Tema: Re: Ar turėčiau jaudintis dėl pažeidėjo jausmų?
Autorius: Lapinas
Data: 2016-12-02 09:16:01
Tai ir pats sutinki, kad vienareikšmiško atsakymo čia nėra, gi nematom nei 
greičių, nei tarpo dydžio (nors paprastai fūros, jei nesiruočia lenkt laiko 
du tarpų tipus: kad niekas neįlįstų arba, kad fūra galėtų įlįsti), nei eismo 
sąlygų (gal tikrai paskui mirksintį jau kelių šimtų metrų eilė užstabdyta).

Atkarpoje Vilnius - Kaunas dažnai tenka parodyti, nes ten dažnai būna 
nedidelis greičių skirtumas ir tą iš paskos važiuojantį dažnai tenkina 
bendras fūrų apvažiavimo tempas. Nieks ten nesispraudžia po kiekviemo 
apvažiavimo į pirmą su mintim, o gal tas iš paskos norės greičiau pavažiuot.

Bet kokiu atveju, didžiausia problema yra sustandėjantys nuo mirktelėjimo.

"RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message news:o1r582$8oh$1@trimpas.omnitel.net...
> Nežinau, man atrodo geriau nieko nerodyti - greičiausiai tave geranoriškai 
> praleis, bet nereikia norėti, kad kažkaip staigiai reaguotų, spraustųsi į 
> kažkokį tarpą. Tą posūkį gali įjungti jeigu matai, kad jis iš tikrųjų gali 
> persirikuoti į dešinę be jokio vargo sau, bet to vis nedaro. Ir šiaip jau 
> magistralėje įspėti antraeilininką nieko blogo - arba tiesiog užsimiršo, 
> arba piktybinis. Čia kalba buvo apie norą priversti lįsti į tarpą tarp 
> fūrų. Įlis ir praleis - padėkok jam, o jei ne - jis turi pilną teisę 
> užbaigti savo manevrą taip, kaip suplanavo, tegu suplanavo ir 
> neoptimaliai.
>
>
> 2016-12-02 08:33, Lapinas rašė:
>> Visiškai sutinku. Tik nemanau, kad mirktelėjimas šviesomis yra agresijos
>> forma ir į tai reikia reaguoti darant visokia nesąmones.
>> Aš dažniausiai parodau kairį posūkį, bet vat lig šiol galvoju ar visokie
>> kodekai nuo tokio raginimo pralesti sustandėja ar ne?
>>
>> "RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message 
>> news:o1r3f7$7qv$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Viskas yra protingumo ribose. Jeigu tikrai yra pakankamai didelis
>>> atstumas - įlendi į tą tarpą ir praleidi, bet jeigu mažas, reikia
>>> daryti staigius manevrus - pristabdymą, staigų pasukimą (vis dar
>>> pamatau tokių išsigandusių), tuomet to daryti nevertėtų tiek gerbiant
>>> save, tiek ir dėl elementaraus saugumo. Bet čia daugumoje buvo apie
>>> tuos mirksinčius ir limpančius ant bamperio. Nors mirksėjimą daug kas
>>> iš taip darančių priima kaip elementarų įspėjimą, dauguma tų, kam
>>> mirksi, priima kaip agresiją (traukis iš kelio, kelme), ir taip
>>> priimančių vis daugiau, nes žmonės vis daugiau važinėja po Vakarus, o
>>> ten tas "mirksėjimas" nepropaguojamas. Lipimas ant bamperio yra ne tik
>>> agresijos išraiška, bet ir sudaro didelį pavojų, ypač kai greičiai
>>> dideli, tai ir taisyklių pažeidimas. Ir vis dažniau tokie veiksmai
>>> iššaukia atsakomąją reakciją atvirkščią nei tikisi užpakaly 
>>> važiuojantis.
>>>
>>> O šiaip, kaip jau rašiau, abi pusės kalba apie kraštutinius atvejus,
>>> kurių realiame gyvenime, laimei, vis mažėja ir vairavimo kultūra pas
>>> mus tikrai smarkiai pakilusi lyginant su tuo kas buvo anksčiau.
