>>>>>>>>>> pasiveja greičiau vaziuojantis. tu vaziuoji savo geičiu, jis
>>>>>>>>>>>> tave
>>>>>>>>>>>> pasiveja vaziuoja paskui ramiai nesinervuodamas, ar tau
>>>>>>>>>>>> reikia kaip nors
>>>>>>>>>>>> reaguot?  ar surenki paskui save koki 20 masinu, tada stoji
>>>>>>>>>>>> kelkrasti ir
>>>>>>>>>>>> visas praleidi? :)
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "RaR"  parašė naujienų news:o1p2v9$h4l$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Tai gal reikia vietoj to kad nervintis, suprasti kad visi
>>>>>>>>>>>> turi teisę
>>>>>>>>>>>> važiuoti ir atlikti manevrus pagal situaciją, o minimalus
>>>>>>>>>>>> greitis
>>>>>>>>>>>> dažniausiai nėra ribojamas? Kodėl kažkoks fūristas turi
>>>>>>>>>>>> temptis paskui
>>>>>>>>>>>> kažkokį kitą lėčiau važiuojantį gal ir šimtus kilometrų? Kad
>>>>>>>>>>>> iš paskos
>>>>>>>>>>>> atskriejantis bachūras turės minutei - kelioms pristabdyti?
>>>>>>>>>>>> Pvz.
>>>>>>>>>>>> važiuojant per Lenkija ta mokama autostrada link Vokietijos
>>>>>>>>>>>> paprastai
>>>>>>>>>>>> kelias būna tuščias, daug kas skrieja 160+, bet pasitaiko ir
>>>>>>>>>>>> fūrų,
>>>>>>>>>>>> kurios lenkia vieną kitą santykiu 92:88. Tai netgi kai ta
>>>>>>>>>>>> fūra pradeda
>>>>>>>>>>>> savo manevrą kažkur horizonte arba išvis jos nesimato dėl
>>>>>>>>>>>> posūkio ar
>>>>>>>>>>>> kalniuko, tu vis vien prisivijęs ją turi stabdyti ganėtinai
>>>>>>>>>>>> smarkiai. Ir
>>>>>>>>>>>> niekas iš to tragedijos nedaro. Tas pats galioja ir visuose
>>>>>>>>>>>> kituose
>>>>>>>>>>>> keliuose - kur eismas didesnis, tu irgi niekada negalėsi
>>>>>>>>>>>> aplenkti
>>>>>>>>>>>> nepristabdydamas greičiau važiuojančių, jei nepasinaudosi
>>>>>>>>>>>> atsiradusiu
>>>>>>>>>>>> tarpu. Ir apskritai, mirgėjimas šviesomis, lipimas ant
>>>>>>>>>>>> bamperio yra
>>>>>>>>>>>> labai žemos vairavimo kultūros požymis ir praktikuojamas
>>>>>>>>>>>> Europoje iš
>>>>>>>>>>>> esmės tik nuo Lenkijos į Rytus. Gerai, kad ir mūsų
>>>>>>>>>>>> vairuotojai dabar
>>>>>>>>>>>> daugiau važinėja po Vakarus, tai ir jų vairavimo kultūra vis
>>>>>>>>>>>> aukštėja,
>>>>>>>>>>>> tų mirksinčių ir limpančių darosi vis mažiau.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2016-12-01 12:38, soul rašė:
>>>>>>>>>>>>> Furos labiausiai Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Klaipeda uzknisa
>>>>>>>>>>>>> o ne
>>>>>>>>>>>>> lengvos,
>>>>>>>>>>>>> ypac kai furos iseina i antra juosta su ~90 greiciu ir
>>>>>>>>>>>>> velkasi puse
>>>>>>>>>>>>> kilometro, kol aplenkia viena kita. Pastebeta tiek
>>>>>>>>>>>>> taucieciai tiek
>>>>>>>>>>>>> uzsienieciai taip daro.
>>>>>>>>>>>>> To tai negaliu pakest, paskui atsiranda noras taip ant 80
>>>>>>>>>>>>> pavaziuot
>>>>>>>>>>>>> pries toki po jo manevro.
>>>>>>>>>>>>> Ne veltui vakaruose zenklai yra, kur furom  i antra juosta
>>>>>>>>>>>>> nevisur
>>>>>>>>>>>>> galima persirikiuoti.
>>>>>>>>>>>>> Kada pas mus tokius zenklus sustatys.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> "Tadas Padas"  wrote in message
>>>>>>>>>>>>> news:o1negu$tgq$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Dažnai pasitaikanti situacija:
>>>>>>>>>>>>> 4 juostų kelias su skiriamąją juosta. Leistinas greitis
>>>>>>>>>>>>> 90km/h.
>>>>>>>>>>>>> Važiuoju normaliai: 90-100km/h.  Šone fūros kaip visada
>>>>>>>>>>>>> 80-90km/
>>>>>>>>>>>>> h. Po truputi jas lenkiu.
>>>>>>>>>>>>> Atvažiuoja eismo taisyklių pažeidėjas ant 120-150km/h ir
>>>>>>>>>>>>> mirksi
>>>>>>>>>>>>> man iš galo lempomis.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Ar turėčiau dėl jo jaudintis  ir nusilenkdamas jam stabdyti
>>>>>>>>>>>>> lysti
>>>>>>>>>>>>> tarp fūrų kad ji toliau galėtų vaziuoti viršydamas
>>>>>>>>>>>>> greitį?
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>