IMHO priežastys tokios: * Biudžetui reikia pinigų. Taip tiesiai paimti negražu, todėl litrus proporcingai perskaičiuojam į CO2, pasakom EKOLOGIJA ir uždedam mokestį. * Didinami naujų automobilių pardavimai; * Ne visi gali įpirkti naują - mažiau automobilių, mažesnės išlaidos infrastruktūrai; * Kol ne Europos gamintojai prisitaikys keletą metų vietinių gamintojų automobiliai turės privalumų. * Mokestį galima diferencijuoti pagal įvairius kriterijus. Su akcizu sunkiau, jo dydis priklauso nuo suvartoto kurio kiekio. On 2019.07.30 11:06, Paulius Zaleckas wrote: > Va su situ tai sutinku 1000% > > Papildomi argumentai is mano puses: > 1. Gal as turiu 6L V8 kibira, bet su juo per metus i paroda nuvaziuoju 100km, > o su kokiu 1.3 kibiriuku nupjaunu 30K per metus. Su kuriuo pritersiau daugiau? > ir kodel uz viena turiu moketi, o uz kita - ne? > > 2. Kadangi CO2 absoliuciai tiesiogiai priklauso nuo sudeginto kuro kiekio, tai > as ir ta 1.3 kibiriuka galiu smaugti dugnais ir tas CO2 kiekis gamintojo > nurodyta virsys KARTAIS. > > 3. Kas tersia daugiau ar 1 auto, kur telpa ir vaziuoja 7 zmones, bet CO2 > tarkim 300g/km. Ar kai tie patys 7 zmones vaziuoja ta pati atstuma 7 > skirtingais auto kurie tarkim CO2 ismeta 100g/km? > > Taip, kad sitas mokestis realiai niekaip nesusijes su tarsa. > Jei nori priristi prie tarsos, tai reik didinti akciza ir bus 100% teisinga. > Sakys, kad sunku akciza didinti, nes visi pylsis Latvijoj ar Lenkijoj, tai gal > tada reik tartis, kad visa Europa didintu, juk ir oras Lietuvoj ateina is kitu > saliu, tai cia ne vienos salies problema. > > On 7/30/19 10:02 AM, Lawrence Jamieson wrote: >> Mano supratimu tai visas tas automobilių apmokestinimas yra totali beleberda >> iš sveiko proto pusės. >> >> CO2 išsiskiria degant kurui. Nu tai ir apmokestink tuo taršos mokesčiu kurą. >> Mokestis proporcingai bus užkrautas pagal teršimo lygį: mažai teršiantys kuro >> pirks mažai ir mokesčio mokės mažiau, antrieji kuro pils daug, atintinkamai >> ir mokesčio sumokės daug. >> >> Juolab kuro apmokestinimo sistema atidirbta ir kuo puikiausiai veikia, tad >> papildomos administravimo išlaidos praktiškai nulinės. >> >> Dabar gi bus diegiama visiškai nauja apmokestinimo sistema, kurios diegimas >> ir administravimas kainuos, negana to toks apmokestinimas visiškai >> neobjektyvus: tūlas lietuvis, per metus prideginantis 650 kg CO2, bus >> apmokestinamas smarkiau, nei per metus prideginantis 6500 kg... >>