>>> Pasitaiko ir žioplių (ar piktybinių trukdytojų) ir agresyvių, greitį
>>> viršijančių, bet kokias įmanomais būdais aplenkti siekiančių
>>> vairuotojų. Pirmuosius galiu suprasti - nieko čia nepakeisi, antrieji
>>> paprastai pirmi nepradeda, tik reaguoja į vairavimą, kurį palaiko
>>> agresyviu, o tretieji tai rimtai nervina ir dažniau sukelia rimtesnį
>>> pavojų.
>>>
>>> Šiaip čia yra elementarios žmogiškos reakcijos - jeigu kartu su
>>> moterimi prieisi prie durų, tikriausiai atidarysi ir ją praleisi, bet
>>> jei ji priėjusi pradės rėkti "Praleisk mane pirmą, nematai kad aš
>>> moteris!", tai gali pasielgti ir atvirkščiai. Tas pats ir su vairavimu
>>> - dažniausiai tave geranoriškai praleis, bet jei pradėsi reikalauti
>>> tave praleisti, tai dažnai susilauksi priešingos reakcijos.
>>>
>>>
>>>
>>> 2016-12-02 06:15, lapinas rašė:
>>>>
>>>> Labai geras pavyzdys, dėkui. Tiesa, jau nuklydome nuo pagrindinės
>>>> sąlygos: greičio viršijimo, bet...
>>>> Ket įpareigoja važiuoti dešiniausia eismo juosta, tai tas
>>>> besirengiantis lėčiau lenkti fūrą teisus, neteisus, teisus
>>>> morališkai, neteisus pagal panetkes? Kaip pačiam atrodo?
>>>>
>>>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message
>>>> news:o1prr8$tg4$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> Na gerai, paprastas atvejis - viskas tiksliai pagal tavo pavyzdį.
>>>>> Važiuoji už mašinos, kuri ką tik pralenkė fūrą. Už 50 m kita fūra,
>>>>> važiuojanti 100 km/h, judu judate 110 km/h, nors tu norėtum važiuoti
>>>>> 130
>>>>> km/h. Tu norėtum kad jis persirikiuotų už fūros ir praleistų tave, o
>>>>> jis
>>>>> to nedaro. Tavo bėdos - pagreitėsi ne dabar, o už kelių šimtų metrų,
>>>>> juos važiuosi kiek mažesniu greičiu nei norėtum. O tas priešais tave
>>>>> turi rinktis ar važiuoti kaip važiavęs, ar kažkiek pristabdyti,
>>>>> persirikiuoti, kažkiek važiuoti už fūros lėčiau, vėl persirikiuoti,
>>>>> pagreitėti iki savo kruizinio greičio. Tai kyla klausimas - kas tu
>>>>> toks,
>>>>> kad tas kitas turėtų atlikinėti visas tas apeigas vien tam, kad tu
>>>>> sutaupytum kelias sekundes, nors greičiausiai tos sekundės išgaruos
>>>>> prisivijus kitą lenkiantįjį?
>>>>>
>>>>> Juk lygiai taip pat kaip važiuojančiam 130 km/h maišo važiuojantis 110
>>>>> km/h, taip anam maišo važiuojantis 90 km/h (šiaip dar daugiau, nes
>>>>> santykis didesnis). Ir šiuo atveju nėra taisyklės, kad viršesnis tas,
>>>>> kas greičiau važiuoja, viršesnis tas, kas važiuoja priekyje, nes jam
>>>>> niekas netrukdo daryti manevrą.
>>>>>
>>>>> 2016-12-01 19:15, Lapinas rašė:
>>>>>> OK, tu sunkesnis, aš pasitraukiu.
>>>>>>
>>>>>> Kalba eina apie komfortą ir streso mažinimą kelyje, nu bet jei jūs
>>>>>> esate visatos centras, tai tada prašom. Nesuprantu tokio požiūrio.
