beje, dokumentiniai filmai irgi kuriami. jau vien kameros kampo parinkimas gali buti "poziuris". pvz hitlerio filmu kureja leni riefenstahl bene pirmoji panaudojo triuka vada filmuoti biski is apacios, o minia - is virsaus. nejucia primetamas poziuris. montazas irgi poziuris. o dokumentika neturetu tureti poziurio, kampo. turetu buti tik fiksavimas, leidziantis pasidaryti savo isvadas. tokia yra antropologine kinematografija. pvz., kameros imontuotos gatviu sankryzose ir fiksuojancios gyvenima. tokia dokumentika yra kraunama archyvuosna uzstampavus data ir vieta. tai dokumentine medziaga, is kurios galima padaryti (sukurti) filma. jau su poziurio kampu. kinas yra labai galinga priemone, nes pernelyg daznai ziurovas nesuvokia, kokiomis priemones veikiama jo pasamone. cia panasiai, kaip esti mesa ar zuvi, miglotai suvokiant, kad toji pries tai buvo pakabinta ir kankinta skambant mozartui - montazinej iskerpami "nereikalingi" kadrai ir ant prekystalio atsiduria "kinas". -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19201