>>>>>> Jei aš pamatyčiau tuntą iš paskos, tai spustelčiau iki tunto
>>>>>> greičio ir pralenkčiau sekančia, dar sekančią, dar sekančią ir
>>>>>> visas kitas fūras, o tada į dešinę ir važiuočiau savo kruiziniu
>>>>>> greičiu. Nu bet jei tikslas pamokyt visus arelius, tai jo, galinis
>>>>>> priešrūkinis, stabdymas, blet, pamiršau ką dar ten "mokytojai"
>>>>>> naudoja, nu ir vsio takoje.
>>>>>>
>>>>>> "RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message
>>>>>> news:o1pkd5$r15$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>> Tik pyst, ir tas nesirikiuojantis į 50 m tarpą pamato, kad horizonte
>>>>>>> nesimato mašinų, kurias jis turės praleisti pabaigos. Jeigu neįlis į
>>>>>>> tarpą, visi esantys toje kolonoje sugaiš po 30 s papildomai. Jeigu
>>>>>>> įlis,
>>>>>>> jis sugaiš bent 2 min papildomai, ir neaišku ar iki to laiko
>>>>>>> neatvažiuos
>>>>>>> daugiau, trukdančių jam išlįsti iš po antros fūros. Vis tiek jis
>>>>>>> blogas,
>>>>>>> kad aplenks iš karto ir antrą fūrą?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2016-12-01 18:27, Lapinas rašė:
>>>>>>>> Glazomieru.
>>>>>>>> Pvz. važiuoju leistinu greičiu autostradoj. Matau, kad prieky
>>>>>>>> fūra o už jos lėtesnė už mane mašina, rikiuojuos į antrą juostą.
>>>>>>>> Fūros greitis ~100, mano 130
>>>>>>>> Matau, kad kai pralenksiu mašiną važiuojančią už fūros, ji
>>>>>>>> nestabdydama, netrukdomai galės rikiuotis į antrą juostą
>>>>>>>> nestabdydama ir neatsitrenkus į fūrą.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Kai priartėju per kokį 15 metrų iki mašinos, kuri važiuoja už
>>>>>>>> fūros, ši ima rikiuotis man prieš nosį.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nuryju, karčią piliulę nesiparinu, pristabdau. Mūsų greitis
>>>>>>>> ~105-110. Pralenkiam fūrą tokia vorele.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Pyst, matosi sekanti fūra už 50 metrų, važiuojant lėčiau už
>>>>>>>> automobilį, paskui kurį važiuoju aš. Jei jis nesirikiuoja (o
>>>>>>>> tokių dažnai pasitaiko), tai tada tikrai pamirksiu. Tegu
>>>>>>>> sustandėja asilas.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nu ir dar daug daug pavyzdžių, kai aš, tolerastas, nusiteikęs
>>>>>>>> prieš "mokytojus" pats bandau "mokyti".
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bet čia negalioja atkarpai Vilnius-Kaunas, ten kitaip.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Aras" <nera@nera.nera> wrote in message
>>>>>>>> news:o1papr$mlh$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>> O iš kur tamsta žinai ar specialiai jis trukdo ar ne?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Lapinas" <VKH710@gmail.com> wrote in message
>>>>>>>>> news:o1pacp$mdn$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>> Neįsijausk. Aš bybiais nešeriu lakstančių, bet ir nemirksiu jei
>>>>>>>>>> žmogus
>>>>>>>>>> specialiai netrukdo.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "CodeC" <c@c.c> wrote in message
>>>>>>>>>> news:o1pa8o$mak$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>> cia yra sarasiukas tokiu, kurie yra/buna butent tu mirksetoju
>>>>>>>>>>> vaidmenyse,
>>>>>>>>>>> todel gali aiskint ka nori. tokie kalba supranta tik tada, kai 
>>>>>>>>>>> ji
>>>>>>>>>>> prasideda "laba diena dokumentus prasom".
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> On 2016.12.01 15:55, RaR wrote:
>>>>>>>>>>>> Tai dabar vietoje fūros paimk paprastą automobilį. Kuo jis
>>>>>>>>>>>> blogesnis?
>>>>>>>>>>>> Gal žmogus bijo viršyti greitį +20, gal nelabai traukia, ar
>>>>>>>>>>>> šiaip
>>>>>>>>>>>> nesaugiai jaučiasi stipriai paspaudęs. Kodėl jis turėtų lįsti
>>>>>>>>>>>> į kažkokį
>>>>>>>>>>>> tarpelį tarp fūrų, jeigu sulėtindamas, pesirikiuodamas,
>>>>>>>>>>>> važiuodamas už
>>>>>>>>>>>> lėtesnės fūros ir laukdamos progos vėl iš jos išlįsti jis 
>>>>>>>>>>>> beveik
>>>>>>>>>>>> neabejotinai sugaiš daugiau laiko nei tas iš paskos kurį laiką
>>>>>>>>>>>> prilėtinęs greitį? Priedo su tais persirikiavimais ir naujais
>>>>>>>>>>>> lenkimas
>>>>>>>>>>>> jis padarys krūvą papildomų manevrų, dėl kurių kažkiek padidės
>>>>>>>>>>>> autoįvykio tikimybė, o juk tam prilėtinusiam greitį net jokio
>>>>>>>>>>>> manevro
>>>>>>>>>>>> nereiks atlikti. Ir dar greičiausiai tam lėčiau važiuojančiam
>>>>>>>>>>>> tuos
>>>>>>>>>>>> manevrus yra sunkiau atlikti, nes didelė tikimybė, kad jis
>>>>>>>>>>>> yra lėtesnės
>>>>>>>>>>>> reakcijos/blogesnio regėjimo/mažiau patyręs/vairuoja ne taip
>>>>>>>>>>>> gerai
>>>>>>>>>>>> vairuojamą automobilį, kaip tas 150+ lakstantis asas. Vėlgi,
>>>>>>>>>>>> važinėdamas
>>>>>>>>>>>> Vakaruose nemačiau kad kažkas lėtintų greitį ir staiga lįstų
>>>>>>>>>>>> į tarpą
>>>>>>>>>>>> tarp lėčiau važiuojančių automobilių vien dėl to, kad iš
>>>>>>>>>>>> paskos kažkas
>>>>>>>>>>>> važiuoja didesniu greičiu. Visi ramiai užbaigia savo
>>>>>>>>>>>> manevrus, o iš
>>>>>>>>>>>> paskos važiuojantieji taip pat ramiai palaukia.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2016-12-01 15:06, AurimasBar rašė:
>>>>>>>>>>>>> tai viskas teisingai, tik gal nelabai į temą. :) ką daryt
>>>>>>>>>>>>> kai tave
>>>>>>>>>>>>> pasiveja greičiau vaziuojantis. tu vaziuoji savo geičiu, jis
>>>>>>>>>>>>> tave
>>>>>>>>>>>>> pasiveja vaziuoja paskui ramiai nesinervuodamas, ar tau
>>>>>>>>>>>>> reikia kaip nors
>>>>>>>>>>>>> reaguot?  ar surenki paskui save koki 20 masinu, tada stoji
>>>>>>>>>>>>> kelkrasti ir
>>>>>>>>>>>>> visas praleidi? :)
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> "RaR"  parašė naujienų 
>>>>>>>>>>>>> news:o1p2v9$h4l$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Tai gal reikia vietoj to kad nervintis, suprasti kad visi
>>>>>>>>>>>>> turi teisę
>>>>>>>>>>>>> važiuoti ir atlikti manevrus pagal situaciją, o minimalus
>>>>>>>>>>>>> greitis
>>>>>>>>>>>>> dažniausiai nėra ribojamas? Kodėl kažkoks fūristas turi
>>>>>>>>>>>>> temptis paskui
>>>>>>>>>>>>> kažkokį kitą lėčiau važiuojantį gal ir šimtus kilometrų? Kad
>>>>>>>>>>>>> iš paskos
>>>>>>>>>>>>> atskriejantis bachūras turės minutei - kelioms pristabdyti?
>>>>>>>>>>>>> Pvz.
>>>>>>>>>>>>> važiuojant per Lenkija ta mokama autostrada link Vokietijos
>>>>>>>>>>>>> paprastai
>>>>>>>>>>>>> kelias būna tuščias, daug kas skrieja 160+, bet pasitaiko ir
>>>>>>>>>>>>> fūrų,
>>>>>>>>>>>>> kurios lenkia vieną kitą santykiu 92:88. Tai netgi kai ta
>>>>>>>>>>>>> fūra pradeda
>>>>>>>>>>>>> savo manevrą kažkur horizonte arba išvis jos nesimato dėl
>>>>>>>>>>>>> posūkio ar
>>>>>>>>>>>>> kalniuko, tu vis vien prisivijęs ją turi stabdyti ganėtinai
>>>>>>>>>>>>> smarkiai. Ir
>>>>>>>>>>>>> niekas iš to tragedijos nedaro. Tas pats galioja ir visuose
>>>>>>>>>>>>> kituose
>>>>>>>>>>>>> keliuose - kur eismas didesnis, tu irgi niekada negalėsi
>>>>>>>>>>>>> aplenkti
>>>>>>>>>>>>> nepristabdydamas greičiau važiuojančių, jei nepasinaudosi
>>>>>>>>>>>>> atsiradusiu
>>>>>>>>>>>>> tarpu. Ir apskritai, mirgėjimas šviesomis, lipimas ant
>>>>>>>>>>>>> bamperio yra
>>>>>>>>>>>>> labai žemos vairavimo kultūros požymis ir praktikuojamas
>>>>>>>>>>>>> Europoje iš
>>>>>>>>>>>>> esmės tik nuo Lenkijos į Rytus. Gerai, kad ir mūsų
>>>>>>>>>>>>> vairuotojai dabar
>>>>>>>>>>>>> daugiau važinėja po Vakarus, tai ir jų vairavimo kultūra vis
>>>>>>>>>>>>> aukštėja,
>>>>>>>>>>>>> tų mirksinčių ir limpančių darosi vis mažiau.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> 2016-12-01 12:38, soul rašė:
>>>>>>>>>>>>>> Furos labiausiai Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Klaipeda uzknisa
>>>>>>>>>>>>>> o ne
>>>>>>>>>>>>>> lengvos,
>>>>>>>>>>>>>> ypac kai furos iseina i antra juosta su ~90 greiciu ir
>>>>>>>>>>>>>> velkasi puse
>>>>>>>>>>>>>> kilometro, kol aplenkia viena kita. Pastebeta tiek
>>>>>>>>>>>>>> taucieciai tiek
>>>>>>>>>>>>>> uzsienieciai taip daro.
>>>>>>>>>>>>>> To tai negaliu pakest, paskui atsiranda noras taip ant 80
>>>>>>>>>>>>>> pavaziuot
>>>>>>>>>>>>>> pries toki po jo manevro.
>>>>>>>>>>>>>> Ne veltui vakaruose zenklai yra, kur furom  i antra juosta
>>>>>>>>>>>>>> nevisur
>>>>>>>>>>>>>> galima persirikiuoti.
>>>>>>>>>>>>>> Kada pas mus tokius zenklus sustatys.
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> "Tadas Padas"  wrote in message
>>>>>>>>>>>>>> news:o1negu$tgq$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Dažnai pasitaikanti situacija:
>>>>>>>>>>>>>> 4 juostų kelias su skiriamąją juosta. Leistinas greitis
>>>>>>>>>>>>>> 90km/h.
>>>>>>>>>>>>>> Važiuoju normaliai: 90-100km/h.  Šone fūros kaip visada
>>>>>>>>>>>>>> 80-90km/
>>>>>>>>>>>>>> h. Po truputi jas lenkiu.
>>>>>>>>>>>>>> Atvažiuoja eismo taisyklių pažeidėjas ant 120-150km/h ir
>>>>>>>>>>>>>> mirksi
>>>>>>>>>>>>>> man iš galo lempomis.
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Ar turėčiau dėl jo jaudintis  ir nusilenkdamas jam stabdyti
>>>>>>>>>>>>>> lysti
>>>>>>>>>>>>>> tarp fūrų kad ji toliau galėtų vaziuoti viršydamas
>>>>>>>>>>>>>> greitį?
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>
>